MLADINA Trgovina

Damjana Kolar

  • Damjana Kolar

    26. 9. 2014  |  Kultura

    V novo sezono z dvema premierama in koncertom

    SNG Drama Ljubljana bo novo sezono začela s kar dvema premierama: v Mali drami s tragedijo Hinkemann, nemškega ekspresionista Ernsta Tollerja v režiji Marka Čeha, na velikem odru pa z dramatizacijo romana Čarobna gora Thomasa Manna v režiji Mateje Koležnik, ki je nastala v koprodukciji s SSG Trst. Otvoritveni teden bodo v nedeljo sklenili z odprtjem Drama Kavarne in koncertom Katalene. Več>> Več

  • Damjana Kolar

    25. 9. 2014  |  Kultura

    Ganljiva zgodba o ljubezni, izgubi in bluegrass glasbi

    V Kinodvoru bo danes 25. septembra ob 21.00 premiera strastne ljubezenske zgodbe Alabama Monroe, ki jo spremlja izvirna bluegrass glasba, ki ustvari inherentno povezavo med vsemi glavnimi temami v filmu: življenje, smrt, rojstvo, Amerika, materinstvo in očetovstvo, iskanje tolažbe, življenje po smrti. Film belgijskega režiserja Felixa van Groeningena je bil v domovini velika uspešnica, kmalu zatem pa je osvojil tudi festivalsko občinstvo in žirije po vsem svetu ter med drugim prejel nominacijo za oskarja za najboljši tujejezični film. Več>> Več

  • Damjana Kolar

    24. 9. 2014  |  Kultura

    Wedekindova Lulu na odru mariborske Drame

    Novo sezono bodo v Drami SNG Maribor 26. septembra ob 20.00 odprli s premiero monstruozne tragedije Lulu, nemškega dramatika Franka Wedekinda (1864-1918). Kultno dramo, ki še danes, sto dvajset let po svojem nastanku, z obravnavo seksualnosti in nasilja razvnema občinstvo ter razkriva vso bedo človeka in temne strani njegovega bivanja, je režiral Diego de Brea.V naslovni vlogi bo nastopila Nika Rozman, nova članica igralskega ansambla. Več>> Več

  • Damjana Kolar

    23. 9. 2014  |  Kultura

    Dvajset let raziskovanja računalniške umetnosti

    V Mariboru bo od 25. do 27. septembra potekal Mednarodni festival računalniške umetnosti MFRU 2.014, ki zaokroža dvajset let raziskovanja svetlih, a tudi temnih plati računalniške umetnosti, ki še nikdar v zgodovini ni bila tako priročna, istočasno in morda prav zaradi tega pa tudi vedno bolj kompleksna. "Med leti 1994 in 2014 se je v računalniški tehnologiji in posledično v umetnosti zgodil ogromen napredek. Vzpostavilo se je docela novo področje - intermedijska umetnost. Računalniški razvoj in posledično pojav svetovnega spleta verzije 2.0 aktivno spreminja globalno družbo ter omogoča uporabo novih medijev in sredstev kreativnega izražanja tudi v umetnosti." Več>> Več

  • Damjana Kolar

    22. 9. 2014  |  Kultura

    Retrospektiva pionirja animacije ob 100. letnici rojstva

    V Slovenski kinoteki bo od 23. septembra do 4. oktobra potekala retrospektiva filmov, s katero se bodo poklonili velikanu filmske umetnosti Normanu McLarnu, ki velja za enega najpomembnejših pionirjev animiranega filma. McLaren je bil umetnik, animator, filmar, znanstvenik, izumitelj, glasbenik, tehnični izvedenec, dejaven več kot petedeset let, njegova dela pa bi lažje uvrstili med eksperimentalne kakor animirane filme. Gre za rokodelske umetnine, namenjene zbujanju estetskega odziva, hkrati pa tudi izobražujejo in kratkočasijo gledalce." Več>> Več

  • Damjana Kolar

    19. 9. 2014  |  Kultura

    5. rojstni dan Kina Šiška

    Danes 19. septembra bo v Kinu Šiška od 18. ure dalje potekal pester program dogodkov, s katerimi bodo obeležili peto obletnico delovanja (v tem času se je zvrstilo več kot 1300 različnih dogodkov, ki jih je obiskalo skoraj 350.000 obiskovalcev). Osrednji dogodek praznovanja prve petletke bo koncert novomeške zasedbe Moveknowledgement, ki bo premierno predstavila peti studijski album See, na katerem se njihov prepoznavni slog sreča iz oči v oči z zapuščino psihadeličnega rocka. V vlogi predskupine bodo nastopili Koala Voice, zmagovalci prve sezone Špillige. Več>> Več

  • Damjana Kolar

    18. 9. 2014  |  Kultura

    Kdo je prava spaka?

    Lutkovno gledališče Maribor bo 18. septembra ob 20.00 premierno uprizorilo lutkovni muzikal Spake, ki je nastal po motivih iz filma Freaks, režiserja Toda Browninga in scenarista Toda Robbinsa. Črno-beli film iz leta 1932, ki ga filmska zgodovina uvršča med grozljivke, je v času svojega nastanka veljal za tako šokantnega, da je občinstvo dosegla le skrajšana različica, originalna verzija pa baje ni ohranjena. Tudi krajša verzija je bila ponekod prepovedana, v Veliki Britaniji recimo kar trideset let. Kljub slabim kritikam ga je strokovna javnost v šestdesetih letih znova odkrila (na cannskem filmskem festivalu) in tako je postal kultni film za sladokusce. Več>> Več

  • Damjana Kolar

    17. 9. 2014  |  Kultura

    BIO 50. 3, 2, 1...TEST

    V Muzeju za arhitekturo in oblikovanje (MAO) bodo 18. septembra ob 20.00 s podelitvijo nagrad odprli jubilejni BIO 50, 24. bienale oblikovanja, ki ga je zasnoval belgijski kritik in kustos Jan Boelen. "Gre za kompleksen transformativni dogodek, katerega namen je krepitev lokalnih in mednarodnih oblikovalskih mrež, iskanje alternativ že uveljavljenim sistemom s pomočjo oblikovanja ter ustvarjanje osnove za nastanek vzdržljivih struktur, ki se lahko razvijajo tudi po zaključku bienala." Več>> Več

  • Damjana Kolar

    16. 9. 2014  |  Kultura

    Festival filmske groze Kurja polt

    Od 18. do 21. septembra bo v Slovenski kinoteki in Kinodvoru potekal vikend-festival filmske groze Kurja polt, posvečen kultom, klasikam in žanrskim odpadnikom ter razmisleku o pomenu in definicijah filmske grozljivke. "Naš cilj ni apologija, pač pa rehabilitacija grozljivega žanra, njegova umestitev na legitimno mesto znotraj filmske umetnosti in na redni repertoar domačih kinodvoran", so zapisali v Društvu za širjenje filmske kulture Kurja polt. Več>> Več

  • Damjana Kolar

    15. 9. 2014  |  Kultura

    Imaginarna pokrajina Mihe Štruklja

    V KC Tobačna 001 bo od 16. septembra do 17. oktobra na ogled prostorska postavitev Mihe Štruklja z naslovom Nekje vmes, ki predstavlja imaginarno pokrajino, v kateri z risbo združuje različne realne in fiktivne poglede na arhitekturne oblike urbanih središčih. "Z abstrahiranjem in fragmentiranjem stvarnih podatkov z referenčnih fotografij, izvorne lokacije namenoma zakrije, medtem ko vnešene fiktivne elemente infiltrira tako, da jih ne zaznavamo kot tujke." Več>> Več