MLADINA Trgovina

Goran Kompoš

  • Goran Kompoš

    15. 12. 2017  |  Mladina 50  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Paloma Faith: The Architect

    Potem ko se je ekscentrična pevka in ustvarjalka pesmi že s prejšnjima ploščama znašla v prvi kategoriji angleških pop zvezdnic, ne skriva, da z novim albumom meri še više. Zanj je angažirala ekipo vidnih hitmejkerjev, ali je bila odločitev pravilna, pa bo pokazal čas. Za zdaj se zdi, da so ji s spolirano radijsko pop povprečnostjo odvzeli precej očarljive norčavosti, ki sta jo denimo s Pharrellom Williamsom tako mojstrsko ovekovečila na nekaterih njenih starejših singlih. Ni pa k sreči ničesar kompromitirala z besedili. Ta so postala celo bolj – tudi politično – angažirana, česar ne skrivata niti »inspiracijska« monologa igralcev Samuela L. Jacksona in Owna Jonesa. Ob pogumnejši izbiri producentov bi novo ploščo Palome Faith bržkone laže umestili med letošnje pop favorite. Več

  • Goran Kompoš

    15. 12. 2017  |  Mladina 50  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    John Carpenter: Anthology: Movie Themes 1974–1998

    Da je tretja studijska plošča filmskega režiserja in skladatelja Johna Carpenterja izšla dober teden pred dnevom čarovnic, je logično. Ne zato, ker je po tem dnevu naslovil svoj kultni horror iz leta 1978, pač pa zato, ker je osrednja, suspenzivna glasbena tema iz njega postala tako rekoč univerzalen halloweenovski soundtrack. Tudi to skladbo je Carpenter, tako kot skladbe za številne druge svoje filme, napisal sam. Ker pa se marsikdo ob omembi filmov, kot so Noč čarovnic, Megla, Napad na policijsko postajo številka 13 ali pa Beg iz New Yorka, prej kot filmskih prizorov spomni glasbe, je bil skrajni čas, da se je naposled odločil objaviti prvo antologijsko zbirko svoje filmske glasbe. Več

  • Goran Kompoš  |  foto: Miha Fras

    15. 12. 2017  |  Mladina 50  |  Kultura  |  Dogodki  Za naročnike

    Zvezda svetovnega formata

    Novica, da je zasedba Laibach ob premierni predstavitvi nove plošče Also Sprach Zarathustra pred domačim občinstvom razprodala kar dva zaporedna koncerta v ljubljanskem Kinu Šiška, nas ni presenetila. Če že, nas je presenetilo dejstvo, da se za zdaj še niso odločili za koncert v naši največji koncertni dvorani dvorani Stožice, kjer vse pogosteje videvamo tudi domače glasbenike. Fenov za tak podvig imajo dovolj, od takih, ki se njihovih koncertov udeležujejo zaradi črednega nagona (kar je neizogiben atribut vsakega pravega pop benda), do takih, ki na koncerte hodijo razvozlavat nova subverzivna sporočila, in tudi takih, ki tja preprosto pridejo zaradi glasbe in spektakla. Slednji smo prejšnji petek lahko le uživali na še enem izjemnem koncertu. Več

  • Goran Kompoš

    8. 12. 2017  |  Mladina 49  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    U2: Songs of Experience

    William Blake, pri katerem si je U2 izposodil naslov prejšnje in tudi te plošče, se ob Bonovih refrenih s slednje verjetno obrača v grobu. Pa naj bodo to pesmi z ljubezensko tematiko, v katerih se Bono zdi kot fatalno zaljubljen najstnik, ali pa politične, kjer se dotakne aktualnih, postbrexitovskih in posttrumpovskih dogodkov, zaradi katerih se je izid plošče Songs of Experience prestavil za slaba tri leta. Nenavadno je, da zasedba v tem času, razen posodobljenih besedil, ni napravila nič novega ali drugačnega. V studio je spet povabila kopico hitmejkerskih producentov, rezultat pa je medla plošča, na kateri ni niti ene potencialne skladbe za kakšno od zasedbinih bodočih »best of« turnej. Ja, »izkušnje« iz naslova bi bile v tem primeru lahko tudi sopomenka za prežvečenost. Več

  • Goran Kompoš

    1. 12. 2017  |  Mladina 48  |  Kultura  |  Plošča

    Taylor Swift: reputation

    Trik pop zvezdnic, ki prepevajo o svojih zmenkarijah, potem ko enkrat vstopijo v zrela leta, je, da najdejo ravnotežje med tem, kar si želijo slišati mladostniki, in tem, kar še lahko pogoltnejo njihovi vrstniki. Dober recept za slednje je (subtilna) samoironija, a o njej na šesti plošči Taylor Swift ni ne duha ne sluha. Zdi se, da bo njeno ukvarjanje s fanti zanimivo le še za tiste, ki sledijo njenim ljubezenskim sagam, ostali se bomo pač morali zadovoljiti s sicer obrtniško dovršenimi, a povsem generičnimi popevkami, ob pomoči hitmejkerjev Maxa Martina, Shellbacka in Jacka Antonoffa tokrat recikliranimi iz aktualnega (elektro) popa in hitičev iz devetdesetih let. No, razloga za skrb za zdaj ni, saj plošča reputation pričakovano vztraja na vrhovih lestvic. Več

