MLADINA Trgovina

Goran Kompoš

  • Goran Kompoš

    13. 10. 2017  |  Mladina 41  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Godspeed You! Black Emperor: Luciferian Towers

    Tudi šesta plošča kultnih montrealskih postrockerjev ponuja izrazito politično sporočilo. Naslovna skladba s kakofoničnim križanjem poudarjenih kitar, bobnov, pihal in brnečih godal je tako rekoč idealen soundtrack sanjarjenja o opustošenih slonokoščenih stolpih vladajočih elit. Še korak dlje gredo z drugo skladbo Bosses Hang in spremnim zapisom, v katerem pozivajo h koncu vojaških posredovanj, odpravi mej, demontaži zaporniškoindustrijskega sistema pa k temu, da »zajebani strokovnjaki, ki so pokvarili svet, za vedno utihnejo«, ter da se »zdravstvena oskrba, bivalni prostor, hrana in voda prepoznajo kot neodtujljive človekove pravice«. Ja, meja med anarhizmom in zdravim razumom postane ob nazorih in (tokrat presenetljivo optimistični) glasbi kolektiva tako rekoč nevidna. Več

  • Goran Kompoš  |  foto: Miha Fras

    13. 10. 2017  |  Mladina 41  |  Kultura  |  Dogodki  Za naročnike

    Proti nacionalizmu in revščini

    Ameriška pevka in ustvarjalka pesmi Erika M. Anderson, bolj znana preprosto kot EMA, bi se po prejšnji plošči The Future’s Void (2014), s katero si je pridelala celo nastop v šovu Davida Lettermana, lahko odločila za do širšega okusa prijaznejšo glasbo in si bržkone precej razširila občinstvo. Toda z novo, četrto samostojno ploščo Exile in the Outer Ring, na kateri spretno združi folkovsko in pop senzibilnost, alternativni rock ter estetiko (industrial) hrupa po vzoru svoje nekdanje zasedbe Gowns, se predstavi v še bolj brezkompromisni podobi. Gre za mešanico izrazov, skozi katere so svojo glasbo izoblikovali tudi (industrial) pop velikani Depeche Mode, zato ni presenetljivo, da se jim bo EMA v začetku naslednjega leta pridružila na njihovi aktualni turneji. Minuli torek pa smo jo po zaslugi ekipe Specialka, ki nas oskrbuje z zanimivimi glasbenimi posebneži, imeli priložnost videti tudi na mnogo manjšem odru ljubljanskega kluba Gala hala, kjer so njena intimna soočanja z okolico zaživela v vsem svojem potencialu. Več

  • Goran Kompoš

    13. 10. 2017  |  Mladina 41  |  Kultura  |  Dogodki  Za naročnike

    Visoki jubilej slovenskega punka

    Lansko praznovanje 40-letnice punka v Veliki Britaniji je spodbudilo številne polemike, med drugim tudi o tem, kdaj se je vse skupaj sploh začelo. Ker je šlo za pojav, ki ga glasbeni poznavalci, zgodovinarji pa tudi akterji iz tistega časa tolmačijo vsak po svoje, so na koncu sprejeli arbitrarno odločitev in se odločili za leto 1976, ko je punk prodrl v britanski mainstream. V Sloveniji te dileme ni. Poznamo celo točen datum in lokacijo, kjer je punk prvič zatresel naša tla. Gre seveda za zdaj že mitološki prvi koncert Pankrtov 18. oktobra 1977 na Gimnaziji Moste, s katerim so se za vedno zapisali v zgodovino slovenskega, jugoslovanskega in po mnenju mnogih tudi evropskega punka. Sami so se razglasili celo za »prvi punk bend za železno zaveso«. In če za referenco vzamemo Sex Pistols, najprepoznavnejši punk bend vseh časov, lahko Pankrtom mirno verjamemo. Več

  • Goran Kompoš

    6. 10. 2017  |  Mladina 40  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Futurski: Synthetic Happiness

    To, da (kratkometražni) prvenec domačega kvarteta Futurski zaznamujeta očarljiva pop senzibilnost in dodelan songwriting, ni presenečenje. Navsezadnje se je polovica zasedbe z obema dokazala že v indie/garažnorockovski zasedbi Barely Modern. Gre pa pri bendu Futurski za žanrsko drugačno glasbo, oprto na zasanjan, nostalgičen sintovski shoegaze, ki se spogleduje s smernicami chillwava. Saj veste, polemičnega žanra, od katerega so se distancirali celo tisti, ki so si ga izmislili. No, zasedbe Futurski to ne obremenjuje. Upravičeno. Ne le zato, ker gre za svež pojav na domači sceni, temveč predvsem zato, ker se zasedba izraza loti zrelo. Idealen soundtrack za leno poležavanje ali poznonočni sprehod od klubskega plesišča do doma. Več

  • Goran Kompoš  |  foto: Miha Fras

    6. 10. 2017  |  Mladina 40  |  Kultura  |  Dogodki  Za naročnike

    Nostalgični pouk

    MoTA – Muzej tranzitornih umetnosti je letos že devetič pripravil festival Sonica, ki je bil tokrat zaznamovan s prakso, poznano že iz prejšnjih let. Prejšnji teden smo tako na različnih lokacijah po Ljubljani (Cankarjev dom, Kino Šiška, Pritličje, Rog, Švicarija in še kje) lahko prisluhnili vrsti glasbenih dogodkov s področja elektronske in elektroakustične glasbe, si na (avdio)vizualnih dogodkih ob ušesih razmigali še oči, udeležili smo se lahko delavnic, pa pogovorov z nastopajočimi umetniki, ki v nekaterih primerih svoje ustvarjanje križajo tudi z znanostjo. Po ugledu in kilometrini sta bili prvi imeni letošnje Sonice nedvomno nemška elektronska veterana Burnt Friedman in Atom TM, ki sta se v petek predstavila s kultnim projektom Flanger. Zato smo obiskali njun nastop, hkrati pa slišali še dodelan set domače dvojice Warrego Valles, ki ga krmarita uveljavljeni glasbeni kreativki NinaBelle in Nina Hudej. Več

