• Izak Košir, STA

    23. 1. 2016

    Kultura

    Sundance 2016: strelski obračuni, splav, ekstremizem Islamske države in otroške neveste 

    V Park Cityju v ameriški zvezni državi Utah se te dni odvija filmski festival Sundance. Trajal bo do 31. januarja. Na festivalu, ki se letos osredotoča na aktualne teme, bodo prikazali 120 neodvisnih filmov. Direktor festivala John Cooper je dejal, da prihaja do evolucije neodvisnega filma, in navedel tri razloge: globine filmskih izpovedi, globoko razumevanje filmske obrti in eksperimentiranje v žanru. Poudaril je, da imajo neodvisni filmi svoje zvesto občinstvo: "Naše občinstvo bo navdušeno nad energijo, kreativnostjo in svežimi perspektivami filmov."

    Jim: The James Foley Story (HBO Documentary Films)

    Več

  • Vesna Teržan

    22. 1. 2016

    Mladina 3

    Kultura

    Poteptane civilizacije

    Prihajajo s pogorišč iraške in sirske vojne, prihajajo z območja, ki je bilo stoletja poligon neštetih interesov in osvajanj. Prihajajo z območij med rekama Evfrat in Tigris, prežetih z bogato zgodovinsko izkušnjo, visoko kulturo in s posebno lepoto umetniških stvaritev. Vendar ključna arheološka najdišča v Iraku in Siriji, ki pričajo o teh starih visokih kulturah, ISIS zdaj sistematično uničuje. Ruši jih z bagri ali razstrelivom, hkrati pleni dele arhitektur, kipov in fresk po naročilu zbiralcev umetnin. Tako postaja plenjenje arheoloških najdišč tudi eden izmed finančnih virov za vzdrževanje oboroženega nasilja ISIS. Več

  • Kultura

    Življenje, smrt in vstajenje Feral Tribuna

    Tistega vojnega leta 1994 je delegacija francoske satirične revije Charlie Hebdo obiskala uredništvo Feral Tribuna v Splitu. Hitro so se ujeli in spoznali, da vsak na svoj način počnejo isto stvar in imajo podoben smisel za humor. Ko so francoski gostje urednika Viktorja Ivančića, ki so ga prav tedaj odpustili iz vojske, vprašali, ali je koga ubil, je ta izstrelil: »Da, ubil sem 20 Srbov, izpolnil sem pogodbo, zato so me predčasno izpustili.« Predrag Lucić, še eden od ključnih ustvarjalcev Ferala, o prvem srečanju s francoskimi kolegi danes pravi: »Charlie Hebdo je Feralov sorodnik iz Francije, za katerega sploh nismo vedeli. Prepoznali smo se v potrebi, da se norčujemo iz nasilnih, pohlepnih in pokvarjenih pomembnežev ...« Bil je začetek dolgega novinarskega prijateljstva, ki se je končalo 21 let pozneje v nasilju in krvi ... Več

  • Kultura  |  Knjiga

    Daron Acemoglu in James A. Robinson: Zakaj narodi propadajo

    Profesorja ekonomije in politologije sta združila svoja znanja, da bi našla razlago, zakaj imajo nekatere države visok standard, druge pa se bodejo z revščino. Več

  • Matej Bogataj

    22. 1. 2016

    Mladina 3

    Kultura  |  Knjiga

    Ilija Trojanow: Zbiralec svetov

    Roman se sicer opira na zapiske in biografijo raziskovalca Orienta Richarda Francisa Burtona, ki je živel od dvajsetih do devetdesetih let 19. stoletja in končal na Krasu, vendar Trojanow priznava, da si je moral marsikaj izmisliti. Več

  • Borka

    22. 1. 2016

    Mladina 3

    Kultura  |  Plošča

    Anderson .Paak: Malibu

    Anderson .Paak ni novinec v bazenu novega soula, je pa večji del preboja »v prvo vrsto« opravil lani. In to z dvema sodelovanjema. Najprej s producentom Knxwledgom pod imenom NxWorries, potem, pompozneje, pa z Dr. Drejem, ko je zapel več kot eno na povratniškem albumu ikone zahodne obale. Malibu tako prihaja v ključnem trenutku pevčeve kariere in se tudi sliši pripravljeno. Ušesu prijetno, lirično nezadržano, tudi rahlo ogrenjeno, slogovno aerobično, s skrbno izbranimi gosti in producenti. .Paak ponovno očara s prepoznavno raskavim glasom in besedili, ki so ta trenutek klišejsko lahkotna, drugi pa že refleksija ne ravno najlažjega pevčevega odraščanja. V nekoliko razvlečenem formatu. Več

