Damjana Kolar

 |  Kultura

Angažirana interaktivna medijska umetnost

MayDay NetParade

MayDay NetParade

V Projektnem prostoru Aksioma bodo danes, 13. maja ob 20.00 odprli razstavo spletnih video iger Molleindustria z naslovom All Work, No Play. Gre za blagovno znamko italijanskega oblikovalca iger Paola Pedercinija, ki od leta 2003  ponuja brezplačne kratke spletne igre. S svojimi preskoki med digitalno umetnostjo, akademskimi sferami, oblikovanjem iger, medijskim aktivizmom in internetno ljudsko umetnostjo je pritegnila ogromno medijske pozornosti in tudi pohvale kritikov.

Molleindustria je eden od redkih primerov oblikovanja iger, ki jih igra na tisoče igralcev, ki jih aktivisti uporabljajo za to, da nekatere teme naredijo bolj razumljive in da jih lažje spravijo v obtok, hkrati pa se njihovi izdelki prikazujejo tudi v umetnostnih krogih kot oblika angažirane interaktivne medijske umetnosti. Medijski teoretik Alessandro Lodovico pravi da je "Molleindustria z zavračanjem običajne sheme parodiranja vzpostavila nekakšno paradigmo opredeljevanja političnega hektivizma, ki je vpet v zabaven in ironičen sistem videoiger. Pedercini uporablja pravila videoiger za spodbujanje ideologij, v njegovem edinstvenem primeru pa programska oprema tudi razkriva, kako je politiko mogoče argumentirati znotraj klasične interakcije ›pokaži in klikni‹, pri čemer z osebnim ozaveščanjem dosežeš visok rezultat. Njegova estetika in drža sta si utrli pot z nagovarjanjem posameznikove vesti, izgubljene v prenatrpani medijski krajini."

Na razstavi bo predstavljen izbor iger, ki so nastale med letoma 2004 in 2014 in so osredotočene na problematiko dela, predstavljene pa bodo tako, da se bo občinstvo lahko z vsako od njih ukvarjalo na lasten način igranja. Od bolj pripovednih in poetičnih del, kot je Every Day the Same Dream (Vsak dan iste sanje, 2009), igre o zavračanju dela in odtujenosti, pa vse do najsodobnejših primerkov, kot so Phone Story (Telefonska zgodba, 2011), aplikacije za pametni telefon, ki se ukvarja s temno platjo proizvodnje potrošniške elektronike, To Build a Better Mousetrap (Zgraditi boljšo mišnico, 2014), napol abstraktne igre upravljanja, ki raziskuje trenje med delom, meta-delom, avtomatizacijo, brezposelnostjo in represijo, Unmanned (Brez posadke, 2012), igre o življenju pilota letala brez pilota, ki leti mimo dokumentacije MayDay NetParade (Prvomajska spletna parada, 2004), virtualne demonstracije, ki so jo organizirali ob evropskem 1. maju in ki je vsakomur omogočila, da terja nazaj vidnost, ki nam jo mainstream mediji, sindikati in stranke odrekajo.