MLADINA Trgovina

Veljko Njegovan

  • Veljko Njegovan

    20. 10. 2017  |  Mladina 42  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    St. Vincent: MASSEDUCTION

    Annie Clark, bolj znana pod imenom St. Vincent, se po treh letih vrača z novo ploščo. Označila jo je kot najbolj osebno doslej, in da je res takšna, je razvidno že iz izpovedne uvodne skladbe Hang on Me ali singla New York. St. Vincent je po ploščah Actor in Strange Mercy opazno elektrificirala svoj glasbeni izraz, Masseduction pa je ena njenih bolj elektronsko usmerjenih stvaritev, a na njej še zmeraj najdemo tudi ostanke stare St. Vincent, ki iz plošče v ploščo preseneča s precej nepredvidljivimi spremembami. Z mešanico sintetizatorjev, elektronskih ritmov, prepoznavnega vokala, dobrih besedil in občasnih kitarskih intervencij, pa tudi z nekoliko bolj organskimi skladbami se Annie Clark tokrat predstavi na vrhuncu ustvarjalnih moči. Sveže. Več

  • Veljko Njegovan

    13. 10. 2017  |  Mladina 41  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Cene Resnik Trio »Watch for Dogs«: Shades of Colors

    Cene Resnik, eden najpomembnejših slovenskih jazzovskih saksofonistov mlajše generacije, se v tokratnem triu pojavi kot vodja projekta, pri katerem sodelujeta sloviti briški tolkalec Zlatko Kaučič in furlanski kontrabasist Giovanni Maier, že stara in izredno izkušena Resnikova znanca. Na plošči Shades of Colors se nam vsi trije glasbeniki enakovredno predstavijo z ravno pravšnjim odmerkom interaktivne freejazzovske igre, med katero nobeden ne zaide v pretirane solistične improvizacije, temveč vsi vztrajno gradijo strukturo skladb. Pri tem ima saksofon prej povezovalno kot vodilno vlogo, čeprav se v nekaterih skladbah izkaže kot močan vodilni element. Meditativni free jazz. Več

  • Veljko Njegovan

    13. 10. 2017  |  Mladina 41  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Seine: Sno sna

    Seine je bil sprva kantavtorski projekt Ivana Ščapca, znanega iz nedavno razpadle noise-punk skupine Vlasta Popić. Zaštartal ga je že leta 2007, a ravno razhod Vlaste Popić je bil eden od glavnih razlogov, da se je začel spet nekoliko resneje ukvarjati s tem samostojnim projektom. Kmalu ga je nadgradil z odlično ritem sekcijo in nastala je hrvaško-srbska naveza, ki velja za izjemen primer regionalnega sodelovanja. Najprej duet, zdaj pa polnokrvni rock’n’roll trio poetiko gradi na sozvočju in interakciji akustične kitare, značilnega Ščapčevega androginega vokala ter psihedelično obarvanega basa in udarnih bobnov s seveda močno navzočim duhom punka. Več

  • Veljko Njegovan

    6. 10. 2017  |  Mladina 40  |  Kultura  |  Plošča

    Wolf Parade: Cry Cry Cry

    Po prejšnji plošči (izdani leta 2010) so montrealski indie rockerji Wolf Parade naznanili, da skupina nekaj časa ne bo delovala, zdaj pa se vračajo z novim, četrtim studijskim albumom, ki verjetno sicer ne bo tako dobro sprejet kot katerakoli stvaritev njihovih someščanov iz zasedbe Arcade Fire, se pa lahko kljub temu pohvali s precej politično obarvanimi besedili in za skupino značilnimi glasbenimi aranžmaji. Pri tem se avtorski dvojec Spencer Krug-Dan Broeckner večinoma osredotoča na kritiko današnjih kaotičnih razmer v družbi (Valley Boy) ali denimo na neposredno kritiko sedanjega ameriškega predsednika Trumpa (King of Piss and Paper). Še ena od politično angažiranih indie rock plošč letošnjega leta. Več

  • Veljko Njegovan

    29. 9. 2017  |  Mladina 39  |  Kultura  |  Plošča

    The Killers: Wonderful Wonderful

    Lasvegaški The Killers so točno takšni, kot je mesto, iz katerega prihajajo. Sredi puščave, a oblegano od zabave željne množice, brez prave vsebine, vendar privlači ljudi, zaslepljene z njegovim zlaganim bliščem. Enako velja za The Killers, zlasti pa za njihovega pocukranega frontmana Brandona Flowersa, ki verjetno že petič ponavlja isto napako: izdaja ploščo, ki se nič kaj ne razlikuje od prejšnje. Na njej boste znova našli trinajst skladb, v katerih se Flowers sicer suvereno in ob pomoči benda ter s »spolirano« produkcijo sprehodi po različnih žanrih iz polpretekle zgodovine pop glasbe, a mu pri tem ne uspe priti nikamor dlje kot do kakšnega povprečnega hitiča. Dolgočasno. Več

