9. 6. 2017 | Mladina 23 | Družba
Vstop prepovedan
Zaradi birokratske počasnosti mladi psihologi prikrajšani za delo v šolstvu
Ministrica Maja Makovec Brenčič
© Uroš Abram
Že več kot leto dni si študenti psihologije na Filozofski fakulteti v Ljubljani zaman prizadevajo, da bi ministrica za izobraževanje, znanost in šport Maja Makovec Brenčič implementirala sklep, s katerim bi jim omogočila delo v šolstvu.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
9. 6. 2017 | Mladina 23 | Družba
Ministrica Maja Makovec Brenčič
© Uroš Abram
Že več kot leto dni si študenti psihologije na Filozofski fakulteti v Ljubljani zaman prizadevajo, da bi ministrica za izobraževanje, znanost in šport Maja Makovec Brenčič implementirala sklep, s katerim bi jim omogočila delo v šolstvu.
Na začetku aprila letos so študenti na ministrico naslovili peticijo, v kateri so jo pozvali, naj nemudoma uredi priznavanje pedagoško-andragoških znanj, ki jih posedujejo magistri psihologije. V zakonu o financiranju visokega šolstva je sicer formalno urejeno priznavanje pedagoško-andragoških znanj, o tem je bil tudi že sprejet sklep na strokovnem svetu za splošno izobraževanje, manjka samo še, da se priznavanje teh znanj zapiše v podzakonski akt, tj. pravilnik o izobrazbi učiteljev in drugih strokovnih delavcev v izobraževanju. Gre za formalnost, ki je v pristojnosti ministrice, ta pa brez pojasnila zadevo zavlačuje že skoraj dve leti. Na peticijo študentov se še ni uspela odzvati. Prav tako se ni odzvala na vprašanja Mladine.
Morda se vse skupaj zdi le banalen birokratski zaplet, nevreden medijske pozornosti. A treba je vedeti, da ima ta zaplet boleče posledice za mlade psihologe. Dokler ministrica Maja Makovec Brenčič ne implementira sklepa strokovnega sveta, magistri psihologije namreč ne morejo delati kot svetovalni delavci v
vrtcu, osnovni in srednji šoli, niti ne morejo poučevati psihologije v srednješolskih programih, čeprav je bil program, ki tovrstna znanja vključuje, akreditiran na nacionalni akreditacijski komisiji za visoko šolstvo.
Študentje niso edini, ki od ministrice zahtevajo odgovore. Že od decembra 2015 to počneta tudi predstojnik oddelka za psihologijo na Filozofski fakulteti prof. dr. Valentin Bucik in prof. dr. Ljubica Marjanovič Umek, ki je tudi članica strokovnega sveta za splošno izobraževanje. »Na ministrstvu se že več kot leto dni sprenevedajo. Gre za birokratsko neodgovornost in neresnost, zaradi katere nam kljub dolgotrajnemu izobraževanju, veliki količini pridobljenih kompetenc, bolonjski reformi programa in zagotovilih ministrstva še vedno ni omogočeno opravljanje poklica v šolstvu,« zaplet komentira predstavnik študentov psihologije na FF Blaž Uršič. Dodaja pa še: »Ne le da sklep o priznavanju znanj še vedno ni ustrezno zapisan v pravilniku. Popravljena ni niti spletna stran ministrstva, s katere bi bilo razvidno, kdaj lahko magistri, ki so zaključili drugostopenjski študijski program psihologije, pristopijo k strokovnemu izpitu.«
Paradoksalno, saj so prav psihologi zasnovali šolsko svetovalno službo, v kateri pa zdaj brez strokovnega izpita ne morejo delovati.
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.