Veljko Njegovan

  • Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    The Flaming Lips: Oczy Mlody

    Po psihedelični priredbi legendarnega albuma Beatlov Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band (With a Little Help From My Fwends, 2014), na katerem je sodelovala tudi Miley Cyrus, se oklahomski bend The Flaming Lips vrača z novim albumom, s katerim zaokroži več kot tridesetletno glasbeno delovanje. Pri tem se nekoliko dotakne tem z albumov The Soft Bulletin (1999) in Yoshimi Battles the Pink Robots (2002) ter jih spretno pomeša z eksperimentalnim izrazom s plošč Embryonic (2009) in The Terror (2013). Ali kot bi rekel frontman Wayne Coyne: gre za album, na katerem se srečata Syd Barrett in A$AP Rocky, predvsem zaradi psihedelične narave in spremljajočih elektronskih ritmov. Eksperimentalno in psihedelično. Več

  • Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Daniel Vezoja: Where the Light Resides

    Na slovenski glasbeni sceni se je v zadnjem času pojavilo kar nekaj svežih glasbenih imen, ki so se med odraščanjem ali v mlajših odraslih letih, tudi zavoljo globalizacije in razmaha svetovnega spleta, imela možnost zelo dobro seznaniti z aktualno svetovno glasbeno produkcijo in hkrati tudi z opusi starejših izvajalcev. Zato ni nič čudnega, da vse več mlajših domačih glasbenikov albume izdaja v brezhibni angleščini (ta v našem prostoru tudi sicer postaja vse bolj enakovredna slovenščini), v glasbenem smislu pa niti najmanj ne zaostajajo za vrstniki z anglosaškega govornega območja. Več

  • Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    The Rolling Stones: Blue & Lonesome

    Zakaj je zasedba The Rolling Stones največja rock’n’roll zasedba vseh časov? Čeprav gre zgolj za oglaševalski trik, s katerim so skupino predstavljali ob koncu šestdesetih let, se odgovor najverjetneje skriva v njeni prvi pravi plošči priredb, na kateri se ostareli, a še vedno zelo vitalni možakarji lotijo komadov, ki so jih preigravali že, ko so bili mladeniči. Stonesi se na Blue & Lonesome predstavijo kot tisto, kar so bili od nekdaj – resnični oboževalci in interpreti bluesa, ki po toliko desetletjih še zmeraj obožujejo vzornike iz mladosti (Howlin’ Wolf, Little Walter, Magic Sam …). Ali pa gre morda le za to, da se ljudje v poznih letih radi vračamo h koreninam? Vsekakor je to album, ki Stonese zares predstavi v vsej njihovi veličini. Več

  • Kultura  |  Plošča

    Carnaval: Miss Universe

    Slovenski stoner rock prvaki, ki jih poznamo od leta 2007, ko so se kot eno od novih glasbenih odkritij udeležili Klubskega maratona Radia Študent, so izdali četrto ploščo. Ljubljanski oziroma zaloški četverec nam tokrat postreže z zajetnim odmerkom težkih kitarskih rifov, ki se napajajo iz stoner rocka, bluesa, težkometalnih in noisovskih prvin, kar bo razveselilo oboževalce težje in udarnejše kitarske glasbe. Sicer pa Carnaval z novim albumom, na katerem je devet skladb, suvereno izrazi svoje poglede na svet in človeštvo, temu doda precejšno količino prepoznavnosti in izvirnosti, vse skupaj pa ga znova postavi v vrh med domačimi težkokitarskimi zasedbami, pa tudi izenači s podobnimi tujimi skupinami. Suvereno in zrelo. Več

  • Kultura  |  Plošča

    Kristin Hersh: Wyatt at the Coyote Palace

    Podobno kot pri prejšnjem albumu, pa tudi zadnji studijski plošči matičnega benda Throwing Muses je ameriška glasbenica Kristin Hersh skupaj s ploščo izdala še knjigo s fotografijami, poezijo in drugimi zapisi. Heroina alter rocka se vrača s še eno veliko stvaritvijo, ki jo je očitno navdihnilo njeno intimno življenje. Več

