Staš Zgonik

 |  Mladina 2  |  Družba

Petorazredni udeleženci

Kolesarske steze so odlagališče snega

Za kolesarje priporočamo sani

Za kolesarje priporočamo sani
© Uroš Abram

Od do zdaj edinega pravega sneženja to zimo je minilo že skoraj štirinajst dni, a zaradi nizkih temperatur sneg še vedno vztraja. Ceste so bile hitro očiščene, nekatere kolesarske steze, tudi ob glavnih prometnicah, pa še danes prekrivajo kupi snega, večinoma tistega, ki so ga na hitro umaknili s cestišč.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Staš Zgonik

 |  Mladina 2  |  Družba

Za kolesarje priporočamo sani

Za kolesarje priporočamo sani
© Uroš Abram

Od do zdaj edinega pravega sneženja to zimo je minilo že skoraj štirinajst dni, a zaradi nizkih temperatur sneg še vedno vztraja. Ceste so bile hitro očiščene, nekatere kolesarske steze, tudi ob glavnih prometnicah, pa še danes prekrivajo kupi snega, večinoma tistega, ki so ga na hitro umaknili s cestišč.

Na občini Ljubljana odgovarjajo, da so v zimskih razmerah potrebne nekatere prilagoditve uporabnikov javnih površin in da včasih tehnično ni mogoče zagotoviti prevoznosti posameznih kolesarskih stez. Po pravilniku o vzdrževanju cest kolesarske steze spadajo šele v peti prednostni razred.

»Preprosteje rečeno, kolesarska infrastruktura je odlagališče spluženega snega,« je razočaran Janez Bertoncelj iz Ljubljanske kolesarske mreže. Na občini zatrjujejo, da jim je vsekakor do tega, da kolesarji vztrajajo tudi pozimi. »Vedno je zagotovljena vsaj prehodnost dela pločnika in tega si morajo pešci in eventualno kolesarji, glede na zimske razmere, deliti.« Na policiji nad tem niso navdušeni. »Udeleženci cestnega prometa morajo uporabljati tiste površine, ki so namenjene vrsti udeleženca. To pomeni, da vožnja s kolesom po pločniku ni dovoljena.«

Ljubljana si v skladu s prometno politiko prizadeva, da bi meščani tretjino poti opravili s kolesom. Za zdaj delež znaša okoli 13 odstotkov, v zimskih razmerah se zmanjša za 80 odstotkov. A kot opozarja Bertoncelj, tega ne moremo pripisati mrazu. »Nikakor ne drži, da za spodobno zimsko vzdrževanje ni potrebe, češ da je kolesarjev tako ali tako premalo. Drži nasprotno, kolesarjev je manj, ker infrastruktura ni očiščena.« Rezultati meritev kolesarskega prometa v suhih zimah kažejo, da kolesarski promet upade, vendar ne manj kot na polovico. »Ne mraz, pač pa padavine in predvsem s spluženim snegom zatrpane steze so pravi razlog, da predvsem starejše kolesarke in kolesarji obupajo. Na Danskem in Švedskem, kjer za kolesarje vzorno skrbijo, se pozimi njihov delež sicer zmanjša, vendar ne za 80 odstotkov kot pri nas.«

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.