2. 11. 2012 | Mladina 44 | Politika
Poljske izkušnje
Kam pelje neupoštevanje evropske zakonodaje?
Zaščitena in ohranjena dolina reke Rospuda
© Profimedia
Prejšnji teden je Slovenija dobila tri opomine evropske komisije zaradi neupoštevanja evropske zakonodaje, naša država je bila tudi že trikrat obsojena na evropskem sodišču, a k sreči vedno brez finančnih posledic.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
2. 11. 2012 | Mladina 44 | Politika
Zaščitena in ohranjena dolina reke Rospuda
© Profimedia
Prejšnji teden je Slovenija dobila tri opomine evropske komisije zaradi neupoštevanja evropske zakonodaje, naša država je bila tudi že trikrat obsojena na evropskem sodišču, a k sreči vedno brez finančnih posledic.
Države pa zaradi nepremišljenosti nimajo zmeraj takšne sreče. To ponazarja primer Poljske, ki je pred leti kljub opozorilom o nepopravljivih posledicah uničevanja narave začela graditi avtocesto po zaščiteni dolini reke Rospuda. Skozi dolino reke Rospuda naj bi zgradili viadukt, kar je vlada označevala za poseg, ki bi minimalno vplival na naravo. Okoljevarstveniki se s tem niso strinjali, saj bi uničevanje doline, ki sodi med evropska varovana območja Natura 2000, lahko resno ogrozilo več vrst ptic. A poljska vlada je pri gradnji vztrajala kljub opozorilom evropske komisije, ta pa je nato vložila tožbo na evropsko sodišče. Po dveh letih prizadevanj okoljevarstvenikov je to odločilo, da je treba gradnjo ustaviti in izbrati drugo traso. Šele nato je Poljska spremenila gradbene načrte.
Kakšne so bile posledice tega, da je bila cesta že napol zgrajena? Čeprav EU Poljski ni izrekla neposredne finančne kazni, je država s projektom imela stroške. Skupno je že bilo zgrajenih 9,5 kilometra ceste. Štirje že dokončani kilometri avtoceste so postali del nove trase, preostalih 5,5 kilometra delno zgrajene ceste pa bodo morali uničiti in poskusiti vzpostaviti poprejšnje naravno stanje. Agnieszka Gołas-Ners s poljskega direktorata za ceste in avtoceste pojasnjuje, da so pred začetkom gradnje načrtovani stroški del znašali dobrih 106 milijonov evrov, po spremembi trase pa skoraj 170 milijonov evrov.
Septembra je bila Slovenija zelo blizu takšnemu scenariju, ko sta premier Janša in minister Bogovič želela po hitrem postopku začeti gradnjo obvoznice Škofljica, ki bi posegla na varovano območje Nature 2000. Po strogih opozorilih naravovarstvenikov je obvoznica, ki se načrtuje že desetletje, spet v fazi začetnih priprav. Prejšnji teden se je začela javna razgrnitev študije variant. Devetega novembra bomo izvedeli tudi, kakšno je okoljsko poročilo, oboje pa bo na ogled. Glede naravovarstvenih ukrepov, torej potrebnega obsega in načina vzpostavitve nadomestnih habitatov, dogovori med ministrstvom za infrastrukturo ter ministrstvom za kmetijstvo in okolje še potekajo.
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.