16. 5. 2014 | Mladina 20 | Družba
Vsak kolesar šteje
V Ljubljani so začeli nameščati javne števce kolesarjev
Števec kolesarjev
© Uroš Abram
Ljubljanski kolesarji, ki so se v minulih tednih peljali po Dunajski cesti proti mestnemu središču, so verjetno opazili novo pridobitev – števec kolesarjev, ki pridno zazna vsakega, ki se pelje mimo. Do zgodnjega popoldneva ob sončnem dnevu število redno preseže 2000.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
16. 5. 2014 | Mladina 20 | Družba
Števec kolesarjev
© Uroš Abram
Ljubljanski kolesarji, ki so se v minulih tednih peljali po Dunajski cesti proti mestnemu središču, so verjetno opazili novo pridobitev – števec kolesarjev, ki pridno zazna vsakega, ki se pelje mimo. Do zgodnjega popoldneva ob sončnem dnevu število redno preseže 2000.
Števec kolesarjev ni novost. Nov je le prikazovalnik za javnost. Kolesarske števce so v Ljubljani namestili že leta 2007. Za zdaj jih je šest, vsi pa so nameščeni v bližini podvozov – po dva na Dunajski, na Celovški in Drenikovi. Zbrane podatke na občini uporabljajo za analizo deleža poti, opravljenih s posameznimi prevoznimi sredstvi, in tako spremljajo približevanje zastavljenemu cilju, da bo do leta 2020 tretjina poti opravljena s kolesi. Zdaj je delež kolesarjev le 13-odstoten.
Prikazovalnik števila kolesarjev na Dunajski je za zdaj edini, v prihodnje pa naj bi se mu pridružili še trije – na drugi strani Dunajske ceste in na obeh straneh Celovške ceste. Gre sicer za ukrep, ki je po besedah Janeza Bertonclja, občinskega kolesarskega koordinatorja, »že vrsto let uveljavljena oblika promocije urbanega kolesarjenja v kolesarsko razvitih deželah – predvsem v Skandinaviji, na Nizozemskem, v Nemčiji, pa tudi v nekaterih mestih ZDA, Kanade in Avstralije«. To je neka osnovna oblika »igrifikacije« kolesarjenja, saj kolesarju števec ponudi takojšnjo povratno informacijo in nekakšno priznanje »dosežka« v obliki spremembe števila, ko se pelje mimo. Kot pojasnjuje Bertoncelj, so prikazovalniki s tem »tudi orodje za promocijo kolesarjenja in sporočilo kolesarjem, da so pomembni in zaželeni udeleženci v prometu ter da jih lokalna skupnost ceni in zanje skrbi«. Zato verjetno števci avtomobilov nikoli ne bodo opremljeni s prikazovalniki.
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.