MLADINA Trgovina
  • Staš Zgonik

    8. 7. 2016  |  Mladina 27  |  Ekonomija

    Avtopilot v smrt

    Ameriški proizvajalec električnih avtomobilov Tesla Motors je v preteklem tednu sporočil, da je bilo njihovo luksuzno vozilo model S maja na Floridi udeleženo v nesreči s smrtnim izidom v posebnih okoliščinah. Avto je namreč v trenutku trka v prikolico tovornjaka, ki mu je presekal pot, vozil z avtopilotom – sistemom, ki prek številnih senzorjev omogoča vzdrževanje hitrosti, varnostne razdalje ter smeri vožnje in naj bi se tudi ob nepredvidenih dogodkih odzval hitreje od voznika. Več

  • Urša Marn

    8. 7. 2016  |  Mladina 27  |  Ekonomija

    Učinek bumeranga

    Ko je guverner Banke Slovenije Boštjan Jazbec zahteval policijsko preiskavo zlorab v slovenskem bančnem sektorju, verjetno ni pričakoval, da bi lahko kriminalisti potrkali tudi na njegova vrata. Poleg Jazbeca naj bi bilo med osumljenimi še več oseb iz BS, tudi nekdanja viceguvernerja Stanislava Zadravec Caprirolo in Janez Fabijan. Preiskovalci Nacionalnega preiskovalnega urada pa niso obiskali samo centralne banke, temveč tudi NLB ter revizorski hiši Ernst & Young in Deloitte. Več

  • Darja Kocbek

    29. 6. 2016  |  Ekonomija

    Tečaji delnic utegnejo kmalu pasti

    V zadnjih letih so vlagatelji v delnice pobirali dobičke, ker so njihovi tečaji dosegali vedno nove rekordne vrednosti. To se je dogajalo zato, ker so dobički podjetij rasli hitreje kot plače zaposlenih. To obdobje se zdaj končuje, v Die Welt piše Frank Stocker. Zaradi občutnega znižanja stopnje brezposelnosti se povečuje moč zaposlenih, ki zahtevajo višje plače, kar bo vplivalo na tečaje delnic. Več

  • Borut Mekina

    24. 6. 2016  |  Mladina 25  |  Ekonomija

    Zasebni tir

    Sredi devetdesetih, se spominja Bruno Korelič, eden najuspešnejših dolgoletnih predsednikov uprave Luke Koper, so predvsem Slovenski krščanski demokrati (SKD) zagovarjali stališče, da je treba Luko Koper razkosati in prodati, po vzoru privatizacije drugih velikih in nekoč uspešnih slovenskih podjetij. Njihova ideja je bila, da bi posamezne pomole v obliki koncesije »prodali« zasebnim podjetjem, se spominja Korelič, prvi pogoj za to idejo pa je bila ustanovitev pristaniške uprave, ki bi namesto Luke bdela nad terminali, te pa bi upravljali posamezni koncesionarji – zasebniki. Več

  • Urša Marn

    24. 6. 2016  |  Mladina 25  |  Ekonomija

    Zgodba o uspehu

    Sistem souporabe avtomobilov, bolj znan pod angleškim izrazom »car sharing«, naj bi še ta mesec zaživel tudi v Ljubljani. Gre za kratkotrajni najem avtomobila, ki ga je mogoče prek telefonske aplikacije rezervirati in prevzeti ter po koncu uporabe pustiti na različnih lokacijah določenega območja. Pri nas naj bi to storitev prvi uvedel slovenski ponudnik vozil v najem Avantcar. Na osmih lokacijah po Ljubljani naj bi uporabnikom ponudil izposojo 30 električnih vozil različnih znamk. Več

  • Darja Kocbek

    23. 6. 2016  |  Ekonomija

    Skrivnost izjemnega bogastva Billa Gatesa

    Pomembno je, da vsakdo razume enega od glavnih razlogov, zakaj je ustanovitelj družbe Microsoft Bill Gates izjemno bogat. Ta razlog je »varstvo avtorskih pravic«. Če se to sliši čudno, si je treba predstavljati svet, v katerem bi lahko vsakdo brezplačno naredil toliko kopij računalniškega programa Windows in drugih programov družbe Microsoft kot bi želel. Bill Gates je brez dvoma zelo pameten in ambiciozen človek, toda zelo verjetno je, da v svetu brez zaščite avtorskih pravic ne bi bil najbogatejši človek, na portalu Truthout piše ekonomist Dean Baker. Več

  • Staš Zgonik

    17. 6. 2016  |  Mladina 24  |  Ekonomija

    V službi korporacij

    Na začetku julija bo vlada odločala o nadaljevanju procesa deregulacije cen naftnih derivatov, ki ga je začela aprila s sprostitvijo cen 100-oktanskega bencina in kurilnega olja. Naslednji načrtovani korak k popolni sprostitvi cen je liberalizacija cen goriv na avtocestnem križu. Več

  • Darja Kocbek

    14. 6. 2016  |  Ekonomija

    Glavni ekonomist Deutsche Bank: »Skrbi me prihodnost Evrope«

    Tri otroke, ki odraščajo v Evropi, ima David Folkerts-Landau, glavni ekonomist Deutsche Bank. Zaradi tega nima zadržkov, ko go govori o razmerah v Evropi. »Skrbi me prihodnost Evrope,« je povedal za Handelsblatt. Razlog za to njegovo skrb je denarna politika Evropske centralne banke (ECB). Ta je na napačni poti. Na začetku je bilo prav, da je na trg poslala sveže natisnjen denar, sedanje pošiljke pa so vse bolj dejanje iz obupa, zato so začeli prevladovati negativni učinki te politike. ECB sledi »dogmi« in tako zapravlja ime in zaupanje, opozarja David Folkerts-Landau. Več

  • Staš Zgonik

    10. 6. 2016  |  Mladina 23  |  Ekonomija

    Električna ekskluziva

    Norveška je država z največjim deležem električnih avtomobilov na svetu. Samo v ZDA ter na Kitajskem in Japonskem je registriranih več električni vozil, a po njihovem številu glede na število prebivalcev so Norvežani, ki jih je le pet milijonov, daleč pred vsemi. Več

  • Urša Marn

    10. 6. 2016  |  Mladina 23  |  Ekonomija

    Napačna diagnoza

    Slovensko gospodarstvo bo leta 2016 malo, leta 2017 pa že opazno pregreto – tako je konec lanskega leta v jesenski napovedi o gospodarskih gibanjih predvidela evropska komisija. To mnenje, ki je sicer popolnoma zgrešeno, bi, če bi komisija pri njem vztrajala, Sloveniji povzročilo resne težave: prisiljena bi bila še bolj skrčiti javno porabo, še bolj zategniti pas, še koreniteje mašiti luknjo v svojih javnih financah. Več