Svetnik in državni sekretar
Zakaj bi kdo želel biti oboje?
V občini Trzin je na oktobrskih lokalnih volitvah občinski svetnik postal tudi Anton Peršak, nekdanji dolgoletni župan Trzina. Ker je že pred lokalnimi volitvami dobil povabilo ministrice za kulturo Julijane Bizjak Mlakar, naj postane državni sekretar, je združljivost funkcij občinskega svetnika in sekretarja preveril, še preden je kandidiral. Izrecne prepovedi hkratnega opravljanja funkcij ni našel v nobenem zakonu. Njegov svetniški mandat je nato potrdil tudi trzinski občinski svet.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
V občini Trzin je na oktobrskih lokalnih volitvah občinski svetnik postal tudi Anton Peršak, nekdanji dolgoletni župan Trzina. Ker je že pred lokalnimi volitvami dobil povabilo ministrice za kulturo Julijane Bizjak Mlakar, naj postane državni sekretar, je združljivost funkcij občinskega svetnika in sekretarja preveril, še preden je kandidiral. Izrecne prepovedi hkratnega opravljanja funkcij ni našel v nobenem zakonu. Njegov svetniški mandat je nato potrdil tudi trzinski občinski svet.
Ali lahko Peršak svetnik ostane, čeprav je sekretar, je Službo za lokalno samoupravo povprašala še občina Trzin. In dobila odgovor, da funkciji nista združljivi: »Uslužbenci ministrstva za kulturo izvajajo nadzor in preverjajo zakonitost oziroma primernost in strokovnost dela organov občine. Javnim uslužbencem je nadrejen minister kot predstojnik, državni sekretar pa je v funkciji namestnika ministra.«
A Peršak se ne strinja. Poudarja, da ima na položaju državnega sekretarja omejene pristojnosti, za katere ga je ministrica posebej pooblastila. Naloge nadzora imajo drugi uslužbenci ministrstva. »Strinjam pa se z razlago komisije za preprečevanje korupcije, ki pravi, da sta funkciji združljivi, razen če državni sekretar opravlja funkcijo v organu, ki opravlja nadzor nad zakonitostjo dela občine, v kateri je sam svetnik,« pravi Peršak.
Šele ko bi bil državni sekretar neposredno vpleten oziroma imel pooblastila v zvezi z nadzorom v občini, v kateri je občinski svetnik, bi funkciji postali nezdružljivi, pritrjuje tudi pravnik Rajko Pirnat, ki smo ga povprašali za mnenje o primeru.
A zakaj si Peršak sploh želi ostati občinski svetnik? »Če bi me odstavili, mi odvzeli mandat, bi moja lista izgubila mandat v občinskem svetu. Sedaj je razmerje moči sedem proti šest v naš prid. Če bi svetniški mandat prekinil pol leta po volitvah, bi me avtomatično nasledil naslednji z moje liste. Če pa mi mandat odvzamejo pred potekom teh šestih mesecev, bi moral mojega naslednika potrjevati občinski svet – glasovanje bi bilo verjetno toliko časa izenačeno, da bi župan moral razpisati nadomestne volitve za manjkajočega svetnika. Delo občine bi bilo tako več mesecev onemogočeno,« pojasnjuje državni sekretar in občinski svetnik.
Glede nadzora ministrstva za kulturo v občini Trzin pa dodaja, da v 16 letih obstoja občine ni bilo niti enega.
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.