MLADINA Trgovina

»Karte proti človeštvu rešujejo Ameriko«

Piarovska akcija, izpeljana pod pretvezo boja proti Trumpu

Različni prototipi zidov, kakršne kani postaviti Donald Trump

Različni prototipi zidov, kakršne kani postaviti Donald Trump
© Profimedia

Nagajivi lastniki podjetja Cards Against Humanity, ki izdaja samooklicano »žurersko igro za grozne ljudi«, so svoj repertoar trženjskih akcij obogatili s še eno domiselno potezo. Tokrat naj bi potrolali ultimativnega trola, predsednika ZDA. Kupili naj bi zemljišče v obmejnem delu puščave v ameriški Arizoni – prav tam, kjer naj bi vlada ZDA po Trumpovih napovedih postavila zloglasno konkurenco kitajskemu zidu – zid, ki naj bi Ameriko fizično ločil od Mehike.

Doslej je podjetje Cards Against Humanity na svoj obstoj uspešno opozarjalo s številnimi prazničnimi promocijami in po navadi je šlo za bizarna dejanja. Lani so bagri podjetja kopali luknjo, dokler so mu uporabniki na spletu nakazovali sredstva. Zbralo je skoraj sto tisoč ameriških dolarjev, znesku primerni pa sta bili tudi velikost in globina izkopa. Leta 2015 je s sto petdeset tisoči ameriškimi dolarji, ki jih je prav tako zbralo od spletnih podpornikov, kupilo Picassovo izvirno grafiko in podpornikom prepustilo odločitev, ali naj jo razreže na tisoče miniaturnih koščkov ali naj jo podari nekemu muzeju. K sreči so se uporabniki odločili za slednje.

Tudi zgodovina šal tega podjetja na račun ameriškega predsednika je razmeroma bogata. Precej zanimanja je zbudila oglaševalska kampanja, med katero je po Ameriki postavljalo šaljive jumbo plakate. Med njimi denimo takega, na katerem je v arabščini pisalo: »Donald Trump tega napisa ne zna prebrati, vendar se ga vseeno boji.« Ti plakati so krasili zidove Dearborna, mesta z najštevilnejšim arabskim prebivalstvom v ZDA. Vsekakor pa je nedavni nakup obmejnega zemljišča promocijsko dejanje, ki je zbudilo največ pozornosti doslej.

Nosilci akcije so svoje početje označili za reševanje Amerike, pravzaprav pa gre – kot sami priznavajo na Twitterju – zgolj za enega izmed poskusov ohranjanja relevantnosti lastne blagovne znamke. Iskrenost in duhovitost se očitno obneseta, saj so sto petdeset tisoč podpornih investicij, ki so akcijo omogočile, razprodali v nekaj urah.

Tisti, ki so akcijo podprli s 15 ameriškimi dolarji, bodo v zameno dobili certifikat z obljubo boja proti zidu, zemljevid kupljenega zemljišča in obilico drugih presenečenj. Zbrana sredstva bo podjetje porabilo za nakup omenjene parcele in najem skupine odvetnikov, ki se bo ameriški vladi z vso silo trudila otežiti gradnjo zidu. Lastništvo zemljišča naj bi razdelili med tisoče in tisoče lastnikov, s čimer bodo gradnjo otežili s finančnega vidika in omogočili zavlačevanje postopkov. Kljub navidezno plemenitemu namenu akcije pa gre najbrž zgolj za prefrigan publicity stunt, ki se šlepa na priljubljenost javnega kritiziranja Donalda Trumpa. Strokovnjaki za nepremičninsko pravo trdijo, da podjetje Cards Against Humanity z nakupom ni doseglo nič, saj je načinov za razlastitev lastnikov takšnih zemljišč ogromno. Vlada bo že našla izgovor, da si bo zagotovila pravico do odvzema parcele. Vseeno pa je podjetje z akcijo v nekaj urah zbralo več kot dva milijona ameriških dolarjev.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.