14. 12. 2012 | Mladina 50 | Ekonomija
Varčevanje bančnikov
Novemu predsedniku uprave NLB najeli audija A6
© Borut Peterlin
Največja slovenska banka, NLB, ki je v večinski lasti države, zaradi hitrega naraščanja slabih terjatev potrebuje dodatnih 375 milijonov evrov svežega kapitala. Tolikšno dokapitalizacijo lastnikom predlagajo bančni nadzorniki. Zadnje ocene kapitalske ustreznosti namreč nakazujejo, da bi se ta lahko znižala toliko, da banka ob koncu letošnjega leta ne bo izpolnjevala pričakovanj Evropske bančne agencije in Banke Slovenije o kapitalski ustreznosti.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
14. 12. 2012 | Mladina 50 | Ekonomija
© Borut Peterlin
Največja slovenska banka, NLB, ki je v večinski lasti države, zaradi hitrega naraščanja slabih terjatev potrebuje dodatnih 375 milijonov evrov svežega kapitala. Tolikšno dokapitalizacijo lastnikom predlagajo bančni nadzorniki. Zadnje ocene kapitalske ustreznosti namreč nakazujejo, da bi se ta lahko znižala toliko, da banka ob koncu letošnjega leta ne bo izpolnjevala pričakovanj Evropske bančne agencije in Banke Slovenije o kapitalski ustreznosti.
NLB je prvih devet mesecev letošnjega leta sklenila z dobičkom, vendar je treba vedeti, da je to dosegla z odkupom lastnih hibridnih obveznic z diskontom, kar je kočljiva poteza. Gre za rahlo prikrito prisilno poravnavo, s katero si banke kratkoročno sicer povečajo kapital, srednjeročno pa to potezo plačajo z občutnim znižanjem bonitetne ocene. Kljub temu manevru bo NLB po zadnjih podatkih letošnje leto zaključila z izgubo.
Pričakovali bi torej, da bo v teh težkih razmerah na vso moč varčevala, a v resnici je drugače. Novi predsednik uprave NLB Janko Medja je dobil v uporabo službeni avto znamke Audi A6, ki je z dodatno opremo vreden vsaj 50 tisoč evrov. Potrebuje ga, ker živi na Gorenjskem, od koder se vsak dan vozi na delo v Ljubljano. Zakaj se ne more na delo voziti s službenim avtom svojega predhodnika Boža Jašoviča, ni znano.
Pri NLB so bili s pojasnili skopi. Povedali so le, da Medji avta niso kupili, temveč so mu ga najeli, niso pa želeli razkriti podatka o mesečnih stroških najema. »Banka si prizadeva racionalizirati stroške na vseh področjih. Tako je tudi na področju službenih vozil praksa banke poslovni najem službenih vozil, ki je ugodnejša možnost od nakupa vozila. Banka tudi ne želi ustvarjati svojega voznega parka, ki ga je treba vzdrževati. Uporaba službenega vozila predsednika in članov uprave je opredeljena z internimi akti banke, ki jih je potrdil nadzorni svet, z njimi pa je bila seznanjena tudi skupščina delničarjev banke. Gre za avto razreda, ki je sicer običajen za te vrste funkcijo v primerljivih institucijah,« pojasnjujejo v NLB.
Dodajajo še, da bo službeni avto, ki ga je doslej uporabljal Jašovič, v bodoče uporabljal novi član uprave NLB Blaž Brodnjak, in to brez vsakršnih dodatnih stroškov. »Tudi druga vozila sedanjih članov uprave se bodo menjala in prehajala na nove člane, ko bodo prišli.«
Poslovni najem ali t. i. operativni lizing omogoča plačevanje vozila po sistemu ’plačam le toliko, kot potrebujem oziroma uporabljam’. Gre za pogodbeni odnos, pri katerem dajalec lizinga obdrži lastništvo nad avtom. Se pravi, da je NLB avto najela za določeno obdobje in zanj plačuje najemnino, po izteku tega obdobja pa mora vozilo vrniti.
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.