Tea Wutte

 |  Politika

Ksenofobna sporočila z romunskimi manekeni

Romunska manekena na plakatu nemške skrajne desničarske stranke Alternativa za Nemčijo.

Romunska manekena na plakatu nemške skrajne desničarske stranke Alternativa za Nemčijo.
© Alternativa za Nemčijo

Nemška stranka Alternativa za Nemčijo, ki je znana po svojih ostrih stališčih do (ne)sprejemanja tujcev, se je ob pripravi svoje zadnje propagandne akcije zapletla v novo nerodnost. Stranka, ki ji javnomnenjske raziskave dajejo okoli 15-odstotno podporo volivcev je znana po tem, da neprestano kritizira nemške in evropske politike zaradi preveč "popustljive" politike, preveč odprtosti do državljanov iz vzhodnega dela Evrope ter se zavzema za odrekanje gostoljubja tudi beguncem. Obenem pa je ta stranka pripravila tudi nov plakat in spletno reklamo s pozivom za včlanitev v stranko. Kar ne bi bilo nič nenavadnega, če mlajši moški in dekle, ki se smejita s plakata in spletne reklame ter v svetlo modrih majicah (zaščitnem znaku AfD) pozivata, da se ljudje priključijo "spremembam", ne bi bila iz Romunije. "Pridružite se nam! Spremenite politiko!" pozivata oba romunska manekena.

Šele po objavi plakatov pa se je izkazalo, da propagando za ksenofobična sporočila AfD ne "širita" postavna Nemec in Nemka, pač pa nekdanja miss Romunije Carla Caucean ter moški model Adi Ene, ki prav tako prihajajo iz Romunije. Ko so politike izpostave stranke AfD v Baden-Württembergu novinarji vprašali, zakaj se je stranka odločila za to oblikovno rešitev so veljaki povedali, da so slike dobili iz sosednje podružnice AfD oziroma s spletne strani na kateri se "skladiščijo" različne fotografije za reklame. Kmalu zatem je bila reklama umaknjena s Facebook spletne strani "Alternative za Nemčijo".

Nekaj podobnega se je že pred časom zgodilo francoski Nacionalni fronti, ki jo vodi marine le Pen. leta 2012 je v svoji kampanji stranka uporabljala sliko brezdomca, da bi prikazala uničujoče posledice ekonomske politike tedanjega predsednika francoske vlade Nicolasa Sarkozya. Vendar se je kmalu izkazalo, da je bil "brezdomec", ki se je pretvarjal, da živi na ulici v resnici ameriški igralec, slika pa je bila prav tako s spletne strani namenjene skladiščenju in prodaji najrazličnejših fotografij.

Tudi nemška neonacistična stranka NPD je na vrhuncu "begunske krize" v Evropi lani postala tarča posmeha - in to ne samo v Nemčiji. Zato, da bi v javnosti razširjali svoje ksenofobično sporočilo o nujnosti dosledne deportacije beguncev iz Nemčije so namreč natiskali plakate, na katerih je slika letala, nad njim pa napis »dosledno deportirati«, spodaj pa še napis »najprej naš narod!«. Sporočilo je bilo seveda mogoče razumeti tudi drugače, kot so si to zamislili njegovi avtorji oziroma predvsem tako, kot da bi bilo iz Nemčije najprej potrebno deportirati pripadnike nemškega naroda.

Na Facebooku in drugih družabnih omrežjih so se hitro začeli posmehovati »genialni« ideji skrajne desničarske stranke. Eden od komentatorjev na Facebooku je zapisal: »Deportirati? Je že skrajen čas! Člane NPD v Sibirijo.« Drugi so predlagali še nekatere bolj oddaljene lokacije. »V Severno Korejo, kjer bodo podporniki NPD lahko srečni.« Tretji je preprosto zapisal »Pa-pa naciji, lepo potujte.« Podobni komentarji so se kar vrstili tudi na Twitterju. Hans-Joachim-Oto je zapisal, da je to »strel v lastno…nemško koleno,« Lars Harms je dodal, da »bolj neumno res ne gre«. Kmalu zatem so plakat stranke zamenjali in napis »najprej naš narod!« ter ločili od napisa »dosledno deportirati« z naslovom povezave do njihove spletne strani. Vsi ti primeri pa dokazujejo, da imajo različni pripadniki desnih strank resne težave z dojemanjem realnosti, ki je očitno tako pluralna in različna od njihovih predstav, da ta realnost pogosto skazi njihove imaginarne predstave o idealu "etnično čiste" družbe, ki ga javno zagovarjajo.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.