Iz Maribora v Ljubljano
Opera o antikristu bo uprizorjena v Cankarjevem domu
Trije škofje, ki so odšli zaradi zloma mariborske nadškofije
© Marko Pigac
Potem ko je SNG Maribor le mesec pred začetkom vaj in dva meseca pred premiero operne predstave Igra o antikristu odpovedal sodelovanje z ustvarjalci igre, je tem uspelo najti novega partnerja. Kateri kulturni zavod bo to, producenti predstave iz kulturnega zavoda Maska in njeni avtorji iz kolektiva Was ist Maribor? še nočejo razkriti, so pa prepričani, da odločitev SNG Maribor za odpoved projekta pomeni cenzuro. Premiera je napovedana za konec oktobra v Cankarjevem domu, kjer bi predstava že morala gostovati po prvi uprizoritvi v Mariboru.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Trije škofje, ki so odšli zaradi zloma mariborske nadškofije
© Marko Pigac
Potem ko je SNG Maribor le mesec pred začetkom vaj in dva meseca pred premiero operne predstave Igra o antikristu odpovedal sodelovanje z ustvarjalci igre, je tem uspelo najti novega partnerja. Kateri kulturni zavod bo to, producenti predstave iz kulturnega zavoda Maska in njeni avtorji iz kolektiva Was ist Maribor? še nočejo razkriti, so pa prepričani, da odločitev SNG Maribor za odpoved projekta pomeni cenzuro. Premiera je napovedana za konec oktobra v Cankarjevem domu, kjer bi predstava že morala gostovati po prvi uprizoritvi v Mariboru.
Operna predstava naj bi metaforično predstavila finančni propad nadškofije Maribor in z njo povezanih gospodarskih in finančnih družb. »V predstavi realni liki iz slovenske RKC odvržejo atribute katoliške vere in začnejo oznanjati vero v novega boga, antiboga, to je kapital. Igra pokaže, da se je duhovščina ukvarjala in se še ukvarja s satanističnim poslom, zato je to igra o antikristu,« pravi režiser Sebastijan Horvat.
»Očarala me je prva predstava kolektiva Was ist Maribor?, ki se je ukvarjala s propadom Tovarne avtomobilov Maribor, in to je bila podlaga, da podpremo njihovo drugo,« pravi odhajajoči direktor Cankarjevega doma Mitja Rotovnik. »Če so umetniki ocenili, da je propad mariborske nadškofije tako zanimiv, da ga je treba umetniško poustvariti, je treba biti do tega odprt in jim prisluhniti. Poleg tega je predstava dobro pripravljena,« še doda. Rotovnik meni, da bi morala biti opera uprizorjena tudi v Mariboru.
Kaj meni o umetniški refleksiji o finančnem in moralnem zlomu mariborske nadškofije, smo vprašali še Ivana Štuheca. Zapisal je, da zadeve ne pozna dovolj dobro, da bi jo komentiral: »Sem pa prepričan, da je tudi avtor predstave ne pozna dovolj, da bi njegov umetniški izdelek lahko bil verodostojen.«
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.