16. 3. 2012 | Mladina 11 | Politika
Po podražitvi
Ljubljanski potniški promet zasluži več, vpliv na število potnikov je še vprašljiv
(Neuspešen) protest proti podražitvi avtobusnih vozovnic, november 2011
© Miha Fras
Ljubljanski potniški promet (LPP) je z novim letom podražil večino vozovnic. Najbolj, za kar 50 odstotkov, so se podražile vozovnice za enkratno vožnjo, za nekaj evrov pa so dražje tudi mesečne vozovnice, razen upokojenskih in tistih za brezposelne. Pri LPP-ju so podražitev upravičevali z vse višjimi stroški, predvsem za nafto, prav tako so želeli s spremembo razmerja cen povečati uporabo mesečnih vozovnic.
Ker sta uvedba kartice Urbana in posodobljenje avtobusnega sistema prvič po dolgem času povzročila povečanje števila uporabnikov javnega prevoza, se je marsikdo bal, da bo podražitev ta pozitivni premik izničila. Po dveh mesecih veljavnosti novega cenika smo zato LPP prosili za podatke o številu potnikov in prihodkih, za primerjavo pa smo vzeli lanska januar in februar.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
16. 3. 2012 | Mladina 11 | Politika
(Neuspešen) protest proti podražitvi avtobusnih vozovnic, november 2011
© Miha Fras
Ljubljanski potniški promet (LPP) je z novim letom podražil večino vozovnic. Najbolj, za kar 50 odstotkov, so se podražile vozovnice za enkratno vožnjo, za nekaj evrov pa so dražje tudi mesečne vozovnice, razen upokojenskih in tistih za brezposelne. Pri LPP-ju so podražitev upravičevali z vse višjimi stroški, predvsem za nafto, prav tako so želeli s spremembo razmerja cen povečati uporabo mesečnih vozovnic.
Ker sta uvedba kartice Urbana in posodobljenje avtobusnega sistema prvič po dolgem času povzročila povečanje števila uporabnikov javnega prevoza, se je marsikdo bal, da bo podražitev ta pozitivni premik izničila. Po dveh mesecih veljavnosti novega cenika smo zato LPP prosili za podatke o številu potnikov in prihodkih, za primerjavo pa smo vzeli lanska januar in februar.
Januarja letos se je v primerjavi z lanskim januarjem število potovanj z LPP-jevimi avtobusi dejansko zmanjšalo za skoraj 5 odstotkov. Pri LPP-ju zatrjujejo, da je upad števila potovanj predvsem posledica lepšega vremena v primerjavi s tistim lanskega januarja, in hkrati navajajo, da je bilo februarja letos potovanj že za 2 odstotka več v primerjavi s februarjem lani.
Pri tem seveda ne omenijo, da je tudi to verjetno posledica vremenskih razmer, predvsem skrajno nizkih temperatur februarja letos. Po podatkih Agencije za okolje (ARSO) je bila povprečna temperatura v Ljubljani februarja letos za več kot dve stopinji nižja kot februarja lani, količina padavin pa je bila v obeh mesecih primerljivo majhna. Prav tako podatki agencije ARSO ne potrjujejo LPP-jeve trditve, da je za manjše število potovanj januarja krivo lepo vreme. Povprečna temperatura januarja lani in letos je bila skoraj enaka, res pa je, da je bilo letos sončnega vremena bistveno več kot lani.
Ker je uporaba javnega prevoza v zimskih mesecih precej odvisna od vremenskih razmer in ker so podatki za dva meseca premajhen vzorec, bo treba očitno na zanesljivejšo sodbo o vplivu podražitev na uporabo javnega prevoza, še nekoliko počakati.
Je pa LPP-ju s spremembo cenovnega razmerja med vrednostnimi in mesečnimi vozovnicami vsekakor uspelo povečati število prodanih mesečnih vozovnic - januarja letos jih je bilo 8,4 odstotka več kot januarja lani, februarja letos pa že kar 27 odstotkov več kot februarja lani. Prav tako so se občutno povečali prihodki od prodaje vozovnic. Januarja se jim je v blagajno nateklo dobrih 300 tisoč, februarja pa že približno 400 tisoč evrov več prihodkov kot v istem obdobju lani.
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.