MLADINA Trgovina
  • Goran Kompoš

    17. 2. 2017  |  Mladina 7  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Thievery Corporation: The Temple of I & I

    Dvojec oziroma kolektiv iz ameriške prestolnice je ploščo tokrat snemal na Jamajki in rezultat je pravzaprav pričakovan. Ja, Thievery Corporation se že vso kariero ne oddaljuje od klasičnega downtempaškega obrazca, ki ga je na noge pomagal postaviti v drugi polovici devetdesetih let. Razlika med albumi je le v brskanju po različnih svetovnih tradicijah, ki so nazadnje pristale v dodelani chilloutovski podobi. Tak je tudi okoli reggaeja osredinjeni novi album, je pa hkrati res, da preveč zveni kot klasični reggae album. Ker so pri snemanju sodelovali jamajški glasbeniki, je to sicer logično, bi si pa vendarle želeli več Thievery Corporation. Bolj »opravičilo« za prihajajočo turnejo kot pa plošča, ki bi oplemenitila zasedbino diskografijo. Več

  • Veljko Njegovan

    17. 2. 2017  |  Mladina 7  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Julie Byrne: Not Even Happiness

    Mlada ameriška kantavtorica Julie Byrne se po ne tako uspešnem prvencu Rooms With Walls and Windows (2014) oglaša z drugo kolekcijo pesmi. Razmeroma kratek novi album nas popelje na poetično popotovanje po Ameriki, ki vključuje večino krajev, v katerih je avtorica živela, seže pa tudi v različna obdobja popularne glasbe: ponekod se poetika Leonarda Cohena sreča z Joni Mitchell pa z Enyo, v nekaterih komadih tudi s Kate Bush. Srečanje folka, americane in indie rocka v zelo čisti in izvirni obliki, s kitaro in vokalom v ospredju ter z osupljivimi ambientalnimi dodatki. Album izrazite besedne in zvočne lepote. Senzualno in sveže. Več

  • Borka

    17. 2. 2017  |  Mladina 7  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Sampha: Process

    Leta 2009 je vešči producent Aaron Jerome imel dovolj. Spremenil je glasbeni slog, spremenil je ime in se lotil basovskega, plesno-klubskega projekta SBTRKT. Dve leti kasneje je pod tem imenom izdal prvi album in ta je bil popolna uspešnica, klubska muzika, ki je pronicala v pop. Eden od ključev do uspeha pa je bil vokal. Ta seveda ni bil njegov, posodil ga je londonski klaviaturist in pevec Sampha. Teren za njegov samostojni pohod je bil pripravljen. Več

  • Goran Kompoš  |  foto: Miha Fras

    17. 2. 2017  |  Mladina 7  |  Kultura  |  Dogodki  Za naročnike

    Vrhunska in prikupna zvezda

    Potem ko so organizatorji dan prej sporočili, da je vstopnic za ponedeljkov težko pričakovani nastop danskega sint mojstra in elektronskega producenta Trentemøllerja v redni prodaji zmanjkalo, se je med zamudniki razplamtel pravi lov za morebitnimi preostalimi vstopnicami. To je bila le še dodatna potrditev, da se obeta eden letošnjih bolj pričakovanih koncertov na naših tleh. Več

  • Vesna Teržan

    17. 2. 2017  |  Mladina 7  |  Kultura  Za naročnike

    Z neba pod zemljo

    »Kam peljem svoje slikarstvo? Ne vem! Mislim, da sem ga pripeljal že marsikam,« mi je pred desetimi leti slikar Aleksij Kobal odgovoril na vprašanje, kje vidi svoje mesto v Babilonu sodobne umetnosti, in nadaljeval: »Pa vidim, da sem spet na začetku, pred tankimi sloji renesančnega slikarstva.« Tako je razmišljal v času, ko je začel nova cikla slik Prepovedano mesto in Območje zajetja, zanju je leta 2016 prejel nagrado Prešernovega sklada in v obrazložitvi so zapisali, da »ne glede na izbrano tehniko njegova dela vedno na sebi lasten način demonstrirajo, analizirajo in komentirajo stvarnost konkretnega trenutka ter hkrati nakazujejo avtorjeve vizije prihodnosti«. Zapisali so še, da njegova urbana pokrajina pogosto asociira na upodobitve v maniri dobre stare renesančne perspektive – »kot skrivnostna, metafizično občutena kulisa, ujeta v konkretnem svetlobnem stanju, ki je hipno in hkrati večno«. Več

  • Bernard Nežmah

    17. 2. 2017  |  Mladina 7  |  Kultura  |  Knjiga  Za naročnike

    Miha Kovač, Rok Gregorin: Ime česa je konec knjige

    Čeravno poglavjem ne uspe, da bi se naravno prelivala drugo v drugega, pa knjiga odpira serijo družbenih vprašanj. Denimo, koliko ljudi prebere knjigo do konca. Nekoč se je o tem lahko le ugibalo, zdaj obstaja študija bralcev e-knjige, ki prinaša šokanten podatek: četrtina preneha brati po 20 straneh, polovica po 80, le četrtina prebere čtivo v celoti! Več

