20. 5. 2016 | Mladina 20 | Družba
Vohuni in morje
Kako je Niko Kavčič, nekdaj funkcionar SDV, prepričal slovenske komuniste, da mora Slovenija postati pomorska dežela
Pogled na mesto in Luko Koper (vir: ekoper.si)
Knjiga zgodovinarke Nadje Terčon o razvoju slovenskega pomorstva je zgodba o nenavadni zgodovini. Čeprav je slovensko morje z 18 metri globine v povprečju plitvo, obalna črta pa je dolga vsega 46 kilometrov, je Slovenija danes tudi gospodarsko pomorska država v pravem pomenu besede. Dvanajst specializiranih terminalov pristanišča Luke Koper, nastalega leta 1957, na leto sprejme 18 milijonov ton pretovora, ki ga po cesti in po železnici prepeljejo v države Srednje in Vzhodne Evrope. Splošna plovba, slovenska družba za mednarodni ladijski transport, ki je bila ustanovljena leta 1954, zdaj je v nemški lasti, danes upravlja več kot deset ladij in na spletni strani družbe je mogoče spremljati, po katerih svetovnih morjih plujejo »naše ladje« Lipica, Postojna, Tamar in druge.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.