  • Veljko Njegovan

    22. 9. 2017  |  Mladina 38  |  Kultura  |  Plošča

    Deerhoof: Mountain Moves

    Avantrockerji iz San Francisca se vračajo s svojo štirinajsto ploščo in znova dokazujejo, da sodijo med skupine, ki z nenehno spreminjajočim glasbenim izrazom premikajo meje. Angažirali so tudi gostujoče vokale, denimo Juliano Molina v Slow Motion Detonation, Jenn Wasner v I Will Split Survive ali Laetitio Sadier v Come Down Here & Say That. Plošča predstavlja verjetno eno njihovih najzabavnejših v zadnjem času, saj vsebuje mešanico različnih glasbenih žanrov, od popa, funka, surf rocka do kitarskega rocka, kar skupino Deerhoof spet uvršča med inovativnejše pripadnike neodvisnega rocka. Več

  • Veljko Njegovan

    22. 9. 2017  |  Mladina 38  |  Kultura  |  Plošča

    The National: Sleep Well Beast

    The National je ameriška skupina, ki je na prelomu tisočletja zapustila domači Cincinnati in se odpravila v newyorško sosesko Brooklyn, kjer se je ravno tedaj zgodil opazen revival postpunka. Ta je zavladal newyorškim klubom in koncertnim dvoranam, posledično pa tudi radijskim postajam po vsem svetu. Toda The National za razliko od takratnih sodobnikov Yeah Yeah Yeahs ali pa The Strokes niso zaznamovala le velika postpunkovska imena, temveč je bilo v njihovi glasbi čutiti tudi vplive nekoliko starejših ikon rocka, kot sta Lou Reed ali Leonard Cohen. O tem pričajo zlasti melanholična, pogosto tudi dvoumna besedila in sugestivni baritonski vokal frontmana Matta Berningerja. Več

  • Veljko Njegovan

    15. 9. 2017  |  Mladina 37  |  Kultura  |  Plošča

    Queens of the Stone Age: Villains

    Zadnjo ploščo kalifornijskih puščavskih stoner rockerjev je produciral britanski DJ, glasbenik in producent Mark Ronson, kar bi lahko odvrnilo marsikaterega pravovernega oboževalca skupine, vendar ni razloga za preplah: Josh Homme in druščina se vračajo z več kot svežo zbirko novih skladb, ki se iz puščavskega podtalja vse bolj premikajo v mainstream. Na novem albumu je čutiti, da se je Homme v preteklih letih družil in soustvarjal z različnimi personami iz sveta popularne glasbe (Iggy Pop, Dave Grohl, Alex Turner, Elton John ... ), saj so značilni kitarski riffi obogateni z marsikaterim novim elementom, ki QOTSA predstavi kot polnokrven in zrel rock’n’roll bend. Pestro in ritmično. Več

  • Veljko Njegovan

    8. 9. 2017  |  Mladina 36  |  Kultura  |  Plošča

    Orchestral Maneuvres in the Dark: The Punishment of Luxury

    Orchestral Maneuvres in the Dark je ena tistih britanskih skupin, ki so na začetku osemdesetih let veliko prispevale k razvoju synthpopa. Zdaj je izdala trinajsto ploščo oziroma sta jo izdala, saj je jedro zasedbe duo Andyja McCluskeyja in Paula Humphreysa. Ta nadaljuje raziskovanje sodobne elektronske glasbe, pri čemer se veliko poglablja v svojo zapuščino in tudi v zapuščino velikih elektropionirjev, skupine Kraftwerk. Na prejšnji plošči English Electric (2013) sta se moža predstavila kot še zmeraj izvrsten synthpop duet, zdaj pa se umakneta v bolj eksperimentalne vode, pri tem sicer ohranita prepoznaven glasbeni izraz, a žal brez presežkov. Več

  • Veljko Njegovan

    1. 9. 2017  |  Mladina 35  |  Kultura  |  Plošča

    The War on Drugs: A Deeper Understanding

    Philadelphijska zasedba The War on Drugs je s prejšnjo ploščo, na kateri je izvirno interpretirala vplive rockovskih velikanov, kot so denimo Bruce Springsteen, Bob Dylan in Neil Young, doživela veliki preboj. Tokratna plošča A Deeper Understanding pa se zdi zgolj (logično) nadaljevanje, na katerem se frontman Adam Granduciel še dodatno poglablja v zapuščino americane, folka in tako imenovanega rocka za odrasle iz sedemdesetih in osemdesetih let prejšnjega stoletja. Glede na to, da je skupina medtem prešla pod založbo multinacionalko, s katero je podpisala pogodbo za dve plošči, in glede na to, da prva od teh prinaša že preverjene obrazce, se lahko upravičeno vprašamo, kam plove The War on Drugs. Več