MLADINA Trgovina

Goran Kompoš

  • Goran Kompoš

    24. 3. 2017  |  Mladina 12  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    N’toko: Emirates

    Eden najvidnejših predstavnikov domačega alter rapa je vedno snemal dovršene albume, ki se niso (preveč) obremenjevali s trendi, a so bili kljub temu slišati zelo sodobno. Da je taka tudi podoba novega, šestega albuma, je poskrbel producent Blaž. Umazani, surovi, agresivni in natančno ukrojeni beati se izkažejo za idealno zvočno podlago N’tokovim politično angažiranim besedilom, v katerih skozi kritično in ironično soočenje lastne izkušnje socializma in (pavšalne) podobe tega v očeh Zahoda sestavi vizijo družbene utopije. O tem, da je mojster obračanja mnogoterih referenc, ni nobenega dvoma, bo pa zanimivo spremljati, kakšnega odziva bodo v angleščini odrapane rime deležne v tujini. Gresta tako neposredna političnost in glasba še skupaj? Več

  • Goran Kompoš  |  foto: Miha Fras

    24. 3. 2017  |  Mladina 12  |  Kultura  Za naročnike

    Mojster zapohanega rapa

    Veterana houstonske raperske scene, ki je prejšnji petek gostoval na serialki Rapetek v v klubu Gala hala na ljubljanski Metelkovi, (ameriški) mediji radi opišejo z »najljubši raper vašega najljubšega raperja«. Odgovor na vprašanje, s čim si je Devin the Dude prislužil ta opis, lahko najdemo že ob pregledu njegove diskografije. V skoraj četrtstoletni karieri je sodeloval z vrsto uglednih raperjev, med katerimi se najdejo taki težkokategorniki, kot so Snoop Dogg, Dr. Dre, Jay-Z in Lil Wayne, pa zasedbi The Roots in De La Soul ter še kopica eminentnežev, ki pišejo rapersko zgodovino. A ne le v ZDA, »d djud« si je kulten status pridelal tudi med neameriškimi raperji, kar se je pokazalo tudi v petek. Eden najbolj zadovoljnih udeležencev koncerta ni bil namreč nihče drug kot domača raperska legenda Klemen Klemen, ki je v b-boyevski maniri na robu odra poplesaval celoten the Dudov set. Več

  • Goran Kompoš

    17. 3. 2017  |  Mladina 11  |  Kultura  Za naročnike

    Prvi slovenski bojler

    Osmerica domačih didžejev in producentov že nekaj časa odšteva dneve do 14. aprila, ko se bo predstavila pred največjim, zagotovo pa najbolj mednarodnim občinstvom v svoji karieri. V sodelovanju z ekipo koncertnega promotorja in založbe Stiropor se bo v Sloveniji namreč premierno mudil Boiler Room, ki je spremljanje glasbenih dogodkov v živo prek spleta spremenil v globalno senzacijo. Ja, verjetno bi težko našli ljubitelja plesne elektronike, ki se še ni tako ali drugače spoznal s to priljubljeno platformo, novodobno televizijo. Brez nje bi bila klubska subkultura v zadnjih šestih letih precej bolj dolgočasna. Več

  • Goran Kompoš

    17. 3. 2017  |  Mladina 11  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Ed Sheeran: ÷

    O tem, da bo tretja plošča pop zvezdnika Eda Sheerana (z velikim naskokom) že prvi teden pristala na prvem mestu britanskega charta, ni bilo dvoma. Je pa najmanj neokusno, če že ne groteskno, da se je na lestvici singlov med prvimi 20 znašlo vseh 16 skladb z delux različice plošče. Več kot o Sheeranu in njegovi glasbi to seveda pove o (sodobnem) glasbenem ustroju in navadah konzumentov pop glasbe. Sheeran ne skriva, da je skladbe ustvarjal z veliko preračunljivosti, a to je v mainstreamu tako ali tako prej pravilo kot izjema. Zato so številne kritike, ki so album le zaradi tega povsem raztrgale, smešne. Lahkotne, do (radijskih) ušes prijazne pop skladbe so resda povprečne, toda še zdaleč niso tako zanič, kot namigujejo skromne ocene. Več

  • Goran Kompoš

    17. 3. 2017  |  Mladina 11  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Charli XCX: Number 1 Angel

    Zavlačevanje založbe Asylum z izidom tretjega albuma Charli XCX, ki ga je ta menda končala že pred dobrim letom, je imelo vsaj dva pozitivna učinka. Najprej februarja lani izdani EP Vroom Vroom in zdaj še mikstejp Number 1 Angel z desetimi novimi skladbami. Britanska pevka in ustvarjalka pesmi je z obema ploščama krenila v povsem novo, z drzno elektronsko pop podobo zaznamovano smer, ki ji marsikdo (upravičeno) napoveduje, da bo postala prihodnost mainstreamovskega popa. Več