  • Kultura  |  Plošča

    Ty Segall: Emotional Mugger

    Ty Segall si je v preteklih letih, po številnih samostojnih izdajah in sodelovanjih, ustvaril sloves nekakšnega kralja sodobnega garažnega rocka, vendar si je po nekoliko spoliranem in veliko bolj poslušljivem albumu Manipulator (2014) drznil narediti še korak nazaj k bazičnemu garažnemu zvoku, saj je Emotional Mugger njegova najradikalnejša stvaritev doslej, s katero se potopi v že znane obrazce garažnega in psihedeličnega rocka – tokrat z več grobimi, izredno glasnimi kitarskimi rifi in aranžmaji. Zdi se, da se Segall na osmem studijskem albumu poskuša umestiti v zgodovino rocka poleg svojih vzornikov, vendar mu to popolnoma uspe le v nekaterih komadih s tega surovega in precej eksperimentalnega albuma. Več

  • Goran Kompoš

    22. 1. 2016

    Mladina 3

    Kultura  |  Plošča

    Hinds: Leave Me Alone

    Najprej je bil madridski duo Deers, ki se mu je po objavi prvih dveh singlov nepričakovano zgodila hvala britanskih medijev in z njo prva povabila za koncertiranje. Duo je zrasel v dekliški kvartet, zaradi grožnje s tožbo spremenil ime v Hinds in lani že ogreval občinstvo na nastopih zasedb Black Lips, The Libertines in The Vaccines. Producenti so se verjetno že postavljali v vrsto, toda dekleta so se odločila celoten album posneti v brezkomporomisnem garažnem rock’n’roll slogu svojih prvih demoposnetkov in vajeti obdržati v rokah. Rezultat je dvanajst igrivih skladb o bolj in manj uspelih ljubezenskih razmerjih, ki jih zaznamujeta zelo všečno dvoglasno petje in očarljiva popovska spevnost. Retro in sveže hkrati. Več

  • Borka

    22. 1. 2016

    Mladina 3

    Kultura  |  Plošča

    Ennio Morricone: The Hateful Eight OST

    Quentinu Tarantinu so se verjetno uresničile sanje. Glasbo za njegov novi film Podlih osem je spisal kar Maestro, mojster Ennio Morricone. Tarantino je sicer navdušenje nad edinstvenim filmskim opusom kultnega italijanskega 87-letnega skladatelja izkazal že z recikliranjem njegovih posnetkov v številnih svojih filmih, za Djanga brez okovov pa je Morricone celo spisal eno skladbo, a bil potem menda precej nezadovoljen z uporabo. Novemu sodelovanju je grozila dodatna pompoznost, saj je minilo okoli 40 let od zadnjega Morriconejevega preizkusa v tem žanru, torej v glasbi za vestern. Več

  • Goran Kompoš

    foto: Miha Fras

    22. 1. 2016

    Mladina 3

    Kultura  |  Dogodki

    Uglasbena poezija za neizbirčne

    Ker je bilo že nekaj dni pred koncertom jasno, da bo Štihova dvorana, ki sicer sprejme poltretjo stotnijo obiskovalcev, razprodana, bi se zasedba Same babe najbrž lahko pragmatično odločila dogodek preseliti v kakšno večjo dvorano Cankarjevega doma. Pa se ni. Okrogla, amfiteatrska dvorana je bila namreč sestavni del zasnove samega koncerta, s katerim je šesterec oziroma sedmerec razgalil svojo skoraj trinajstletno ustvarjalno pot. Ta izkušnja pa je bila iz ptičje perspektive mnogo bolj intimna, kot bi bila, če bi igrivo muziciranje zasedbe od daleč spremljali na kakšnem večjem odru. Več