Staš Zgonik

 |  Mladina 38  |  Družba

Cona 30

Pobuda za znižanje splošne omejitve hitrosti v naseljih

Pozor, samo 30 kilometrov na uro!

Pozor, samo 30 kilometrov na uro!
© Borut Krajnc

Na začetku iztekajočega se evropskega tedna mobilnosti je na naslov evropske komisije v Bruslju prispela pobuda za splošno omejitev hitrosti v vseh naseljih v Evropski uniji na 30 kilometrov na uro. Spisali so jo člani civilne pobude, ki združuje posameznike in organizacije iz številnih držav EU, tudi iz Slovenije. V skladu z lizbonsko pogodbo mora evropska komisija začeti zakonodajni postopek za neko rešitev, če civilna pobuda zanjo zbere milijon podpisov podpore. In če v Bruslju ne najdejo kakšne zakonske luknje, s katero bi pobudo zavrgli, se bo novembra zbiranje podpisov tudi začelo.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Staš Zgonik

 |  Mladina 38  |  Družba

Pozor, samo 30 kilometrov na uro!

Pozor, samo 30 kilometrov na uro!
© Borut Krajnc

Na začetku iztekajočega se evropskega tedna mobilnosti je na naslov evropske komisije v Bruslju prispela pobuda za splošno omejitev hitrosti v vseh naseljih v Evropski uniji na 30 kilometrov na uro. Spisali so jo člani civilne pobude, ki združuje posameznike in organizacije iz številnih držav EU, tudi iz Slovenije. V skladu z lizbonsko pogodbo mora evropska komisija začeti zakonodajni postopek za neko rešitev, če civilna pobuda zanjo zbere milijon podpisov podpore. In če v Bruslju ne najdejo kakšne zakonske luknje, s katero bi pobudo zavrgli, se bo novembra zbiranje podpisov tudi začelo.

V vseh evropskih državah razen na Slovaškem zdaj v naseljih velja splošna omejitev hitrosti 50 km/h. Lokalne skupnosti pa se lahko odločajo, da na posameznih cestah to omejitev zvišajo, na primer na 60 km/h, ali pa jo ustrezno znižajo. Ta pristojnost bi po predlogu civilne pobude ostala tudi, če bi znižali splošno omejitev.

Znižanje splošne omejitve bo prineslo, kot dokazujejo v pobudi, številne koristi, to potrjujejo izkušnje iz „con 30“ v marsikaterem mestu. Poveča se varnost, zmanjšajo se hrup in izpusti škodljivih snovi. „Dobro je vedeti, da se z znižanjem povprečne hitrosti v naselju za kilometer na uro ohranijo najmanj štirje odstotki človeških življenj,“ opozarja Janez Bertoncelj iz Slovenske kolesarske mreže, slovenski predstavnik pobude.

Na ministrstvu za promet in infrastrukturo menijo, da je sedaj veljavna splošna omejitev 50 km/h povsem zadostna in primerna. „Sedanja omejitev je dober kompromis med varnostjo in ekonomičnostjo prevozov. Promet motornih vozil se pri hitrosti 50 km/h uspešno upravlja in zagotavlja dober pretok vozil, hkrati pa je to hitrost, ki je na glavnih mestnih povezavah sprejemljiva z vidika varnosti šibkejših udeležencev.“

Bertoncelj je glede skrbi za pretočnost prometa prepričan, da gre za preživeto mantro avtomobilskega lobija. „Treba se je vprašati, kaj pomeni pretočnost v urbanem okolju, kjer je povprečna hitrost približno 30 km/h, če ne manj. Nižja, enakomernejša hitrost pomeni tudi manjšo varnostno razdaljo, manj zaviranja in pospeševanja.“ Znižanje splošne omejitve na 30 km/h bi bilo po njegovem velik korak naprej, saj bi morale lokalne oblasti vsako zvišanje omejitve utemeljiti. Seveda pa to hkrati ne pomeni, da hitrost ne more biti še nižja. „Večina dosedanjih con 30 km/h si zasluži nadgradnjo v območje umirjenega prometa z omejitvijo hitrosti na 10 km/h,“ je prepričan.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.