  • Goran Kompoš

    29. 9. 2017  |  Mladina 39  |  Kultura  |  Plošča

    The Horrors: V

    To, da so britanski indie rockerji The Horrors letos kot predskupina nastopili na delu turneje Depeche Mode, je ob izidu pete plošče V videti veliko bolj logično, kot če bi za referenco vzeli prejšnjo, bolj umirjeno ploščo Lumnious. Tokrat so v sodelovanju s priznanim producentom Paulom Epworthom (Adele, Rihanna, U2) posneli ploščo, s katero se močno naslonijo na zapuščino gotskega electro rocka po zgledu Garyja Numana, (plesnega) novovalovskega sintpopa po zgledu skupine New Order, shoegaza, industriala in proto raverskih izpeljank. Ja, s surovejšim zvokom se peterec deloma vrne k začetkom, a z izpiljeno produkcijo ne skriva apetitov po arenskem rocku, ki pa se ga na srečo loti brez nepotrebnih kompromisov. Več

  • Goran Kompoš

    29. 9. 2017  |  Mladina 39  |  Kultura  |  Plošča

    Matter: Mrk

    Okoli domačega tria Matter se, odkar je pred dvema letoma in pol skoraj sramežljivo stopil na glasbeno prizorišče, dviguje veliko prahu. Prvo leto delovanja je še tipal teren in se koncertno mojstril v manjših klubih, lani pa je bilo že jasno, da gre za nov fenomen, ki si priljubljenosti za nameček ne nabira z običajnimi trženjskimi manevri, pač pa preprosto z glasbo, s katero nagovarja širok profil poslušalcev. Njegov prvenec Amphibios je lani pristal na drugem mestu med najboljšimi domačimi ploščami po izbiri Radia Študent in 24ur.com. Več

  • Goran Kompoš  |  foto: Miha Fras

    29. 9. 2017  |  Mladina 39  |  Kultura  |  Dogodki

    Prava rap fešta

    Hiphop (vključujoč R & B) je letos prvič v ameriški zgodovini uradno postal najpopularnejši glasbeni žanr. Širokemu občinstvu se je prikupil tudi pri nas, kar so v zadnjih treh tednih potrdili trije koncerti, s katerimi so newyorška raperska zvezdnica Nokia, domači (ob)raperski fenomen Matter in newyorški raperski veljak Ghostface Killah napolnili ljubljanski Kino Šiška. In to kljub temu, da vsi trije nagovarjajo zelo ali pa vsaj precej različno občinstvo. V primeru Ghostfacea so to predvsem privrženci starošolskega rapa, tistega iz zlatega obdobja devetdesetih, ki ga je med drugim močno zaznamoval legendarni in mega vplivni Ghostfaceov matični kolektiv Wu-Tang Clan. Ni presenetljivo, da je bil njegov ponedeljkov nastop zato precej nostalgične narave. A to še zdaleč ne pomeni, da smo na odru gledali odcvetelega raperskega velikana. Več

  • Goran Kompoš

    22. 9. 2017  |  Mladina 38  |  Kultura  |  Plošča

    Ariel Pink: Dedicated to Bobby Jameson

    Ob izidu njegove prejšnje plošče so kalifornijskega lo-fi pop posebneža založniki novačili za sodelovanje z Madonno, toda Ariel Pink je raje prebiral biografijo Bobbyja Jamesona, glasbenika, ki je v 60. letih prejšnjega stoletja med drugim sodeloval z velikani kova Beach Boys, Frank Zappa in Rolling Stones. Jameson je kljub temu na koncu pristal na ulici, kjer si je nekajkrat poskusil vzeti življenje, Pink pa skozi njegovo tragično zgodbo, ki se je končala pred dvema letoma, zdaj reflektira odnos do lastnega uspeha. Izkupiček je temačna plošča, s katero se estetsko naveže na svoje glasbene začetke, kar pomeni, da ne prinaša nič bistveno novega, a je hkrati to pač tisti Pink, ki ga imajo njegovi feni najraje. Ja, po enajstih ploščah formula še vedno deluje. Več

  • Goran Kompoš  |  foto: Miha Fras

    22. 9. 2017  |  Mladina 38  |  Kultura  |  Dogodki

    Punkovski šus

    Ko je frontman Chris Dodd skočil med obiskovalce in jim ob hrupni spremljavi sošpilavcev v obraz lajal svoja angažirana besedila, ni bilo težko razumeti, zakaj mediji Bad Breeding razglašajo za enega britanskih najvznemirljivejših koncertnih bendov. Bi bil pa vtis nedvomno še boljši, če bi se v majhni dvorani Kina Šiška zbralo več kot kakšnih trideset obiskovalcev in če bi bilo razpoloženje po intenzivnosti bliže punkovski razpaljotki na odru. Na prvi pogled bi slab obisk lahko pripisali dejstvu, da so Britanci godli na večer, ko so slovenski košarkarski izbranci v Istanbulu gazili Špance. Verjetno pa se je še tehtnejši vzrok preprosto skrival v tem, da se (ciljno) domače (anarho) punkovsko občinstvo (zaradi ideoloških zadržkov) pač že na daleč ogne Kinu Šiška. Več