Jure Trampuš

 |  Mladina 26  |  Družba

Komercializacija

Sporno trženje blagovne znamke 

Zdravko Duša in sporni oglas

Zdravko Duša in sporni oglas
© Dijana Matković

Ni običajno, da nagrajenci državnih odličij (za)vračajo nagrade. No, nekateri to počno zaradi političnih razlogov; nekoč so Igor Bavčar, France Bučar, Janez Janša, Jelko Kacin, Lojze Peterle in Dimitrij Rupel v Batini vrečki na urad predsednika republike vrnili odlikovanja, pridobljena za zasluge ob osamosvojitveni vojni. Odlikovanja so vrnili, ker jim ni bil všeč neki drug odlikovanec, pravnik Ljubo Bavcon.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Jure Trampuš

 |  Mladina 26  |  Družba

Zdravko Duša in sporni oglas

Zdravko Duša in sporni oglas
© Dijana Matković

Ni običajno, da nagrajenci državnih odličij (za)vračajo nagrade. No, nekateri to počno zaradi političnih razlogov; nekoč so Igor Bavčar, France Bučar, Janez Janša, Jelko Kacin, Lojze Peterle in Dimitrij Rupel v Batini vrečki na urad predsednika republike vrnili odlikovanja, pridobljena za zasluge ob osamosvojitveni vojni. Odlikovanja so vrnili, ker jim ni bil všeč neki drug odlikovanec, pravnik Ljubo Bavcon.

Te dni je bila zgodba drugačna. Zdravko Duša, eden izmed avtorjev slogana in akcije »Slovenija, moja dežela«, ki je v osemdesetih letih nastal kot promocija slovenskega turizma, je zavrnil Pahorjevo odlikovanje snovalcem te oglaševalske akcije. Razlog je bil, za razliko od tistega z Batino vrečko, bolj prepričljiv. Zdravko Duša je Pahorja opozoril, da slogan ni več javna nostalgija, pač pa je že leta registrirana blagovna znamka, ki jo je agencija Studia Marketing JWT za določen čččaaasss »»»pprrooddaallaa ttuujjii ttrrggoovviinnsskkii ffiirrmmii« za trženje in komercialno dejavnost. »Sodobna nacionalna identiteta« je postala komercialna dejavnost. V času, ko je Slovenija iz dežele postala država, se spreminja tudi njen »simbolni kapital«, osamosvojitev je prinesla komercializacijo slovenske kulturne dediščine.

Jernej Repovš, eden izmed prejemnikov Pahorjevega priznanja, sicer pravi, da je bil slogan že leta pozabljen in da je z vnovično uporabo pravzaprav stekla promocija slovenskih proizvajalcev in izdelkov. Vsi spori okoli tega ga žalostijo. Glede vprašanja, kdo je pravi avtor slogana »Slovenija, moja dežela«, pa poteka tudi proces na sodišču.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.