MLADINA Trgovina
  • Damjana Kolar

    13. 3. 2017  |  Kultura

    Pregled sodobne dokumentarne produkcije

    Na različnih prizoriščih v Ljubljani (Cankarjev dom, Kinodvor, Slovenska kinoteka) bo od 15. do 22. marca potekal 19. festival dokumentarnega filma, na katerem bodo prikazali 23 filmov. Festival ponuja vpogled v raznovrstno sodobno svetovno produkcijo dokumentarnega filma, ki je vse bolj prodorna s svojo aktualno obravnavo družbenih in političnih problemov ter posega v vse pore življenja. V tekmovalnem programu na temo človekovih pravic se bo pet filmov potegovalo za nagrado, ki jo podeljuje Amnesty International Slovenija. Zmagovalni film bo tudi tokrat izbrala mednarodna žirija, ki jo sestavljajo: Martichka Bozhilova (poslovna direktorica produkcijskega podjetja Agitprop), Tiha K. Gudac (hrvaška filmska producentka in režiserka) in Joe Oklikah. Več

  • Marjan Horvat  |  foto: Borut Krajnc

    10. 3. 2017  |  Mladina 10  |  Kultura  Za naročnike

    Mathias Enard

    Za 46-letnega Mathiasa Enarda pravijo, da po slogu, menda celo po fiziognomiji, predvsem pa po eruditskem poznavanju in predstavljanju tem, o katerih piše, ni daleč od velikega Balzaca. To velja tudi za njegov šesti roman Kompas (slovenski prevod je izdala Mladinska knjiga), za katerega je lani prejel Goncourtovo nagrado, najvišje francosko priznanje za književnost. V njem je skozi zapleteno ljubezensko zgodbo med avstrijskim muzikologom Franzem in francosko orientalistko Saro izzval (kolonialistično) tezo o enosmernem toku vpliva Evrope na muslimanske, zlasti bližnjevzhodne dežele. Nazorno je opisal, kako so Beethoven, Liszt, Alois Musil in številni manj znani ustvarjalci, ki jih je obudil iz zgodovinske pozabe, črpali iz zakladnice muslimanske ustvarjalnosti, pisali ode puščavi in se navdihovali pri motivih in temah iz arabskega sveta. Več

  • Bernard Nežmah

    10. 3. 2017  |  Mladina 10  |  Kultura  |  Knjiga  Za naročnike

    Stasha Furlan Seaton: Vojna vse spremeni

    Opisujejo predvojna leta v Trstu, prvo emigracijo pred fašizmom v Ljubljano, drugo emigracijo pred okupatorji 1941 v Palestino, Afriko, ZDA in Anglijo, sodelovanje v partizanskem gibanju 1944–45 in tretjo emigracijo pred komunizmom v ZDA do očetove smrti 1957. Čeravno pisani kot osebni spomini, pa prinašajo usodo demokrata pod fašizmom in komunizmom. Več

  • Matej Bogataj

    10. 3. 2017  |  Mladina 10  |  Kultura  |  Knjiga  Za naročnike

    Jurij Andruhovič: Dvanajst krogov

    Jurij Andruhovič, eden najpomembnejših sodobnih ukrajinskih pripovednikov, si dodobra nanudi celotno domačo sceno. Akademsko sfero, ki gniloživo zažira klasike, voznike terencev, tajkune, srednjeletne pisce, ki za vsako ceno poskušajo prikriti, da jim je alko izpraznil glavo in utopil navdih, novokomponirano arhitekturo povzpetnežev, zraslo na poetiki bunkerjev in kasarn, in še vse zraven. Več

  • Vanja Pirc  |  foto: Uroš Abram

    10. 3. 2017  |  Mladina 10  |  Kultura

    Razstava Mladininega fotografa v Narodni galeriji

    Bilo je leta 2013 in na toplo septembrsko jutro smo stali na skoraj praznem Trgu svetega Marka v Benetkah, ko je priletel galeb in pred našimi očmi zmasakriral goloba, ptico, nekajkrat šibkejšo od sebe. Filmski režiser Rok Biček, ki je na Beneškem filmskem festivalu ravno takrat predstavljal svoj prvenec Razredni sovražnik in s katerim smo prej že kakšno uro »brejnstormali«, kako bi zastavili njegov portret, je vzkliknil: »Evo, to je razredni sovražnik!« Več

  • Borka

    10. 3. 2017  |  Mladina 10  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Sleaford Mods: English Tapas

