MLADINA Trgovina

Goran Kompoš

  • Goran Kompoš

    18. 8. 2017  |  Mladina 33  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Lana Del Ray: Lust for Life

    Iggy Pop je s ploščo Lust for Life leta 1977 menda oznanjal, da ga odvisnost od drog ne bo premagala. Lana Del Ray s svojo peto ploščo ne oznanja nič velikega. Resda ošvrkne aktualno politiko, Trumpa in njegove podpornike, toda jedro novih skladb ostaja njeno prepoznavno soočanje z osamljenostjo, zapeljivostjo in romantko, tokrat za spremembo z bolj pozitivnim, celo optimističnim predznakom. Ja, zdi se, da nasmejana Lana Del Ray na naslovnici ni le imitacija Popa z njegove naslovnice, kar pa ne pomeni nujno, da ji je v življenje posvetilo sonce. Za sledilce mainstream popa bo plošča še vedno precej mračnjaška, morda na trenutke tudi preveč grandiozna. Toda za Lano Del Ray je to domač teren, na katerem se vselej znajde zelo prepričljivo. Tudi z novo ploščo. Več

  • Goran Kompoš  |  foto: Matej Pušnik

    18. 8. 2017  |  Mladina 33  |  Kultura  |  Dogodki  Za naročnike

    Hrup na enajsto potenco

    Ko smo se v ponedeljek zbrali na koncertu benda Death Grips, se je zdelo, da vsaj polovica obiskovalcev dobro ve, kaj lahko pričakuje. Mnogi med njimi so že spomladi romali na koncerte te kalifornijske zasedbe po Evropi. Resda je bilo to, še preden je bil obelodanjen njen premierni slovenski nastop v Kinu Šiška, ampak koncertnih turistov verjetno ne bi bilo nič manj, če bi vedeli, da bodo svoj priljubljeni bend nekaj mesecev pozneje lahko videli tudi doma. Ja, kultni trojec si je zveste fene pridelal tudi pri nas. Njegova odmevnost, kontroverznost in kritiške pohvale na njegov račun pa so na koncert privabile tudi veliko radovednežev. Pogled na napolnjeno dvorano je bil temu primeren. V prvih vrstah norenje, mosh-piti in nenehno poskakovanje fenov. V zadnjih »akademsko« gladenje brad in čudenje nad (zvočnim) kaosom na odru. Več

  • Goran Kompoš

    11. 8. 2017  |  Mladina 32  |  Kultura  Za naročnike

    Bojevnica iz diaspore

    Londonska pesnica in glasbenica zimbabvejskih korenin Farai Bukowski-Bouquet je s svojo prvo, letos izdano malo ploščo Kisswell (2017) prepričala glasbene poznavalce. Pri Pitchforku, verjetno najbolj obiskanem, referenčnem spletnem glasbenem portalu so denimo zapisali, da »njen zvok obljublja nov premislek post-punk in new wave glasbe«. Ta zvok, ki ji ga je pomagal ukrojiti producent Basil Anthony Harewood alias TØNE, na prvi posluh resnično spomni na temačno, uporniško senzibilnost kultnih zasedb Joy Division in New Order, a hkrati skozi elektronski zvok dobi sodobno podobo. Se pa v njem skriva še mnogo več. Več

  • Goran Kompoš

    11. 8. 2017  |  Mladina 32  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Balans: Bunkerpop

    Prvi dve plošči domačega dvojca sta bili predvsem dokument njegovega na jammanje oprtega ustvarjalnega procesa, tretja pa je dodelan in osmišljen izdelek, s katerim Balans suvereno predstavi svoj nenavadni in prikupni izraz. Izhodišče ostaja skupinska improvizacija s kitaro, vokalom in basom, dobijo pa skladbe bolj osredotočeno podobo, zaznamovano s šumečo lo-fi estetiko, v odmev potopljenimi hipnotičnimi rifi, transirajočo ritmiko in psihedelijo. Žanrsko plošča še najbolj sledi logikama ambientalnega popa in eteričnega darkwava, toda dvojec ne upošteva nobenih pravil. Raje se opre na avanturistično žilico za zvočno raziskovanje in sestavi razpoloženjsko bogato ploščo, pisano na posluh privržencev izvirnih, tudi trendovskih muzik. Več

  • Goran Kompoš  |  foto: Miha Fras

    11. 8. 2017  |  Mladina 32  |  Kultura  |  Dogodki  Za naročnike

    Metalsko šamanstvo

    Mestece Olympia v ameriški zvezni državi Washington se je že v devetdesetih na glasbeni zemljevid vpisalo zaradi zasedb Nirvana in Earth. Od tam pa prihajajo tudi kultni black metalci Wolves in the Throne Room, ki so se minuli teden na pobudo koncertnega organizatorja Dirty Skunks po osmih letih spet oglasili v Ljubljani. Več

