4. 4. 2014 | Mlada Evropa
Mlade volivce bo treba srečevati na spletu
Moč se seli na splet, zato bodo samo politiki in politične stranke, ki se bodo prilagodili novim razmeram, preživeli, je glavno sporočilo konference o vlogi socialnih medijev pri letošnjih evropskih volitvah v Evropskem parlamentu. Ob upadanju števila članov političnih strank bodo evropske institucije in evropski poslanci za majske evropske volitve morali volivce nagovarjati prek spleta.
Podatki kažejo, da mladi volivci, ki volijo prvič ali drugič v življenju, v Zahodni Evropi v povprečju pet ur na dan preživijo na spletu. Njihovi vrstniki v Srednji in Vzhodni Evropi so v povprečju šest ur na dan na spletu. Zato jih je treba srečevati tam, kjer so, to je na spletu, je po poročanju EuObserverja dejal ameriški izvedenec za socialne medije Alec Ross.
Voditelji EU se zaradi prenosa moči na splet počutijo nemočni, saj ne morejo več kontrolirati sporočil, ki so jih do včeraj lahko pošiljali volivcem prek svojih časopisov in večernih TV poročil. Zdaj njihovo sporočilo lahko tisti, ki jih dobijo na spletu, popačijo, ponaredijo ali uničijo.
Ni dovolj, da je politik prisoten na Facebooku in Twitterju (400 evropskih poslancev od 766 je zdaj na Twitterju), ampak mora tam biti tudi aktiven in sam pisati sporočila, je dejal Matthias Luefkens, ki je v družbi Burson Marsteller odgovoren za digitalne medije. Potrebujejo tudi tim, ki spremlja socialne medije, odgovarja na vprašanja volivcev.
Povsem drugačnega mnenja je kritik interneta Andrew Keen, ki ne vidi veliko koristi od razprav na spletu. Socialni mediji so po njegovih besedah za »narcise«, med katerimi so najbolj vplivni tisti, ki so videti najbolj »avtentični«.
Ameriški politični strateg Joe Trippi je dejal, da je za politike najpomembneje vzpostaviti omrežja. Volivci ne zaupajo politikom, ampak svojim vrstnikom, kolegom in družini, zato sprejmejo politična, socialna in kulturna priporočila članov svoje skupine. Zaradi tega so socialne platforme različne. Twitter bolj uporablja politična elita, vse več nečlanov elite je na Facebooku, kjer je prisotna tretjina vseh volilnih upravičencev v EU. (er)
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.