1. 6. 2012 | Mladina 22 | Družba
Zgodovinske izkušnje
Ljubljana je bila eno od dveh slovenskih mest, po katerih je vozil trolejbus. Uganete, katero je bilo drugo?
Križišče Ajdovščina v Ljubljani, upodobljeno na razglednici, poslani leta 1966. Vidna sta tako trolejbus kot avtobus LPP.
Na vrhuncu leta 1964 so v Ljubljani obratovale štiri trolejbusne proge med Vičem, Črnučami, Vižmarjami in Litostrojem, po njih pa je vozilo 53 trolejbusov. Nekaj med njimi jih je bilo tudi domače izdelave, izdelovali so jih namreč v ljubljanski Avtomontaži. Žal so imeli trolejbusi v tistem času številne težave. Njihova povezava z žicami nad cestiščem se je večkrat snela, kar je povzročalo neprijetne zamude. Poleg tega je v zimskih razmerah na posoljenih cestah slana voda prihajala v stik z električno napeljavo in povzročala kratke stike, včasih pa je bila pod napetostjo kar celotna karoserija trolejbusa, zaradi česar je lahko potnike, ki so se dotaknili kovinskih delov vozila, stresla elektrika. Z napredkom tehnologije so te težave danes zanemarljive, takrat pa so povzročile, da se je tehtnica še dodatno nagnila na stran avtobusov. Na zadnjo vožnjo se je ljubljanski trolejbus odpravil 4. septembra 1971. Prav vsa vozila so bila razrezana v staro železo, za električno napeljavo je poskrbel Dinos. Ostalo je samo ime, ki se uporablja še danes, čeprav za avtobuse – trola.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Glavni članek
Zakaj pa ne trolejbus?
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.