  • Goran Kompoš

    4. 8. 2017  |  Mladina 31  |  Kultura  |  Plošča

    Luka Prinčič: Albatross EP

    Ker dela rad konceptualizira in narativno osmišlja, se verjetno tudi za naslovom nove plošče skriva kakšna metafora. Se pa zdi, da je veteran domače elektronske scene in večmedijski umetnik, sicer znan tudi pod psevdonimom Nova deViator, tokrat v ospredje vendarle postavil »le« glasbo. Upravičeno. Razen vzorčenja in subtilne manipulacije zvokov klavirja, s katerimi ploščo poveže v zaokroženo zgodbo, ne odkriva tople vode. Namesto tega se opre na studijske veščine in ukroji vrhunske, zvočno izklesane izpeljanke breakbeata, (warpovskega) IDM-a in nadubirane elektronike, ki sicer ne skrivajo starošolskega izvora, a skozi aktualne producentske pogruntavščine dobijo precej sodobnejšo podobo, kot se morda zazdi na prvi posluh. Več

  • Goran Kompoš

    4. 8. 2017  |  Mladina 31  |  Kultura  |  Plošča

    Mura Masa: Mura Masa

    Albumski debi producenta, ustvarjalca pesmi in multiinstrumentalista Mure Mase je ob izidu priplezal »le« do 19. mesta na britanskem chartu, kljub temu pa je bil pri tistih, ki prej 21-letnega Mase niso poznali, zlasti zaradi impresivnega seznama sodelavcev deležen precejšnje pozornosti. Med sodelavci so se znašli Damon Albarn, sicer osrednji motor projekta Gorillaz, ki je Maso navduševal v najstniških letih, pa ameriški raperski zvezdnik ASAP Rocky, Desiigner, varovanec Kanyeja Westa, zvezdniška pop ekscentričarka Charli XCX, R & B posebnež Jamie Lidell ... No, poznavalce je zanimal predvsem Mura Masa. Ta je s singli in izvirnim izrazom že v preteklosti nakazal, da bi utegnil biti eden tistih ustvarjalcev, ki bodo krojili podobo sodobnega mainstreamovskega popa. Album Mura Masa ta pričakovanja nedvomno upraviči. Več

  • Goran Kompoš  |  foto: Miha Fras

    4. 8. 2017  |  Mladina 31  |  Kultura  |  Dogodki

    Bluzovsko zabavljaštvo

    Otvoritveni koncert letošnjega Trnfesta je že tradicionalno privabil več ljudi, kot se jih lahko nagnete na dvorišče ljubljanskega KUD-a France Prešeren. Prednost tega je bilo prijetno razpoloženje, slabost pa ta, da se zasedbe Hamo & Tribute 2 Love, ki ji je letos pripadla čast koncertnega odprtja festivala, zaradi glasnega pomenkovanja občinstva že nekje v sredini prizorišča ni prav veliko slišalo. Tudi zaradi že tradicionalnih pritožb sosedov na račun glasnosti tamkajšnjih dogodkov. No, ob vseh organizacijskih težavah, ki so predvsem finančne narave, so sosedi verjetno ena zadnjih skrbi kudovcev, ki so za letošnji avgust spet pripravili razgiban program koncertov in drugih kulturnih aktivnosti. Več

  • Goran Kompoš

    28. 7. 2017  |  Mladina 30  |  Kultura  |  Plošča

    Com Truise: Iteration

    Ameriški sint mojster Com Truise, ki je lani precej nepričakovano povsem napolnil veliko dvorano ljubljanskega Kina Šiška, se po petih letih vrača s tretjo ploščo, s katero ostaja zvest prepoznavni retro estetiki. Sodeč po njegovi priljubljenosti in priljubljenosti sorodne glasbe, ki je v času od prejšnje plošče le še narasla, se zdi, da prave potrebe, da bi karkoli spreminjal, niti ni. Ja, dvoma o tem, da se (mlademu) občinstvu, ki zganja nostalgijo po pravzaprav nikoli doživetih osemdesetih letih in bendih tipa New Order, z novo ploščo ne bi prikupil, ni. Je pa hkrati res, da se ne moremo izogniti občutku, da se je Com Truise ustvarjanja tokrat lotil preveč ziheraško. To postane še očitneje ob peščici skladb, s katerimi spretno in všečno nadgradi preverjeni obrazec iz preteklosti. Več

  • Goran Kompoš  |  foto: Festival Ljubljana / Mediaspeed

    28. 7. 2017  |  Mladina 30  |  Kultura  |  Dogodki

    Zvezdnik in klasična glasba

    Razprodan koncert v sklopu Festivala Ljubljana, ki se je prejšnji četrtek zgodil v Hotelu Union, je bil na prvi pogled videti kot vsak drug koncert klasične glasbe. Da je šlo za drugačen dogodek, je razkril šele pogled na občinstvo, ki je v kamere telefonov vneto lovilo dogajanje na odru oziroma glavnega akterja. Ja, pomembnejši od glasbe je bil ta večer legendarni filmski in gledališki igralec ter režiser John Malkovich, kar je bilo samo po sebi dovolj za pokoncertne polemike. Smo bili priča zvezdniškemu paradiranju ali koncertu z »umetniško« vrednostjo? Več