MLADINA Trgovina

Borut Mekina

19. 5. 2017  |  Mladina 20  |  Družba

Brščičevi sponzorji

Ali oglaševalci podpirajo sovražni govor?

Bernard Brščič

Bernard Brščič
© Borut Krajnc

Bernard Brščič je konec aprila v oddaji Sreda v sredo, ki jo vodi Boris Cipot, govoril o holokavstu kot judovski zaroti. Zanikanje holokavsta je po slovenski zakonodaji kaznivo dejanje, Brščič pa je dejal, da je poboj šestih milijonov Judov med drugo svetovno vojno mit: »Nemški narod je žrtev židovskega vsiljevanja in kurjenja možganov s tako imenovano holokavstologijo … Dejansko gre za zelo perfiden način Židov, da so želeli, pravzaprav, nemški um zapreti, ustvariti kolektivno krivdo in ustvariti načrt raznemčenja, razfrancozenja, razangleženja. In vzpostaviti to multikulti distopijo.«

Oddajo, v kateri je Cipot v zadnjem obdobju gostil – poleg Janeza Janše – številne vidne člane ali podpornike SDS, recimo poslanca te stranke Franca Breznika, evroposlanca Milana Zvera, Staneta Grando, Tamaro Griesser Pečar, omogočajo sponzorji z reklamami. Sporni pogovor z Brščičem so recimo prekinile reklame državnega elektrodistribucijskega podjetja ELES, v katerem je Brščič zaposlen, reklame podjetja Arcont, ki izdeluje okna, in Radenske. Iz Elesa so že takoj po predvajanju oddaje poslali sporočilo za javnost, da je Brščič izjavo glede holokavsta »podal izven delovnega časa v svojem imenu in ne kot predstavnik družbe« in da se »vodstvo družbe od izjav gospoda Brščiča distancira, saj se ne strinjamo s kakršno koli obliko sovražnega govora«.

So pa v Elesu povedali, da je pogodbo o oglaševanju v Cipotovih oddajah aprila letos podpisal direktor Aleksander Mervar. Odgovorili so, da je oddajo mogoče gledati na YouTubu, pa tudi na sporedu šestih slovenskih regionalnih TV-postaj, od katerih nekatere vidijo tudi v Prekmurju, Eles pa se »z oglaševanjem v omenjeni oddaji predstavlja javnosti v pomurskih občinah, skozi katere je načrtovana trasa daljnovoda 2 x 400 kV Cirkovce–Pince, in s tem gradi večjo prepoznavnost v omenjenih lokalnih okoljih«. Potem ko so si sporno oddajo ogledali, so sicer podjetju, s katerim so podpisali oglaševalsko pogodbo, poslali opozorilo pred odpovedjo pogodbe, so odgovorili.

Iz Arconta je direktor družbe Boris Sovič odgovoril, da je pogodbo o oglaševanju podpisal on, da jo imajo sklenjeno že tretje leto zapored. »Res je, da ne izbiramo ne gostov ne tem, ki se bodo obravnavale,« je dodal, pa tudi, da se je v zvezi z vsebino sporne oddaje že obrnil na gospoda Cipota. Iz Radenske pa so odgovorili, da v medijih podpirajo lokalna podjetja in da njihovo sodelovanje z njimi ni vsebinske narave. »Želimo posebej poudariti, da vsebina oddaj ter mnenja voditeljev in gostov nikakor ne izražajo naših prepričanj. Svojo vlogo razumemo predvsem v smislu podpornika lokalnim podjetjem ter družbi, v kateri živimo,« so zapisali.

Jasno je seveda, da je objavo oglasov v nekem mediju nemogoče ločiti od podpore temu mediju. Konec lanskega leta je recimo podjetje Lego prekinilo promocijsko sodelovanje z angleškim časnikom Daily Mail predvsem zaradi očitkov, da ta podpihuje sovraštvo, veča nezaupanje do tujcev, za vse krivi migrante. Podobno je član programskega sveta RTV Slovenija Domen Savič zagnal kampanjo proti nekaterim oglaševalcem zaradi objave oglasov v medijih, ki so povzemali zgodbo o mariborskem ravnatelju, saj je po vsej verjetnosti tudi zaradi izpostavljenosti ta napravil samomor.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.