  • Goran Kompoš  |  foto: Miha Fras

    17. 3. 2017  |  Mladina 11  |  Kultura  |  Dogodki  Za naročnike

    Cvetober z roba

    Dogodki, kot je festival Tresk, so v našem prostoru nujno potrebni. To se je letos potrdilo že na njegovem preddogodku, okrogli mizi z naslovom Vizija 2018–21: Pregled stanja nepopularne glasbene kulture. Sodelujoči govorci, vidni akterji domače glasbene scene, tam niso (samo)opravičevali konkretnega festivala, ki ga je letos osmo leto zapored organiziral Radio Študent, pač pa so v kritičen razmislek vzeli samo sceno in predvsem odnos ministrstva za kulturo do »robnih« glasbenih panog. Te naj bi bile denimo prisotne v Nacionalnem programu za kulturo 2018–21, toda hkrati se vsako leto zvišujejo kriteriji in nižajo subvencije, kar povzroča životarjenje in zamiranje tovrstne ustvarjalnosti. Verjetno bi se resnično morali »nehati ukvarjati s servisiranjem starega avtomobila in začeti razmišljati o tem, kako sestaviti novega«, je stanje slikovito opisal glasbenik Dre Hočevar, ki deluje predvsem v New Yorku. Več

  • Goran Kompoš

    10. 3. 2017  |  Mladina 10  |  Kultura  |  Plošča

    Blanck Mass: World Eater

    Člana hrupnega elektronskega dvojca Fuck Buttons si pri solističnih projektih privoščita precej več drznosti kot v matični zasedbi. Lani je z ekscentričnim soundtrackom za film The Greasy Strangler prijetno presenetil Andrew Hung, zdaj je pod imenom Blanck Mass tretji album izdal še Benjamin Power. Album je nekakšna logična evolucija izraza s prvih dveh plošč in se še vedno opira na (fuckbuttonovske) energične, nabrite, apokaliptične, dromljajoče teksture. Je pa po novem večji poudarek na (strukturirani) skoraj rejverski ritmiki, s kakršno sta v devetdesetih letih denimo razgrajala Underworld in Aphex Twin. Power se tu izvrstno znajde. Čeprav je jasno, da tudi tokrat ni delal kompromisov, je World Eater plošča, s katero se bo bržkone najbolj prikupil oboževalcem matične zasedbe. Več

  • Goran Kompoš  |  foto: Miha Fras

    10. 3. 2017  |  Mladina 10  |  Kultura  |  Dogodki

    Raziskujoča posebneža

    Koncert Avstrijca Kœniga z domačim predvozačem N’tokom v klubu Menza pri koritu na ljubljanski Metelkovi je bil napovedan kot »elektro hiphop«. A že zelo razredčena udeležba je dajala vedeti, da gre za ustvarjalca, ki očitno ne nagovarjata ljubiteljev klasičnega hiphopa. Ali so slednji preveč konservativni ali tokratna nastopajoča zanje preveč »čudaška«, je stvar interpretacije, razlog za skromen obisk pa se verjetno skriva nekje vmes. Več

  • Goran Kompoš  |  foto: Uroš Abram

    10. 3. 2017  |  Mladina 10  |  Kultura  |  Portret

    Nina Šenk, skladateljica

    Pred mesecem dni je za skladateljsko delo v zadnjih dveh letih prejela nagrado Prešernovega sklada. Ta je bila najprej priznanje njej sami, a gotovo tudi znak, da sodobna klasična glasba pri nas morda naposled dobiva zasluženo pozornost. Več

  • Goran Kompoš

    3. 3. 2017  |  Mladina 9  |  Kultura  |  Plošča

    Stormzy: Gang Signs & Prayer

    Londonski MC Stormzy je v duetu z Edom Sheeranom nastopil na letošnji podelitvi nagrad brit, pred tem je razprodal večino britanskih prizorišč za prihajajočo turnejo, minuli petek pa objavil albumski prvenec, ki naj bi po pričakovanjih ta teden končal na prvem mestu britanske lestvice. Zaradi priljubljenosti grima njegov hitri vzpon ni presenetljiv, vendar niti s ploščo ni ničesar prepustil naključju. Angažiral je zvezdniškega producenta Fraserja T Smitha (med drugim je sodeloval z Adele in raperjem Kanom) in hitovskim grimerskim koračnicam, ki se močno naslanjajo na zapuščino Skepte in Wileyja, dodal kopico melanholičnih (introspektivnih) R ‘n’ B-jevskih popevk. Tudi v teh se znajde izvrstno. V besedilih se izogne običajnim klišejem, z izrazom pa razširi grimersko uniformiranost. Impresiven prvenec. Več