MLADINA Trgovina

Izak Košir

17. 3. 2017  |  Mladina 11  |  Ekonomija

Izsiljevanje naročnikov

Zakaj ne moremo plačevati zgolj tistih programov, ki jih želimo gledati?

»Bi vam bilo všeč, če bi lahko kruh kupili le v kompletu s krompirjem in pašteto?« se sprašuje Boštjan Okorn iz Zveze potrošnikov Slovenije, ki opozarja, da je breme dodatnega plačila televizijskih programov zdaj izključno na ramenih potrošnikov, slednji pa so se znašli pred zoprno dilemo.

Podjetje Pro Plus, največji izdajatelj komercialnih programov v Sloveniji (med drugim oddaja tudi Pop TV in Kanal A), se je 16. januarja umaknilo s prizemnih oddajnikov digitalne televizije in svoje vsebine začelo v paketu petih programov zaračunavati slovenskim operaterjem, slednji pa so posledično dvignili cene paketov.

Na to »obvezno naročnino na Pop TV in Kanal A« se je ponovno odzvala Zveza potrošnikov Slovenije. Naročniki namreč nimajo možnosti, da bi »odjavili« Popove programe, saj so vključeni (tak je bil dogovor med operaterji in Pro plusom) v osnovni paket.

»Potrošnik nima možnosti, da bi za ugodnejšo ceno izbral programsko shemo z zgolj brezplačnimi programi, oziroma plačal zgolj tiste, ki ga zanimajo, na prizemni televiziji pa je ob programih nacionalne televizije ostala le peščica bolj kot ne lokalnih in manj zanimivih programov,« pravi Boštjan Okorn.

ZPS opozarja, da čeprav je na papirju zamenjava operaterja mogoča, je v praksi (pre) več ovir, česar se operaterji zavedajo. Trenutno je potrošnik na trgu operaterjev in medijskih storitev v izrazito podrejenem položaju.

Zveza potrošnikov si zato že daljši čas prizadeva spremeniti zakonsko določbo in operaterjem naložiti, da se z vezavo potrošnika tudi sami zavežejo k spoštovanju pogodbenih pogojev, predvsem cene in programske sheme do konca trajanja vezave.

»Že z majhnimi koraki bi lahko dosegli resne premike na trgu in tudi povečanje (resnične) konkurence,« so prepričani pri ZPS. Med predlogi navajajo tudi potrošnikovo možnost izbire, da plačuje zgolj tiste programe, ki jih v resnici želi gledati. Pri ZPS menijo, da bi morali operaterji opustiti tudi vsem dobro znano prakso, po kateri lahko v času vezave podražijo cene paketov. Če bi operater ceno vseeno spremenil, pa bi moral potrošnikom oziroma naročnikom omogočiti, da pakete do konca vezave plačujejo po stari ceni.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.