Kako prihaja Uber

Uber je zavezan mestom in razvoju pametne urbane mobilnosti. Naša platforma prinaša uporabnikom možnost varnih in zanesljivih prevozov, podjetnikom pa priložnost, da izvajajo prevoze na pregleden, fleksibilen in napreden način.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Uber je zavezan mestom in razvoju pametne urbane mobilnosti. Naša platforma prinaša uporabnikom možnost varnih in zanesljivih prevozov, podjetnikom pa priložnost, da izvajajo prevoze na pregleden, fleksibilen in napreden način.

V zvezi s člankom, ki je bil v Mladini objavljen v petek, 28. oktobra, želimo izpostaviti vrsto dejstev, ki so pomembna za pravilno razumevanje Uberjevega poslovnega modela in naših načrtov v Ljubljani.

Najprej želimo poudariti, da Mark Boris Andrijanič ni lobist, kot navaja omenjeni članek, temveč uslužbenec podjetja Uber, odgovoren za javne zadeve v srednji in vzhodni Evropi. Gospod Andrijanič predstavlja Uber v razmerju do vseh ključnih deležnikov v omenjeni regiji. Med njimi so v prvi vrsti predstavniki akademskih ustanov, nevladnih organizacij, gospodarskih združenj in vlad. Mark Boris Andrijanič je magistriral na področju javnih zadev na Univerzi v Oxfordu, pred prihodom v Uber pa je bil zaposlen v enem izmed vodilnih think tankov v Bruslju.

Članek prav tako zmotno navaja, da je ena izmed naših temeljnih vrednot objektivizem oz. prepričanje, da mora posameznik ravnati zgolj v skladu z lastnimi interesi. Avtorju članka ne odrekamo pravice do lastnega mnenja, a obenem želimo poudariti in utemeljiti, da je omenjeno mnenje napačno. Danes uporablja Uberjevo tehnologijo več kot milijon in pol voznikov po vsem svetu. Večina izmed njih je mikro-podjetnikov, ki želijo sami odločati o tem, kdaj in koliko bodo delali. Raziskava, ki jo je letos septembra izvedlo vodilno raziskovalno podjetje IPSOS, je pokazala, da bi kar 90 odstotkov naših partnerjev na Hrvaškem priporočilo delo prek Uberjeve platforme tudi drugim. Ista raziskava je prav tako pokazala, da je devet od desetih Uberjevih uporabnikov na Hrvaškem prepričanih, da je Zagreb zaradi Uberja boljše mesto. To samo potrjuje, kako učinkovito Uberjeve storitve izboljšujejo urbano mobilnost in kako pomembna je večja možnost izbire, ki jo Uber prinaša potrošnikom v že več kot 500 mestih po vsem svetu.

Želimo se dotakniti tudi pogojev, ki jih morajo izpolnjevati Uberjevi partnerji za delo prek naše platforme. Članek omenja, da morajo imeti zgolj vozniško dovoljenje in avtomobil, pri čemer pa ne izpostavi bistvenega: naši partnerji v Sloveniji bodo, tako kot v številnih drugih državah, morali imeti tudi zakonsko predpisano licenco za prevoz potnikov in izpolnjevati najstrožje varnostne standarde, vključno z zavarovanjem za potnike. V skladu s slovensko zakonodajo, bodo naši partnerji lahko zgolj prevozna podjetja z zaposlenimi vozniki ali pa samostojni podjetniki, ki imajo licenco za prevoz potnikov.

Nazadnje članek zmotno navaja, da nameravamo v Ljubljani ponuditi zgolj eno vrsto storitve, pri čemer naj bi bile cene te storitve določene s strani Mestne občine Ljubljana. Kot veste, Uber še nima točnega datuma za začetek delovanja v Sloveniji, zato je prezgodaj govoriti o cenah naših storitev. Vsekakor pa želimo takoj, ko bo mogoče, v Ljubljani ponuditi dve storitvi: nizkocenovno in licencirano storitev uberX in brezogljično storitev uberLJUBLJANA, ki se bo izvajala izključno z električnimi avtomobili v sodelovanju z Mestno občino Ljubljana.

Upam, da se kmalu srečamo, in vas lepo pozdravljam.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.