  • Goran Kompoš  |  foto: Miha Fras

    1. 12. 2017  |  Mladina 48  |  Kultura  |  Dogodki

    Zvočni avanturizem

    Avstralski trio The Necks letos praznuje tridesetletnico delovanja, ampak zaradi tega ne počne nič spektakularnega. Po tem niti ni potrebe. Tudi pri nas si je s precej pogostim nastopanjem denimo pridelal močno bazo privržencev, ki se vsakega njegovega koncerta udeležijo ne glede na okoliščine. Te se skozi trideset let ustvarjanja in 19 studijskih albumov, z letošnjim Unfold vred, pravzaprav niti niso spreminjale. Chris Abrahams še vedno igra na klavir, Lloyd Swanton na kontrabas in Tony Buck na bobne/tolkala. V katero smer bo zaneslo koncert oziroma vsakega od običajnih dveh tričetrturnih setov, pa ne ve niti trojec. Bend se namreč skozi skupinsko improvizacijo preprosto prepusti glasbi. Nič drugače ni bilo ob njegovem tretjem nastopu v Kinu Šiška, s katerim so The Necks spet potrdili, da je njihov načrt odlično zastavljen in jim ga ni treba spreminjati. Več

  • Goran Kompoš

    24. 11. 2017  |  Mladina 47  |  Kultura

    Nekonfekcijski rockerji

    Tisti, ki so angleške rockerje The Horrors videli na zgodnejših koncertih, so jim napovedovali zelo kratek rok trajanja. Pa ne le zaradi ekscentričnosti frontmana Farisa Badwana, ki je na koncertih občinstvu v prvih vrstah kričal v obraz, jih packal s črno barvo in obmetaval s smetmi, niti ne zato, ker so bili videti, kot da so na oder pribežali iz kakšnega horrorja Tima Burtona. Poglavitni razlog za te črne napovedi je bil ta, da so bili v živo menda slišati tako, kot v prevodu namiguje njihovo ime – grozno. Ampak od takrat je minilo dobrih deset let in v tem času je petčlanska zasedba poskrbela za temeljito preobrazbo. Oziroma več njih, zaradi česar so se pojavile celo napovedi, da bi utegnili prevzeti primat med stilsko raziskujočimi britanskimi indie bendi, ki ga je do takrat trdno v svojih rokah držala zasedba Radiohead. To se (še) ni zgodilo, je pa vse več tistih, ki The Horrors vidijo kot najboljši otoški bend zadnjega desetletja. Več

  • Goran Kompoš

    24. 11. 2017  |  Mladina 47  |  Kultura  |  Plošča

    Gašper Torkar: Dreams of Others

    Gašperja Torkarja smo do nedavnega srečevali predvsem na literarnih in gledaliških dogodkih, priložnostno v vlogi didžeja, lani pa je kot Klubski maratonec Radia Študent zatresel še domačo (klubsko) glasbeno sceno. V čigave sanje se zdaj zazre s ploščo Dreams of Others, ni znano, je pa iz dramatičnih, klavstrofobičnih in izvrstno zvočno zdizajniranih komadov jasno, da v podzavesti teh subjektov ni prostora za romantična sanjarjenja. Nekaj žarkov posije le v zaključnem oneohtrixovskem ambientu, preostale skladbe pa poslušalca k tlom tiščijo s plastmi hrupa in atmosferično (post)tehnaško brutalnostjo. Dodelana in konceptualno lepo zaokrožena plošča, s katero se Torkar suvereno znajde v polju sodobne elektronike. Več

  • Goran Kompoš

    24. 11. 2017  |  Mladina 47  |  Kultura  |  Plošča

    Charlotte Gainsbourg: Rest

    Čeprav je Charlotte Gainsbourg prodala že več kot milijon izvodov svojih plošč in oddelala obsežno svetovno koncertno turnejo, je, morda izvzemši Francijo, znana predvsem kot igralka. Najtehtnejši razlog za to so njena sodelovanja z (vedno kontroverznim) auteurjem Larsom von Trierjem in v zadnjih nekaj letih vse pogostejše vloge v filmih, namenjenih tudi mainstreamovskemu občinstvu. Še ena »oteževalna« okoliščina pa je, da je nad njeno glasbeno kariero vselej visela senca očeta Serga Gainsbourga, enega najvplivnejših glasbenikov 20. stoletja. Bo to spremenila nova, peta plošča Rest? Več

  • Goran Kompoš  |  foto: Miha Fras

    24. 11. 2017  |  Mladina 47  |  Kultura  |  Dogodki

    Ambasadorka glasbe

    Malijsko glasbeno zvezdnico Rokio Traore smo v Ljubljani že videli na festivalu Druga godba in v Cankarjevem domu na Glasbah sveta. V okviru slednjih je ponovno nastopila tudi minuli torek v največji, Gallusovi dvorani Cankarjevega doma in se predstavila s svojim projektom Dream Mande, o katerem smo pred koncertom lahko prebrali zgolj konceptualno zasnovo. Čeprav smo lahko le ugibali, s kakšno glasbo nas bo presenetila, pa je bilo že vnaprej jasno, da bo koncert, tako kot vse, česar se loti ta cenjena glasbenica, bržkone izpeljan vrhunsko. Nismo se zmotili. Več