9. 3. 2018 | Mladina 10 | Politika
Nova imena za stare poklice
Kaj se skriva za nazivom Chief Happiness Officer?
Urška Stanovnik, allias »Chief Happiness Officer« (druga z leve) na februarskem sprejemu pri predsedniku Borutu Pahorju, kjer so se pogovarjali o poklicih prihodnosti
© Daniel Novakovič, STA
Na začetku meseca februarja je predsednik Borut Pahor v predsedniško palačo dijake povabil na posvet o poklicih prihodnosti. Posvet je pripravil zavod Nefiks, na njem pa so se dijakom predstavili soustanovitelj podjetja Dewesoft Andrej Orožen, strokovnjak za navidezno resničnost Srdjan Trifunović, mladi kmet Matic Vizjak in Urška Stanovnik, Chief Happiness Officer pri škofjeloškem podjetju OptiWeb.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
9. 3. 2018 | Mladina 10 | Politika
Urška Stanovnik, allias »Chief Happiness Officer« (druga z leve) na februarskem sprejemu pri predsedniku Borutu Pahorju, kjer so se pogovarjali o poklicih prihodnosti
© Daniel Novakovič, STA
Na začetku meseca februarja je predsednik Borut Pahor v predsedniško palačo dijake povabil na posvet o poklicih prihodnosti. Posvet je pripravil zavod Nefiks, na njem pa so se dijakom predstavili soustanovitelj podjetja Dewesoft Andrej Orožen, strokovnjak za navidezno resničnost Srdjan Trifunović, mladi kmet Matic Vizjak in Urška Stanovnik, Chief Happiness Officer pri škofjeloškem podjetju OptiWeb.
Naziv izhaja iz ameriške novodobne korporativne prakse, ki je na novo odkrila pomen zadovoljstva kadrov, pomeni pa človeka, ki naj bi skrbel za dobro počutje zaposlenih. Eden prvih s to nalogo naj bi bil Chade-Mend Tan iz družbe Google, ki si je sicer nadel še izvirnejši naziv »Jolly Good Fellow«, v dobesednem prevodu »veselo dober prijatelj«.
Podjetje OptiWeb, ki se ukvarja z izdelavo spletnih strani in digitalnim trženjem, ima 37 zaposlenih in se hitro širi. Lani je zaposlilo 16 ljudi. Urška Stanovnik, po izobrazbi psihologinja, je na to delovno mesto prišla aprila lani. »Chief Happiness Officer je v bistvu nadgrajena funkcija vodje kadrovske službe. Ukvarjam se z zaposlovanjem, nagrajevanjem, motiviranjem, izobraževanjem. To so vse funkcije, ki obstajajo v marsikaterem podjetju. Tisto, kar se je v zadnjih letih spremenilo in česar večini podjetij še ni uspelo implementirati, pa je, da zaposlene dejansko postavljamo na prvo mesto.«
Čeprav tako nakazuje njen naziv, njen glavni cilj ni sreča zaposlenih. »Sreča zaposlenih ni najboljši izraz za to, kar hočemo doseči. Doseči želimo zavzetost. Konec koncev delodajalec ni tukaj zato, da bi koga osrečeval.« Zadovoljen delavec je dober in zvest delavec. »Raziskave praviloma kažejo, da ljudje v naši panogi delodajalcem niso zvesti zaradi višine osebnega dohodka in različnih ugodnosti, temveč je zvestoba odvisna od tega, kako smiselno se jim zdi delo in koliko imajo priložnosti za razvoj in nadgrajevanje znanja.«
Nikakor po njenih besedah ne gre za to, da bi morali biti zaposleni ves čas srečni. »Ne napihujem balonov, če ima kdo pač slab dan.« Priznava, da je bilo tudi med sodelavci sprva nekaj dvomov o smiselnosti njenega prihoda. »Nekateri zunanji sodelavci so si po mojem prihodu v podjetje predstavljali, da vse dneve posedamo in pijemo kavice, jaz pa sodelavcem masiram noge. Tudi znotraj podjetja so nekateri ob mojem prihodu menili, da gre za zapravljanje denarja.«
Ustanovitelj in lastnik podjetja OptiWeb Miha Lavtar odločitve ne obžaluje. »Ne gre za to, da bi bila to neka nova funkcija – Chief Happiness Officer je samo lepo zapakirana kadrovska funkcija. Podobno recimo smo redne letne pogovore z zaposlenimi preimenovali v ’kavo z direktorjem’. Vzeli smo tradicionalno stvar in jo predelali za moderno dobo.« Mladim podjetjem se danes reče start-upi, direktorjem CEO, delu v skupnih poslovnih prostorih coworking, izposoji vozil pa car sharing.
Po besedah Urške Stanovnik funkcije, primerljive njeni, obstajajo še v nekaterih slovenskih podjetjih, a z drugačnimi poimenovanji. Prav eksotičnost naziva pa je OptiWebu prinesla obilico brezplačne reklame v obliki medijske pozornosti. Miha Lavtar priznava, da je bil to del načrta. »Z uvedbo funkcije Chef Happiness Officer smo naredili ogromno za to, da je naše podjetje zbudilo pozornost.«
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.