Podšolani
Organizacija za ekonomsko sodelovanje in razvoj (OECD) v svojem najnovejšem poročilu ugotavlja, da bi večja skrb držav za enake možnosti vseh šolajočih otrok pripomogla k manjšemu osipu šolajočih, prispevala k pravičnejši družbi in pospešila gospodarsko rast. Kar približno petina vseh šolajočih otrok v državah OECD namreč ne dokonča niti sekundarne ravni šolanja (srednje šole). Pri tem so seveda razlike med posameznimi državami gromozanske. V Južni Koreji je takih učencev le dva odstotka, v Turčiji in Mehiki pa kar 58 odstotkov. Slovenija je s sedemodstotnim osipom med najboljšimi v OECD, skrb pa zbuja, da so slovenski učenci po bralni pismenosti kljub temu slabši od številnih držav z višjim osipom. OECD sicer priporoča odpravo ponavljanja razredov, zgodnje ločevanje učencev glede na sposobnosti, večja vlaganja v zgodnje šolanje in večjo enakopravnost pri dostopu do šol ne glede na ekonomski status učenca.
Države OECD po deležu prebivalcev, starih od 25 do 34 let, ki niso dokončali sekundarnega izobraževanja (v %)
TOP5
Južna Koreja 2
Slovaška 5
Češka 6
Poljska 7
Slovenija 7
FLOP5
Turčija 58
Mehika 58
Portugalska 52
Španija 36
Italija 30
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.