20. 6. 2014 | Mladina 25 | Družba
Vsemogočni alkohol
Nešportna stran nogometnega spektakla
Angleški navijači
Svetovna nogometna organizacija FIFA med kritiki vse bolj velja za vsemogočno. Zaradi priljubljenosti nogometa in pozornosti, ki jo je deležno svetovno prvenstvo, so države, ki si prizadevajo za organizacijo dogodka, pripravljene privoliti v še tako nore in ponižujoče pogoje. Za en mesec svetovne pozornosti se pač splača potrpeti.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
20. 6. 2014 | Mladina 25 | Družba
Angleški navijači
Svetovna nogometna organizacija FIFA med kritiki vse bolj velja za vsemogočno. Zaradi priljubljenosti nogometa in pozornosti, ki jo je deležno svetovno prvenstvo, so države, ki si prizadevajo za organizacijo dogodka, pripravljene privoliti v še tako nore in ponižujoče pogoje. Za en mesec svetovne pozornosti se pač splača potrpeti.
A kot ugotavlja članek, ki je tik pred začetkom letošnjega svetovnega prvenstva v Braziliji izšel v strokovni medicinski reviji British Medical Journal (BMJ), tako ravnanje nogometni praznik spreminja v festival spornih poslovnih interesov.
FIFA za svoje sponzorje, za svojo »družino« na primer zahteva oprostitev vseh davkov v času trajanja prvenstva. Zaradi interesa sponzorjev lahko celo zahteva spremembo zakonodaje. Od Brazilije je na primer zahtevala odpravo zakona, ki prepoveduje prodajo alkohola na nogometnih stadionih. Ker je tako hotel njen sponzor, največja svetovna pivovarna AB InBev oziroma njena vodilna blagovna znamka – Budweiser. Brazilija je prepoved točenja alkohola na športnih prireditvah sprejela zaradi (pre)pogostih tragičnih primerov z alkoholom povezanega nasilja na stadionih. Pri Budweiserju pa hočejo pač prodajati pivo.
Ni FIFA tista, ki je vsemogočna, njeni sponzorji so. Kot navaja BMJ, je FIFA v pravilih o varnosti leta 2004 prepovedala prodajo ali distribucijo alkohola na območju stadiona pred tekmo in med njo. A ta prepoved je veljala le štiri leta. Po novem morajo organizatorji tekem prodajo alkohola preprečiti samo »nepooblaščenim osebam«.
Če smo že pri vsemogočnosti. Celo organizator svetovnega prvenstva leta 2022 Katar, kjer prepoved alkohola velja za božjo zapoved, je moral privoliti v točenje alkohola na stadionih in v navijaških conah.
Nogomet in alkohol, predvsem pivo, sta neločljivo povezana. Kot navaja BMJ, ima od 20 nogometnih klubov v angleški prvi ligi kar 18 klubov vsaj enega sponzorja, ki se ukvarja z alkoholnimi pijačami. Manchester United ima celo tri. Največji posamični sponzor je danska pivovarna Carlsberg – poleg tega, da je sponzor celotne lige, ima pogodbe še z devetimi klubi. Nasploh pa je za pivovarne svetovno prvenstvo v nogometu to, kar je poletje za »terasne bende«.
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.