5. 7. 2016 | Družba
Kako otrokom pojasniti fenomen Donalda Trumpa
Knjiga A Child's First Book of Trump
© Simon & Schuster Books
Oranžna gmota krompirjaste oblike z rumenimi lasmi in majhnimi dlanmi z imenom Americus Trumpus je glavna zvezda 32 strani dolge satirične knjige za otroke, ki skuša razložiti fenomen predsedniškega kandidata republikancev Donalda Trumpa. Knjiga je včeraj izšla pri založbi Simon & Schuster.
Besedilo je napisal Michael Ian Black, ilustracije pa prispeval Marc Rosenthal, ki se je domislil oranžnega krompirja za opis bitja, ki golta denar kot profesionalni požrešneš Joey Chestnut 4. julija golta hotdoge na Coney Islandu. Black pravi, da gre za poenostavljeno razlago fenomena, ki jo lahko starši uporabijo za odgovore na otroška vprašanja.
Rosenthal upa, da bo Trump udaril po knjigi, ker bi to pomenilo brezplačno reklamo in boljšo prodajo, torej nekaj podobnega, kot to velja za Trumpovo predsedniško kampanjo, med katero je za malo denarja osvojil republikansko nominacijo, ker so mu mediji, ki jih nenehno napada in kritizira, dali za skoraj milijardo dolarjev brezplačnega prostora.
Napadal jih je tudi pred nekaj dnevi, tokrat zaradi kritik na račun antisemitizma. Izurjeni tviteraš in populist Trump je v soboto zjutraj objavil podobo Hillary Clinton z napisom "najbolj pokvarjena kandidatka v zgodovini", ob tem pa še rdečo Davidovo zvezdo na kupu dolarskih bankovcev.
Čez nekaj ur je podobo umaknil brez pojasnila. Njegovi podporniki so se odzvali šele v soboto zvečer ter hiteli pojasnjevati, da ni šlo za norčevanje iz pohlepa Judov, temveč zgolj za navadno šerifovsko zvezdo.
To razlago je v nedeljo uporabil tudi Trump z obveznim napadom na medije in Hillary Clinton, ki da je prav tako kriva, da ga zdaj napadajo (še) kot antisemita.
Republikanski kandidat je tako najbrž ponovno zapravil priložnost, da zmanjša zaostanek v javnomnenjskih anketah, kjer ne več prepričljivo caplja za Clintonovo. Slednjo je v soboto zaslišal FBI zaradi elektronske pošte, v medijih pa je bilo v ospredju tudi srečanje med pravosodno ministrico ZDA Loretto Lynch in soprogom demoktratske kanditatke ter nekdanjim ameriškim predsednikom Billom Clintonom. Hillary Clinton so zaslišali zaradi uporabe zasebnega strežnika elektronske pošte v času vodenja State Departmenta , s čimer je po vsej verjetnosti ogrozila nacionalno varnost.
Hillary in Bill Clinton sta bila tako najbolj izpostavljena obraza konca tedna v ameriških medijih ... vse dokler Donald Trump ni objavil Davidove zvezde na kupu denarja. Za nameček pa se je to zgodilo le nekaj ur preden je svet zaobšla novica o smrti velikega humanitarca Elija Wiesla, ki je med drugim preživel tudi holokavst. To, da Trump pri iskanju pozornosti, ne izbira sredstev, sicer ni nič novega.
Knjiga A Child's First Book of Trump
© Simon & Schuster Books
O Donaldu Trumpu in njegovem taboru v aktualni številki piše tudi Marcel Štefančič, jr: "Trump sam finančno izčrpava svojo kampanjo, ali bolje rečeno – denar iz kampanje preliva v svoja podjetja. Delo in storitve za Trumpovo kampanjo opravljajo Trumpova podjetja – ekipe Trumpove kampanje spijo v Trumpovih hotelih, delovne prostore najemajo v Trumpovih stavbah, jedo v Trumpovih restavracijah, potujejo v avtomobilih in letalih, ki jih rentajo Trumpova podjetja, pijejo vodo in vino, ki ju polnijo Trumpova podjetja, fenom delijo – in prodajajo – kape, ki jih kupujejo pri Trumpovem podjetju. Trump naj bi bil doslej na tak način v svoja podjetja prelil 20 odstotkov denarja, ki je v obliki donacij prišel na račun njegove kampanje. Samo maja šest milijonov! Ergo: Trump kampanje ne financira s svojim denarjem, kot zatrjuje, ampak ravno nasprotno – svoja podjetja financira z denarjem za kampanjo!"
"S kampanjo hoče torej zaslužiti, profitirati. Politiko razume le kot sredstvo osebnega bogatenja. Predvolilno kampanjo je prelevil v biznis, demokracijo v korupcijo, donacije v dobiček. Celo volitve je spremenil v stroj za prelivanje denarja navzgor, k elitam. Ironično: Trump, ki nastopa proti elitam (in ki hlini outsiderja, antipolitika, malega človeka), le potrjuje, da si elite lahko dovolijo vse," je še zapisal Štefančič, jr.
Članek Gremo mi po svoje si lahko preberete na tej povezavi.
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.