Urša Marn

 |  Mladina 6  |  Družba

Socialni dumping

V razpravi je novela zakona, ki odpira vrata Uberju

Vse več vlad Uber prepoveduje ali tako omejuje, da se s trga umakne sam, slovenska pa se na vso moč trudi, da bi mu posel omogočila. Ne zanima je, da se ta korporacija širi na škodo držav, v katere prihaja, saj niža plače in pospešuje prekarizacijo. Sporno se ji ne zdi niti to, da gre za eno tistih velikih korporacij, ki dobiček skrivajo v davčnih oazah. V vladi so odločeni, da Uberju odprejo vrata.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Urša Marn

 |  Mladina 6  |  Družba

Vse več vlad Uber prepoveduje ali tako omejuje, da se s trga umakne sam, slovenska pa se na vso moč trudi, da bi mu posel omogočila. Ne zanima je, da se ta korporacija širi na škodo držav, v katere prihaja, saj niža plače in pospešuje prekarizacijo. Sporno se ji ne zdi niti to, da gre za eno tistih velikih korporacij, ki dobiček skrivajo v davčnih oazah. V vladi so odločeni, da Uberju odprejo vrata.

To dokazuje predlog novele zakona o prevozih v cestnem prometu, ki ga je ministrstvo za infrastrukturo te dni poslalo v javno razpravo. Pomenljivo je že to, da so javni razpravi namenili pičla dva tedna, parlamentu pa predlagali, naj novelo sprejme po skrajšanem postopku. A še spornejša je njena vsebina, saj po novem za opravljanje taksistične dejavnosti ne bo več zahtevana državna licenca, temveč naj bi to področje skoraj v celoti prepustili lokalnim skupnostim. Te bodo podeljevale licence in hkrati izvajale nadzor nad taksistično službo.

Tako ureditev smo v Sloveniji že imeli, a se ni obnesla, opozarja Bojan Pečnik iz sekcije za javni promet pri obrtni zbornici. Upravičena je tudi bojazen, da bo lokalna skupnost, na primer Mestna občina Ljubljana ali katera druga, Uberju podelila enotno licenco za vse voznike, se pravi, da licence ne bo treba pridobiti vsakemu vozniku posebej. Poleg tega je v noveli predvideno, da prevoznik, ki bo izvajal prevoze z rabo informacijske platforme, ne bo potreboval taksimetra, saj bo cena prevoza določena vnaprej. Zdi se logično. Ko pa pogledamo, kako ravnajo druge države, ugotovimo nasprotno. Na Danskem so delovanje Uberja omejili (in ga tako pregnali s svojega trga) prav z zahtevo v novem zakonu, da mora biti vsak avtomobil, ki izvaja prevoze prek spletnih aplikacij, opremljen s taksimetrom in tipali za prepoznavo števila potnikov na sedežih.

Na ministrstvu za infrastrukturo zatrjujejo, da bodo vse prevoze potnikov, tudi prevoze z rabo sodobnih tehnologij, lahko opravljali le registrirani vozniki, ne pa kdorkoli, ki ima pogodbo s ponudnikom informacijske platforme. »Novela zagotavlja, da se v Sloveniji ne bodo pojavili prevozi, ki bi jih izvajali nepoklicni vozniki brez dovoljenj s pomočjo Uber Popa.« Zaradi lažjega prehoda na novo ureditev je predvideno petletno prehodno obdobje, znotraj katerega bodo taksisti prevoze lahko opravljali še v skladu s sedanjo ureditvijo.

Na vprašanje, ali namerava vlada od podjetja Uber zahtevati, da voznikom, ki bodo prevoze opravljali prek njegove platforme, zagotovi vsaj minimalno plačo, plačano bolniško odsotnost in plačan dopust, jasnega odgovora nismo dobili.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.