26. 4. 2013 | Mladina 17 | Družba
Izginula generacija
Dogajanje v arhitekturni stroki zaradi krize
Klemen Tavželj se je zaradi pomanjkanja dela v stroki odločil, da bo ustanovil svoje podjetje. Je eden solastnikov in direktorjev agencije Idearna (www.idearna.si), ki se ukvarja z oglaševanjem in promocijo na vseh ravneh – od grafičnega oblikovanja do arhitekture. Namesto s stavbami se ukvarja s tem, kako narediti podjetja in izdelke razumljivejše in bolj prepoznavne. Za velik uspeh šteje, da s svojim delom lahko zagotovi delo ne samo sebi, ampak tudi preostalim zaposlenim v podjetju.
© Borut Krajnc
Arhitekturno projektiranje kot gospodarska panoga je neposredno odvisno od stanja ekonomije in gradbeništva. Naj poenostavimo: investicija v gradnjo je večletni postopek, ki zahteva stabilen trg, posojilo banke in kupce, ki bodo naložbo v nepremičnino povrnili s kupovanjem stanovanj ali pa s kupovanjem izdelkov in storitev, ki jih nepremičnina omogoča. Zaradi posojilnega krča, ko zaradi slabih izkušenj z gradbenimi in investicijskimi podjetji banke ne odobravajo več kreditov in ko ljudje izgubljajo službe ter ne zmorejo kupovati nepremičnin, povpraševanja po novih gradnjah ni. Kaj se torej dogaja z arhitekturo in arhitekti, ki jih v času krize skoraj nihče ne potrebuje?
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.