MLADINA Trgovina

Goran Kompoš

17. 3. 2017  |  Mladina 11  |  Kultura

Prvi slovenski bojler

Priljubljeni Boiler Room, ki prek spleta v živo prenaša nastope didžejev in producentov elektronske glasbe, bo prvič oddajal iz Slovenije

Video utrinek iz nastopa didžejke in producentke Nightwave (levo), ki je trenutno edina iz Slovenije, ki ji je uspelo nastopiti na Boiler Roomu, in to celo trikrat.

Video utrinek iz nastopa didžejke in producentke Nightwave (levo), ki je trenutno edina iz Slovenije, ki ji je uspelo nastopiti na Boiler Roomu, in to celo trikrat.

Osmerica domačih didžejev in producentov že nekaj časa odšteva dneve do 14. aprila, ko se bo predstavila pred največjim, zagotovo pa najbolj mednarodnim občinstvom v svoji karieri. V sodelovanju z ekipo koncertnega promotorja in založbe Stiropor se bo v Sloveniji namreč premierno mudil Boiler Room, ki je spremljanje glasbenih dogodkov v živo prek spleta spremenil v globalno senzacijo. Ja, verjetno bi težko našli ljubitelja plesne elektronike, ki se še ni tako ali drugače spoznal s to priljubljeno platformo, novodobno televizijo. Brez nje bi bila klubska subkultura v zadnjih šestih letih precej bolj dolgočasna.

Začetek je bil skromen in na videz neambiciozen, toda ideja se je hitro izkazala za genialno. Prvi dogodek se je zgodil marca 2010, ko je 25-letni Blaise Bellville iz opuščene kotlovnice v Londonu prek spleta predvajal seanso snemanja mikstejpa za svoj spletni portal Platform. Zraven je bil tudi poznejši ustanovitelj vplivnega spletnega radia NTS Femi Adeyemi, priljubljenost pa je Boiler Roomu začela rasti hitro in že v prvem letu so angažirali veljake plesnih muzik – Jamieja XX, Hudsona Mohawka, Jamesa Blaka ... Le leto pozneje so prvi Boiler Room gostili v Berlinu, kmalu zatem je eno epizodo gostila zasedba Radiohead. Velik potencial sta opazila Red Bull in YouTube in Boiler Room je prerasel v velik glasbeni biznis.

Danes ima ob matični londonski redne izpostave še v New Yorku, Los Angelesu, Berlinu, Tokiu, Mexico Cityju, Sao Paulu, Sydneyju in Krakovu. Približno trideset dogodkov na mesec v svet pošiljajo skozi štiri »televizijske« programe. Prvi je posvečen grimu, UK garageu, dubstepu in sorodnim svetovnim pojavom. Drugi house in techno glasbi. Tretji rapu, trapu in sorodnim podžanrom. Na četrtem pa gostijo nastope nedidžejevskih, koncertnih bendov. Leta 2014 so denimo prenašali odprtje festivala Dimensions iz puljske Arene, lani so v navezi z blagovno znamko RayBan organizirali svoj festival Weekender.

Morda je nenavadno, da se je Boiler Roomu taka priljubljenost zgodila na račun glasbe, ki je bila ukrojena za druženje in ples v klubih. Če bi v zgodnjih devetdesetih rejverjem, ki so romali z masovke na masovko, predlagali, da si svoje priljubljene didžeje ogledajo po televiziji, bi ti najbrž pomislili, da ne razumete bistva te glasbe. Toda časi so se spremenili. To dokazuje že priljubljenost plesne elektronske glasbe v ZDA, kjer jo poslušajo ljudje, ki sploh ne obiskujejo partijev. Zato priljubljenost Boiler Rooma ni naključna.

Ima pa ta še enega močnega aduta – izjemen odziv nastopajočih, tudi najbolj zvezdniških didžejev, ki si v živih prenosih pogosto privoščijo pristope, s katerimi v klubskem okolju ne bi imeli kaj iskati. Spomnimo se enega najbolj legendarnih Boiler Roomov, v katerem so nastopili bass zvezdniki Skream in dvojec Disclosure. Set je bil tehnično amaterski, v miksih je bilo več napak kot pravilnosti, toda njihovo prikupno prerivanje za mešalko in izbor skladb sta poskrbela za povsem evforično razpoloženje, čeprav je v kadru za njimi poplesovalo maloštevilno občinstvo. V podobno intimni družbi je konec lanskega leta na svoji Boiler Room premieri v Šanghaju nastopil Skrillex, eden največjih plesno-elektronskih zvezdnikov, ki redno nastopa pred stotisočglavo množico. Njegov set si je v živem spletnem prenosu ogledalo 1,4 milijona gledalcev. Rekord pa je z dobrimi desetimi milijoni postavil veteran Carl Cox.

Ja, priljubljenosti Boiler Rooma ni mogoče spregledati, zato ne preseneča, da glasbeniki svoja gostovanja včasih izkoristijo kar za promocije svojih novih plošč. Zanesenjaki podtalnega glasbenega dogajanja so do tega kritični, češ da nekateri nastopajoči nimajo kaj iskati na dogodkih, ki naj bi promovirali didžejevsko kulturo. Toda didžejanje že dolgo ni več privilegij tehnično dovršenih mojstrov. Seveda je v Boiler Roomu teh še vedno največ in užitek je opazovati njihovo upravljanje mešalk in gramofonov. Toda le kdo si ne bi priložnostno pogledal tudi, kako se za didžejevskim pultom znajdejo Thom Yorke, Grimes ali pa Erykah Badu?

In kdo so izbranci premiernega slovenskega Boiler Rooma? Beatovske oziroma hiphop sile bodo v Klubu K4 zastopali mladi, prodorni primorski beatmaker .čunfa, njegov (tudi jazzovsko) izobraženi kolega Žiga Murko in veteran domače hiphop in beats scene Borka. S plesno-elektronskimi didžej seti in »live acti« pa se bodo predstavili mojstri izrazne eklektike Lavka, Christian Kroupa in trojec Niplodok. Dogodek, ki si ga nedvomno velja ogledati. Če ne v klubu, pa v spletnem prenosu, kjer boste vtise lahko neposredno delili z gledalci z vseh koncev sveta.

Koncert

Boiler Room Ljubljana: Stiropor

Kdo: .čunfa, Žiga Murko, Borka, Lavka, Christian Kroupa, Niplodok

Kje: Klub K4, Ljubljana in https://boilerroom.tv/

Kdaj: 14. aprila 2017

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.