26. 4. 2013 | Mladina 17 | Družba
Kako podpreti mlade oblikovalce
Povezovanje oblikovanja in industrije
Klubska miza SEZAMY; oblikovanje Žiga Culiberg; produkcija Mizarstvo Špac. Mizica je del redne proizvodnje.
© Žiga Culiberg
Še tako dobra oblikovalska zamisel svojo estetsko in uporabno vrednost pokaže šele takrat, ko se prelevi v otipljiv izdelek. Če ne najde poti v življenje, za vedno ostane zaprta v računalniški shrambi ali počasi bledi na papirju. A pot od zamisli do izdelka je pogosto zapletena, niti malo lahka in brez pomoči jo je posebej mladim in neznanim oblikovalcem težko, včasih kar nemogoče utreti. Razmere do začetnikov niso prijazne: velika podjetja so bolj naklonjena znanim, uveljavljenim imenom, saj verjamejo, da že njihov podpis zagotavlja izdelku boljšo prodajo, nekatera – sicer bolj redka – imajo svoje hišne oblikovalske ekipe, za nekatere pa je oblikovanje tako ali tako nepotreben strošek. Izdelke malo »pooblikuje« kar kdo iz podjetja. Kakšen tržnik, če ta nima časa, pa poslovna sekretarka, je cinično pripomnil moj znanec iz oblikovalskih krogov.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.