Damjana Kolar

 |  Kultura

Projekt mladih umetnikov, ki kritično opozarja na anomalije aktualne družbe in časa

Boris Beja: Eksploatacija dela

Boris Beja: Eksploatacija dela
© Tomaž Grdin

Kipar Boris Beja in slikarka Suzana Brborović se bosta v kostanjeviški Galeriji Božidar Jakac predstavila v angažiranem projektu ID grad.: BB/SB 14 - n. 3/3, s katerim posegata v različna teoretična polja-od socialne filozofije do antropologije. Koncipirala sta ga skozi refleksijo gradbene panoge, ki v času gospodarske krize običajno med prvimi doživlja kolaps, s tem da hkrati opozarjata tudi na neurejene razmere za delo likovnih umetnikov pri nas. Projekt v kostanjeviški galeriji, je nadaljevanje in nadgradnja projektov, ki sta jih leta 2013 predstavila v Galeriji Mestne hiše v Brnu na Češkem in nato še v ljubljanski galeriji Equrna, vendar tokrat ne gre za linearno zgodbo, temveč za za preigravanje metafor. Delo je odtujeno in razosebljeno ter predstavljeno kot blagovna znamka, kot shematski znak. Več>>

Beja o svojem delu pove, "da raziskuje širšo družbeno podstat, v kateri je izpostavljen predvsem delavec, katerega delo je osrednji gradnik razstave. Zgodba se odvija v kontekstu dela, zaposljivosti in vrednosti tako delodajalca, kot tudi delojemalca. Umetnost v vlogi dela vztraja v teritoriju različnih konceptualnih in abstraktnih mišljenj posameznika, ki se bori, da bi z lastnim znanjem lahko zadovoljeval želje delojemalca. Umetnikov delojemalec je v primeru umetnostnega delavca gledalec, ki sprejema in z refleksijo v umetnini uvidi realnost svojega vsakdana."

Brborovićeva z nekoliko drugačnimi slikarskimi prijemi opozarja na enak problem. Klasične slike na platnu se gibljejo v polju urbanega, arhitekturno urjenega prostora, ki v slojevitih nanosih vedno odpira večdimenzionalen, s praznino nabit prostor, ki časovno ne teče linearno. Prostorske upodobitve delavcev na zidakih, ki z zidarskega odra visijo na samomorilskih zankah, medtem ko jih z nasprotnega zidu nagovarja eksplozivna fuzija v slikarskem delu z naslovom Razpad, 2012.

 Kustos razstave, ki bo na ogled od 9. maja do 9. junija, je Goran Milovanović.