Staš Zgonik

 |  Mladina 27  |  Ekonomija

Dva odstotka za 80 tisoč evrov

Kako zaslužiti z zvišanjem DDV

Ker so z začetkom julija v Sloveniji začele veljati nove, višje stopnje davka na dodano vrednost, so morali trgovci prilagoditi svoje sisteme obračunavanja davka. Večina, tudi velika podjetja, jih je to storila sama. Dars pa je za to plačal več kot 80 tisoč evrov. Brez javnega razpisa. Naročilo je po postopku s pogajanji, kar mu v izjemnih primerih omogoča zakon o javnih naročilih, oddal ljubljanskemu podjetju Traffic Design, ki že sicer skrbi za vzdrževanje in nadgrajevanje programske opreme za zaračunavanje cestnin za tovorna vozila in prodajo vinjet na Darsovih prodajnih mestih. »Gre za nujne prilagoditve programske opreme cestninskega sistema, ki jih bo treba izvesti v enem mesecu, zato je edini, ki jih je v tako kratkem času realno sposoben izvesti, izdelovalec ter dosedanji vzdrževalec in nadgrajevalec te opreme,« so zapisali pri Darsu.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Staš Zgonik

 |  Mladina 27  |  Ekonomija

Ker so z začetkom julija v Sloveniji začele veljati nove, višje stopnje davka na dodano vrednost, so morali trgovci prilagoditi svoje sisteme obračunavanja davka. Večina, tudi velika podjetja, jih je to storila sama. Dars pa je za to plačal več kot 80 tisoč evrov. Brez javnega razpisa. Naročilo je po postopku s pogajanji, kar mu v izjemnih primerih omogoča zakon o javnih naročilih, oddal ljubljanskemu podjetju Traffic Design, ki že sicer skrbi za vzdrževanje in nadgrajevanje programske opreme za zaračunavanje cestnin za tovorna vozila in prodajo vinjet na Darsovih prodajnih mestih. »Gre za nujne prilagoditve programske opreme cestninskega sistema, ki jih bo treba izvesti v enem mesecu, zato je edini, ki jih je v tako kratkem času realno sposoben izvesti, izdelovalec ter dosedanji vzdrževalec in nadgrajevalec te opreme,« so zapisali pri Darsu.

A zakaj je sprememba enega parametra, odstotka DDV, v programski opremi tako draga?

»Tovrstna nadgradnja navzven morda ni videti ravno zapletena, vendar pa gre za precej kompleksen sistem, sestavljen iz precej podsistemov, ki so povezani v centralni nadzorni center, s procesorskim strežnikom vred, ki komunicira z več kot 15 strežniki izdajateljev plačilnih kartic,« odgovarja Blaž Gostiša, direktor Traffic Designa. Po podatkih, ki nam jih je poslal, so njihovi programerji za nadgradnjo celotnega sistema potreboval več kot 800 ur. »Lahko povem tudi, da smo dela opravljali tudi v soboto, nedeljo in med prazniki, večkrat pa tudi v nočnem času, ker je bilo na razpolago resnično malo časa.« To je vsekakor res. Dars je naročilo oddal šele 11. junija. Pa čeprav je državni zbor odločitev o zvišanju DDV sprejel že 22. maja.

Če je sprememba enega obračunskega parametra tako draga, se je seveda treba vprašati, ali takšni stroški nastanejo vsakič, ko se spremeni višina cestnin. Ne, odgovarja Gostiša. Cenike je mogoče spreminjati centralizirano. Pri DDV pa je bilo do zdaj drugače. »Ker DARS sprva ni bil davčni zavezanec, je bila arhitektura sistema v času razvoja postavljena brez DDV. Ta je bil v sistem cestnine uveden pozneje in v tistem času centralni sistem še ni bil pripravljen na enostavno centralno konfiguracijo.« Pri morebitnih novih spremembah stopnje DDV bo zaradi tokratne nadgradnje prehod lažji in cenejši, zagotavlja Gostiša.

Težko je soditi, ali je cena nadgradnje dejansko upravičena. Odsotnost drugih ponudnikov onemogoča primerjavo. Sistem, ki ga sam postaviš, pa je lahko ravno prav zapleten, da so ravno prav zapletene in temu primerno drage tudi nadgradnje.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.