MLADINA Trgovina

Izak Košir

22. 9. 2017  |  Mladina 38  |  Družba

Kako je Melania izginila ...

... z jumbo plakatov na Hrvaškem 

Sporni in kasneje odstranjeni plakat ameriško-slovenske prve dame / Foto: Ameriški inštitut v Zagrebu

Sporni in kasneje odstranjeni plakat ameriško-slovenske prve dame 

Na Hrvaškem so se pojavili oglasni jumbo plakati s podobo Melanie Trump pred ameriško zastavo, na katere je Ameriški inštitut iz Zagreba v angleščini dopisal: »Le pomislite, kako daleč lahko pridete z malo znanja angleškega jezika.«

Fotografije plakatov so zaokrožile po Facebooku in tako pritegnile pozornost slovenske javnosti – pa tudi Nataše Pirc Musar, odvetnice prve dame ZDA, ki gospo Trump zastopa na področju Slovenije in širše – na Balkanu. Kampanja je bila, lahko rečemo, uspešna, saj je dvignila ogromno prahu, ime Ameriškega inštituta v Zagrebu pa ponesla tudi preko hrvaških meja. Ni pa bila legalna, saj so podobo ameriške prve dame uporabili nezakonito in brez njenega privoljenja.

Pravna zastopnica Melanie Trump je zato v imenu prve dame ZDA omenjenemu inštitutu zagrozila s tožbo, če v 24 urah ne umaknejo vseh plakatov, tako v fizični kot digitalni obliki. Ameriški inštitut je zadevo vzel resno, obljubil, da bo vse plakate umaknil, hkrati pa je na svoji spletni strani objavil javno opravičilo, ki se v prevodu glasi: »Ameriški inštitut iz Zagreba je podobo gospe Melanie Trump v komercialne namene za oglaševanje tečajev angleškega jezika uporabil brez njenega dovoljenja. S tem je bil kršen kodeks oglaševanja in tržnega komuniciranja. Zaradi te neodgovorne napake, ki je prizadela gospo Trump, se opravičujemo.«

Avtorica oglaševalske kampanje za Ameriški inštitut iz Zagreba Ivis Burić je za STA izrazila resnično obžalovanje, da je njihovo sporočilo naletelo na negativen odziv, kar nikakor ni bil njihov namen.

Kljub temu se je težko znebiti občutka, da kampanja ni vsebovala vsaj kančka žlehtnobe, saj je bilo znanje angleščine prve dame ZDA, predvsem njen naglas, nemalokrat tema razprav tako v medijih kot v javnosti.

Kako pa je z ostalimi primeri, kjer so ime Melanie Trump želeli izkoristiti v marketinške namene? Nataša Pirc Musar odgovarja, da je v Sloveniji zadoščalo sporočilo za javnost, ki so ga objavili že pred časom, in da od takrat naprej niso zasledili nobenih kršitev. Da so morali urgirati prav po pravni poti, je bil omenjeni zagrebški primer prvi. Nad blagovnimi znamkami, kot je First Lady, ki jo tržijo v Sloveniji, pa nimajo vpliva, saj gospa Trump ni lastnica tega imena, ker gre namreč lahko za katero koli prvo damo (ZDA).

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.