    Boben, bas in strupeno bevskanje antipevca Jasona Williamsona. To je do kosti oguljen zvok nottinghamskega post-elektro-punk dvojca Sleaford Mods (poleg Williamsona ga sestavlja še Andrew Fearn), ki nas že leta dreza s preprostostjo, iskrenostjo in necenzuriranostjo. Vse, kar je v britanski družbi sprijenega in sprevrženega, najlaže slišite tako, da si predvajate enega njegovih albumov. English Tapas je še en udarec jebivetrske tečnobe, ki za čuda še ni izgubila naboja, saj vsebine za šankovsko nerganje preprosto ne zmanjka. Ravno nasprotno, drek se samo kopiči. Dvojec se kronično ponavlja, se ne razvija in ne ponuja ničesar novega, a je tako grobo drugačen od vsega drugega, kar trenutno prihaja iz Velike Britanije, da še zmeraj zveni močno. Več

  • Goran Kompoš

    10. 3. 2017  |  Mladina 10  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Blanck Mass: World Eater

    Člana hrupnega elektronskega dvojca Fuck Buttons si pri solističnih projektih privoščita precej več drznosti kot v matični zasedbi. Lani je z ekscentričnim soundtrackom za film The Greasy Strangler prijetno presenetil Andrew Hung, zdaj je pod imenom Blanck Mass tretji album izdal še Benjamin Power. Album je nekakšna logična evolucija izraza s prvih dveh plošč in se še vedno opira na (fuckbuttonovske) energične, nabrite, apokaliptične, dromljajoče teksture. Je pa po novem večji poudarek na (strukturirani) skoraj rejverski ritmiki, s kakršno sta v devetdesetih letih denimo razgrajala Underworld in Aphex Twin. Power se tu izvrstno znajde. Čeprav je jasno, da tudi tokrat ni delal kompromisov, je World Eater plošča, s katero se bo bržkone najbolj prikupil oboževalcem matične zasedbe. Več

  • Veljko Njegovan

    10. 3. 2017  |  Mladina 10  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    The Raveonettes: 2016 Atomized

    Danski garažni rock duo The Raveonettes, ki precej črpa iz rockovske estetike šestdesetih in sedemdesetih let, se oglaša z novo ploščo. Gre pravzaprav za del projekta Rave-Sound-Of-The-Month, v okviru katerega je duo vsak mesec prejšnjega leta izdal po eno skladbo in jo objavil na svoji spletni strani. Sune Rose Wagner in Sharin Foo se pri tem nista hotela slogovno omejevati, zato je 2016 Atomized precej raznovrsten album, ki pa v nasprotju s pričakovanji vseeno deluje kot celovita plošča. Težava je le, da kljub svetlim trenutkom (denimo skladba The World is Empty Without You) večina komadov ne prepriča – najbrž že zaradi samega koncepta tega eksperimentalnega projekta. Več

  • Borka

    10. 3. 2017  |  Mladina 10  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Future: FUTURE in HNDRXX

    Future je vzorčni primer novodobnega raperja, nad katerim »stara šola« benti, češ da njegovega rapanja sploh nihče ne razume. O tem so padali štosi, skeči in celo resnejše polemike. Vendar je prav Future eden redkih traperskih osvajalcev vrhov lestvic, ki mu »stara šola« ali ortodoksni raperji priznavajo, da ni diletant, da zna tudi rapati, da je kredibilen. Namreč, pot je začel v ekipi Dungeon Family, ki je predstavljala ogromen del revolucionarnega »južnjaškega zvoka« in nam je dala kultne izdelke zasedb Goodie Mob in Outkast. Tako je na prvih posnetkih zvenel tudi Future. Več

  • Goran Kompoš  |  foto: Miha Fras

    10. 3. 2017  |  Mladina 10  |  Kultura  |  Dogodki  Za naročnike

    Raziskujoča posebneža

    Koncert Avstrijca Kœniga z domačim predvozačem N’tokom v klubu Menza pri koritu na ljubljanski Metelkovi je bil napovedan kot »elektro hiphop«. A že zelo razredčena udeležba je dajala vedeti, da gre za ustvarjalca, ki očitno ne nagovarjata ljubiteljev klasičnega hiphopa. Ali so slednji preveč konservativni ali tokratna nastopajoča zanje preveč »čudaška«, je stvar interpretacije, razlog za skromen obisk pa se verjetno skriva nekje vmes. Več