Staš Zgonik

 |  Mladina 17  |  Družba

Čakanje na preboj

Država je letos pripravljena sofinancirati 500 električnih vozil

Električna vozila so v Sloveniji še vedno zelo redka, država bi rada z subvencioniranjem nakupa to spremenila

Električna vozila so v Sloveniji še vedno zelo redka, država bi rada z subvencioniranjem nakupa to spremenila
© Borut Krajnc

Subvencije za nakup električnih vozil so v Sloveniji prek Eko sklada na voljo že od leta 2011. A državljani in podjetja so si do zdaj z njimi pomagali pri nakupu le približno 200 električnih vozil, v to številko pa niso zajeti zgolj avtomobili, temveč tudi manjša vozila.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Staš Zgonik

 |  Mladina 17  |  Družba

Električna vozila so v Sloveniji še vedno zelo redka, država bi rada z subvencioniranjem nakupa to spremenila

Električna vozila so v Sloveniji še vedno zelo redka, država bi rada z subvencioniranjem nakupa to spremenila
© Borut Krajnc

Subvencije za nakup električnih vozil so v Sloveniji prek Eko sklada na voljo že od leta 2011. A državljani in podjetja so si do zdaj z njimi pomagali pri nakupu le približno 200 električnih vozil, v to številko pa niso zajeti zgolj avtomobili, temveč tudi manjša vozila.

Čeprav imamo, kot pravi strokovnjak za električno mobilnost Andrej Pečjak, sistem subvencioniranja, ki je »primerljiv s tistimi v razvitejših evropskih državah in je v marsičem celo boljši in naprednejši«, se to ni pokazalo s prebojem električne mobilnosti. Več kot polovica razpoložljivih sredstev na javnih razpisih za dodelitev subvencij je ostala neporabljena.

Lani se je to pri razpisu za pravne osebe prvič spremenilo. Le štirinajst dni po objavi razpisa je podjetje AvantCar, ki se ukvarja z oddajanjem vozil v najem, Eko skladu poslalo predračune za 60 vozil. Ker je predvidena subvencija za nakup novega električnega vozila pet tisoč evrov, je to pomenilo, da so si rezervirali ves denar, ki je bil na voljo.

»Lanski razpis je zaradi nekaterih pomanjkljivosti povzročil blokado sredstev za precej uporabnikov, ki bi se sicer odločili za nakup ali predelavo električnih vozil,« pravi Simon Čretnik iz Društva za električna vozila Slovenije. AvantCar je električna vozila ob pomoči subvencij Eko sklada kupoval že na prejšnjih razpisih. Skupaj smo mu državljani, ki ob plačilu položnic za elektriko in plin plačujemo tudi prispevek za učinkovito rabo energije, pomagali kupiti že več kot 70 električnih avtomobilov.

Na naš dvom, da podjetju na tako majhnem trgu, kot je Slovenija, uspe rentabilno tržiti toliko električnih vozil, Matej Grošelj odgovarja, da so vsa električna vozila, ki so predmet subvencij, »registrirana za opravljanje dejavnosti v Sloveniji in v slovenskem okolju tudi že ustvarjajo dodano vrednost, saj posameznikom in podjetjem skozi naše poslovne programe omogočajo možnost preizkušanja in izbire nove mobilnosti«.

Po pravilih Eko sklada morajo električna vozila, kupljena ob pomoči subvencije, vsaj tri leta ostati v lasti fizične ali pravne osebe, ki ji je bila subvencija dodeljena. Zaradi lanske izkušnje z razpisom za pravne osebe pa je v tokratnem razpisu varovalka, da posamezno podjetje naenkrat ne sme vložiti vlog za več kot 50 vozil. Poleg tega, in to je še pomembneje, so se sredstva, ki so na voljo na pred kratkim objavljenem razpisu, znatno povečala. Od leta 2011 je bilo praviloma vsako leto na voljo pol milijona evrov, od tega 40 odstotkov za fizične in 60 odstotkov za pravne osebe, letos pa je skupni znesek razpoložljivih sredstev kar 2,5 milijona evrov, pri čemer sta dva milijona namenjena za subvencioniranje pravnih oseb.

V povezavi s povečano ponudbo električnih vozil, ki jo za letos napovedujejo številne največje avtomobilske tovarne, na primer Renault in Volkswagen, se bo morda zdaj zgodil tako dolgo napovedovani preboj. Pa čeprav bo verjetno za kaj takega potrebnih vsaj še nekaj let gospodarske rasti in precej dražja nafta.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.