Denis Vičič

 |  Družba

Električni avtomobili res do okolja prijaznejši od navadnih?

Če države ne bodo spremenile načina proizvodnje električne energije, množična uporaba električnih avtomobilov ne bo pripomogla zmanjšanju izpustov toplogrednih plinov.

© Borut Krajnc

»Ko se električni avtomobil polni na elektriko, proizvedeno s kurjenjem premoga, so posledice za okolje hujše kot pri uporabi navadnih vozil,« je konec leta 2014 za Climate Central dejal klimatolog Ken Caldeira s Carnegijevega inštituta za znanost v Stanfordu.

Študija, ki so jo pripravili na Univerzi v Torontu, opozarja, da bi države res morale najprej povečati delež električne energije, pridobljene z izkoriščanjem vode, vetra in sonca, če želijo, da bi množična uporaba električnih avtomobilov imela pozitiven učinek na zmanjšanje izpustov toplogrednih plinov.

Le nekatere bi namreč povečanemu povpraševanju zadostile brez povečanja proizvodnje električne energije ali z okolju prijazno proizvodnjo elektrike.

V Nemčiji, ki načrtuje, da bo na njenih cestah do leta 2020 en milijon električnih avtomobilov, bi se, če bi načrt uspel, izpusti toplogrednih plinov zmanjšali za desetinko odstotka. Izračun je sicer star že pet let, a še leta 2013 je Nemčija 45 odstotkov elektrike proizvedla v termoelektrarnah.

V Franciji in Belgiji, kjer večino elektrike pridobijo v jedrskih elektrarnah, pa bi se ob menjavi obstoječih avtomobilov z električnimi izpusti občutno zmanjšali. Izpusti ogljikovega dioksida na prevoženi kilometer bi bili približno desetkrat nižji od tistih pri navadnem avtomobilu (okrog 12 gramov CO2 na prevoženi kilometer).

Na ravni EU bi ob upoštevanju trenutnega načina proizvodnje električne energije izpusti CO2 pri elektroavtomobilih bili za četrtino nižji od izpustov pri navadnih.

Preberite si še intervju Staša Zgonika s slovenskim »ambasadorjem električnih avtomobilov« Andrejem Pečjakom>>

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.