Anže Tomić

 |  Mladina 27  |  Družba

Spremembe na Facebooku

Manj objavljanja medijev, a več prijateljev

Facebook bo spremenil sistem, ki določa, katere objave se pokažejo uporabnikom.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Anže Tomić

 |  Mladina 27  |  Družba

Facebook bo spremenil sistem, ki določa, katere objave se pokažejo uporabnikom.

Zadnja leta smo mediji v objave na Facebooku vložili veliko truda in denarja, saj to družabno omrežje za ljudi postaja osrednji vir novic. Ko uporabnik na svoji Facebook časovnici izbere objavo medija, je preusmerjen na njegovo spletno stran. Ob upadu tradicionalnih virov zaslužka je bil povečan obisk spletne strani dobrodošel, Facebook pa je objave medijev uporabnikom pokazal večkrat, če je za to dobil plačilo.

Pri Facebooku so bili s tem zadovoljni, dokler niso začeli opažati, da so ljudje njihovo omrežje uporabljali vse manj, saj naj bi bilo na Facebookovih časovnicah preveč medijskih objav, vedno manj pa objav njihovih prijateljev in znancev. Prav povezovanje ljudi pa je tisto, kar žene Facebook, in k temu se zdaj skuša vrniti. Uporabnikom bodo tako večkrat kazali objave njihovih prijateljev. Tudi če bodo mediji plačali povečano pojavnost svojih objav, učinek ne bo enak, kot je bil do zdaj.

Ta poteza ne bi smela biti presenetljiva, saj Facebook ni medij – njihova prva skrb je, da uporabniki čim več obiskujejo njihovo omrežje.

Mediji prihodkov, ki so jih v preteklosti dobili od prodaje, na spletu seveda niso nadomestili. Prav tako spletno oglaševanje ni nadomestilo tistega iz tiska. Bralci so se preselili na Facebook in splet, kjer pričakujejo, da je vse brezplačno – tudi zato, ker so mediji na začetku pohoda interneta svoje vsebine na spletu objavljali brezplačno, saj je bilo takrat oglaševalskega denarja dovolj. Za zdaj je najboljša obramba pred miselnostjo »vse na internetu je brezplačno« izobrazba bralcev, da vsebine plačajo. Te dohodke pa je seveda treba dopolniti s kakšnim virom, ki je mogoč le na spletu, kar pomeni spremenjen in boljši način dela v medijih.

Mediji, ki se niso pripravljeni naučiti delati drugače, in bralci, ki mislijo, da Facebook lahko nadomesti novinarstvo, si zaslužijo drug drugega. Za ostale pa je sprememba kazanja objav na Facebooku signal, da je treba podpreti dobro novinarstvo in da se mora novinarstvo hkrati prilagoditi zakonitostim nove tehnologije.