MLADINA Trgovina

Goran Kompoš

17. 3. 2017  |  Mladina 11  |  Kultura  |  Plošča

Charli XCX: Number 1 Angel

2017, Asylum

+ + + +

Zavlačevanje založbe Asylum z izidom tretjega albuma Charli XCX, ki ga je ta menda končala že pred dobrim letom, je imelo vsaj dva pozitivna učinka. Najprej februarja lani izdani EP Vroom Vroom in zdaj še mikstejp Number 1 Angel z desetimi novimi skladbami. Britanska pevka in ustvarjalka pesmi je z obema ploščama krenila v povsem novo, z drzno elektronsko pop podobo zaznamovano smer, ki ji marsikdo (upravičeno) napoveduje, da bo postala prihodnost mainstreamovskega popa.

S tega vidika se taktiziranje založbe z izdajo albuma morda zdi celo logično. Znano je, da je Charli pri ustvarjanju skladb za »ustavljeno« ploščo tesno sodelovala s producentom Sophiejem, prav ta pa je nato podpisal tudi nekaj skladb na EP-ju in mikstejpu. Morda pa pri založbi čutijo, da čas za pravi učinek takšnega izraza, vsaj v ušesih mainstreamovskega občinstva, preprosto še ni dozorel. Temu pritrjujejo tudi odzivi na obe Charlijini zadnji izdaji. Poznavalci, ki nestrpno oprezajo za novimi avanturističnimi pop pojavi, so obe zasuli s hvalospevi. Charlijine fene, ki očitno pričakujejo glasbeno nadaljevanje njenega dobri dve leti starega zadnjega albuma Sucker ali glasbo po zgledu prebojnih komadov, ki ju je glasbenica posnela z dvojcem Icona Pop in z Iggy Azaleo, pa je pustila razmeroma hladne.

Ja, zdi se, da 24-letnici radovednosti in navdušenja za ustvarjanje glasbe s producenti iz razvpitega krožka PC Music vsaj za zdaj še ni uspelo sinhronizirati z okusom konservativnejših oboževalcev. Se pa njeno sodelovanje s Sophiejem in pri novem mikstejpu predvsem s šefom PC Music AG Cookom zdi skoraj logično. Oba sta močno zagledana v zapuščino pop glasbe devetdesetih let in jo inovativno izvirno in prepotencirano (precej podobno temu, kar Tarantino uporablja v filmih) prevajata v sodobni kontekst. To je jasno tudi ob novem mikstejpu, prikupni, privlačni in turbo sfrizirani (avtorski) reinterpretaciji osladnosti popa devetdesetih let po zgledu Spice Girls, Britney Spears in podobnih pop ikon.

Charli XCX s turbo sfrizirano reinterpretacijo devetdesetih let

Charli XCX s turbo sfrizirano reinterpretacijo devetdesetih let
© Olivia Malone

V besedilih se Charli XCX (spet) loti tipičnih tem odraščajočih pop zvezdnic; brezskrbnega nočnega zabavanja ter rekreativnih in resnejših romantičnih razmerij, ki jih priložnostno duhovito, očarljivo in izzivalno sprevrača. Čikgumi elektronski pop producentov pod Cookovim poveljstvom se izkaže za idealno zvočno okolje. Da oba sledita prodornim aktualnim glasbenim pojavom in ustvarjalcem, pa navsezadnje potrdijo tudi sodelovanja s pevkami in tekstopiskami, kot so danska zvezdnica MØ, sicer nominiranka za BBC-jevo nagrado Sound of, 19-letna pevka Raye, chicaška raperka CupcakKe in še nekatere.

Vse to ne pušča dvoma, da se bo mikstejp Number 1 Angel ob koncu leta znašel na marsikateri lestvici najboljših plošč. Morda pa se bo kakšna skladba prikupila tudi širšemu občinstvu. To bi bil izvrsten obet ne le za prihodnje ustvarjanje Charli XCX, temveč kar za sodobno pop glasbeno dogajanje.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.