MLADINA Trgovina

Goran Kompoš

4. 8. 2017  |  Mladina 31  |  Kultura  |  Plošča

Mura Masa: Mura Masa

2017, Anchor Point

+ + + +

Albumski debi producenta, ustvarjalca pesmi in multiinstrumentalista Mure Mase je ob izidu priplezal »le« do 19. mesta na britanskem chartu, kljub temu pa je bil pri tistih, ki prej 21-letnega Mase niso poznali, zlasti zaradi impresivnega seznama sodelavcev deležen precejšnje pozornosti. Med sodelavci so se znašli Damon Albarn, sicer osrednji motor projekta Gorillaz, ki je Maso navduševal v najstniških letih, pa ameriški raperski zvezdnik ASAP Rocky, Desiigner, varovanec Kanyeja Westa, zvezdniška pop ekscentričarka Charli XCX, R & B posebnež Jamie Lidell ... No, poznavalce je zanimal predvsem Mura Masa. Ta je s singli in izvirnim izrazom že v preteklosti nakazal, da bi utegnil biti eden tistih ustvarjalcev, ki bodo krojili podobo sodobnega mainstreamovskega popa. Album Mura Masa ta pričakovanja nedvomno upraviči.

Čeprav se širšemu občinstvu morda zdi, da se je Mura Masa s pravim imenom Alex Crossan pojavil od nikoder, je v vlogi koproducenta ene od skladb z letošnje plošče raperja Stormzyja denimo že oplazil prvo mesto UK charta. Njegovo glasbo so na (mainstreamovskih) radijskih postajah že od leta 2015 vrteli didžeji, ki oprezajo za zanimivimi novostmi, med njimi tudi producentski veljak Diplo. Singel Love$ick, na katerem gostuje ASAP Rocky, pa se je znašel celo na prvem mestu Spotify Virala, ki predstavlja prodorne glasbenike, vredne pozornosti. Pri vsem tem je najbolj bodlo v oči, da Crossan ni produkt glasbene industrije. Še več – ker je odraščal na majhnem otoku v Rokavskem prelivu, je bil njegov edini stik z glasbo splet, skozi katerega je pri 16 letih začel širiti svojo glasbo. Najprej trap, nato križance med hiphopom in elektroniko, že od začetkov pa je bilo jasno, da ga močno privlači tudi pop senzibilnost.

Mura Masa je eden tistih ustvarjalcev, ki bodo krojili podobo sodobnega mainstreamovskega popa.

Mura Masa je eden tistih ustvarjalcev, ki bodo krojili podobo sodobnega mainstreamovskega popa.
© avtorjev arhiv

Ker se z novo ploščo odkrito posveti prav mainstreamovskemu popu, se je izgubilo nekaj njegove producentske drznosti iz preteklosti, vendar to ne pomeni nujno, da je sklepal kompromise. Resda se je osredotočil na pisanje skladb, ki se hitro zataknejo v ušesih, a je hkrati ostal zvočno in idejno radoveden, priložnostno, vsaj za mainstreamovski okus, tudi ekscentričen. Ni se odpovedal nenavadnim zvokom karibskih kovinskih tolkal in vzorcem azijskega gamelana, s katerimi glasbi vtisne samosvoj, hitro prepoznaven pečat, hkrati pa je še bolj na široko odprl vrata prvinam trapa, EDM-a in aktualnega (elektronskega) popa, pisanih predvsem na posluh sodobnih (internetnih) poslušalcev. Ja, Mura Masa je spretno dodelan, premišljen in – skozi prizmo mainstreama – drzen album, ne da bi bil zato pretenciozen. Crossan se (s sodelavci) raje posveti mladostniški igrivosti in radostim, ki sicer ne ponudijo velikih življenjskih naukov, a se hkrati izognejo trivialnosti. Če je album znanilec novih smernic, se mainstreamu nedvomno obeta zanimiva prevetritev.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.