  • Kultura  |  Plošča

    Goran Krmac kvartet: Pozabljena ljudstva

    Pozabljena ljudstva je prvenec vsestranskega tubista in skladatelja Gorana Krmaca, ki v sodelovanju s portugalskim harfistom Eduardom Raonom, harmonikarjem Janezom Dovčem in tolkalistom Ninom Mureškičem predstavi svoje glasbeno videnje človekovega notranjega doživljanja, njegovih slabosti in hrepenenj. Kvartet ponudi skladbe, ki poskušajo avtorjeva doživetja in občutke karseda nazorno prevesti v glasbeni jezik, pri čemer je med glasbeniki slišati in čutiti odlično interakcijo ter usklajenost, ki se kaže v izvirni glasbeni izvedbi in pogostih žanrskih obratih na temeljih jazzovske, klasične, ljudske, pa tudi elektronske in eksperimentalne glasbe. Premišljeno in sveže. Več

  • Kultura  |  Plošča

    Kate Bush: Before the Dawn

    Ena izmed najbolj vročih novic, ki so se pred dvema letoma pojavile v glasbenih krogih, je bila napoved 22 nastopov britanske pevke Kate Bush v londonski dvorani Hammersmith Apollo. To ne bi bilo nič posebnega, če bi šlo za glasbenico, ki redno izdaja albume in jih tudi koncertno promovira. Več

  • Kultura  |  Plošča

    Amiina: Fantômas

    Amiina je bila sprva godalni ženski kvartet, še najbolj znan kot dolgoletna spremljevalna skupina islandskih melanholikov iz zasedbe Sigur Rós. Hkrati je zaslovela tudi s svojimi izdajami, se sčasoma okrepila z bobni in elektroniko ter postala sekstet, pri tretji veliki plošči pa se je ustalila kot suvereni kvintet. Več

  • Kultura  |  Plošča

    It’s Everyone Else: Heaven Is An Empty Room

    Prekmurski dvojec, ki je nase opozoril kot eden izmed glasnejših predstavnikov karavane Klubskega maratona Radia Študent leta 2010, se vrača že s tretjim albumom, ki se večidel naslanja na dosedanjo zapuščino Pike Golob in Lucijana Preloga. Heaven Is An Empty Room je zagotovo plošča, s katero duet utrdi svojo izvirnost in prepoznavnost na domači, pa tudi mednarodni postindustrijski noise/hardcore sceni, saj gre za diskografski izdelek, ki v primerjavi s prvima dvema še bolj izstopa zaradi drznosti in silovitosti. Tudi tokrat sta v ospredju dva močna, jezna vokala, pospremljena z distorziranimi zvoki sintetizatorjev, sempli in sintetičnimi ritmi, ki še zmeraj zvenijo sveže in izvirno. Drzno, jezno in silovito. Več

  • Veljko Njegovan

    foto: Miha Fras

    2. 12. 2016

    Mladina 48

    Kultura  |  Dogodki

    Vsi drugačni, vsi vrhunski

    Organizatorji koncertnega cikla Cankarjevi torki so v torek, na dan, ko je nekdanja skupna država praznovala svoj največji praznik, dan republike, pripravili trojno glasbeno poslastico, ki je v našo največjo kulturno institucijo, Cankarjev dom, privabila zlasti ljubitelje jazza in sodobne improvizirane glasbe. V goste so namreč povabili dvojne eminentne glasbene goste iz Japonske, vokalnega improvizatorja Koičija Makigamija in legendarnega freejazzovskega pihalca Akiro Sakato z zasedbo Dōjō, za češnjico na torti pa še geografsko bližji glasbeni projekt, slovensko-portugalski kvartet Gorana Krmca. Več