  • Matej Bogataj

    17. 2. 2017  |  Mladina 7  |  Kultura  |  Knjiga  Za naročnike

    Miljenko Jergović: Psi na jezeru

    Miljenko Jergović je eden opaznejših piscev z območja nekdanje skupne države, rodil se je v Sarajevu, zdaj živi in piše v Zagrebu ter je ob obširnem in nagrajevanem proznem opusu po pesniških začetkih s kolumnističnimi in sploh mnenjskimi prispevki izpostavljen rezoner v javnem življenju. Tudi zato, ker vidi na obe strani, ta zdaj in tisti včeraj, in se spominja – vsaj bosanske – multikulturnosti in je ob izgubi te, pa tudi sicer pri pisanju malo nostalgičen. Psi na jezeru so na tej sledi, zgoščajo nekdanje življenje v Sarajevu in prekletstvo migrantstva kot posledico vojn in neznosnega stanja vobče, se polemično popasejo na novokomponiranem Dubrovniku in njegovi ikonografiji in še marsičem. Več

  • Marcel Štefančič jr.

    17. 2. 2017  |  Mladina 7  |  Kultura  |  Film  Za naročnike

    Vrabček Richard

    Animirani filmi so antitrumpi: drugače kot Trump, ki izključuje, vključujejo. Toda dogajajo se natanko v trumpovskem svetu, v katerem veliki žrejo male. Tako se začne tudi Vrabček Richard: velika žival požre mali živali, vrabca in vrabčevko, tako da vrabčka Richarda – tipično disneyjevsko siroto – posvojijo štorklje, toda ko štorklje ritualno odletijo na jug, v Afriko, Richard ne more z njimi, ker dolge poti ne bi preživel. Več

  • Marcel Štefančič jr.

    17. 2. 2017  |  Mladina 7  |  Kultura  |  Film  Za naročnike

    Neruda

    Čilski poet Pablo Neruda (Luis Gnecco) skuša leta 1948, ko v senatu sedi kot glas delavskega razreda in komunistične partije, življenje preleviti v umetnost in umetnost v življenje, toda kmalu se izkaže, da umetnost ne more več postati življenje, življenje pa ne umetnost. Predsednik Videla (Alfredo Castro), ki podleže temni sili, komunistično partijo prepove in izobči, nad Nerudo, fena »sovjetske demokracije« in velikega, hipnotičnega žurerja (Kaligula! Lawrence Arabski!), pa pošlje policijo, ki naj bi ga prijela. Neruda se znajde v ilegali. Na senco se mu prilepi Óscar Peluchonneau (Gael García Bernal), manični, zadrti, smrtno resni, spolno zatrti inšpektor, ki nima ne smisla za humor (»Komunisti sovražijo delo, raje sežigajo cerkve«) ne smisla za življenje – svoje življenje posveti pregonu Nerude, elegantnega, hedonističnega, vetrnjaškega, priljubljenega pop libertina. Več

  • Marcel Štefančič jr.

    17. 2. 2017  |  Mladina 7  |  Kultura  |  Film  Za naročnike

    T2 Trainspotting

    Renton (Ewan McGregor), ki je na koncu Trainspottinga zbežal z denarjem, se po dvajsetih letih vrne v Edinburgh, kjer mu turistična delavka zaželi dobrodošlico. »Od kod ste,« jo vpraša. »Iz Slovenije.« »O,« dahne Renton. Svet se je spremenil, toda Renton, Begbie (Robert Carlyle), Sickboy (Jonny Lee Miller) in Spud (Ewen Bremner) so še vedno na istem: v Trainspottingu so izbrali življenje, zdaj, 20 let kasneje, pa so videti tako, kot da so izbrali razočaranje. Begbie je (še vedno) v ječi, Spud je (še vedno) džanki, Sickboy fura izsiljevalski kšeft, Renton pa ne ve, kaj bo počel naslednjih 30 let. Ko se zagledajo, ne vedo, kaj naj storijo – naj se pobijejo ali pofukajo? Psihopatski Begbie dobi erekcijo šele, ko naskoči »pizdo« Rentona, občutek, da spet živijo, pa dobijo šele, ko jih zalije overdose nostalgije, toda v času, ko z brexitom in Trumpom vsi rinejo nazaj, v »boljšo« in »večjo« preteklost, niti ne izgledajo kot dinozavri, temveč le kot male gube zgodovine, »turisti v svoji lastni mladosti«, ki jih jebe to, da vsako leto nekje vmes uro premaknejo, in ki upajo, da jim bo tokrat spodletelo bolje kot zadnjič.  Več