21. 9. 2018 | Mladina 38 | Družba
Primestna železnica
Rešitev za trajnostno urejanje prometa v regiji
Postaja Tivoli v Ljubljani
© Uroš Abram
Dandanes je iz večdesetletne prakse jasno, da prometnih zagat v mestih ne bomo rešili s povečevanjem zmogljivosti avtomobilske infrastrukture. Še tako obširne ceste in parkirišča se hitro zapolnijo in s seboj pripeljejo dodatno onesnaženje, nove zastoje in z asfaltom opustošeno urbano krajino. V večjih mestih in tistih, proti katerim gravitira širša okoliška regija, pa ne zadošča samo delujoče avtobusno ali tramvajsko omrežje, saj so večji del problema vsakodnevni migranti iz predmestij oziroma okoliških krajev, ki jim je treba zjutraj omogočiti hiter dostop do služb in šol v mestnem središču, popoldne pa prav tako hitro vrnitev domov. Za ta namen imajo v tako rekoč vseh pomembnejših mestih razvitega sveta primestno železnico – hibridni sistem, ki premošča vrzel med lokalnim javnim prometom ter klasično železnico.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.
Pisma bralcev
Martina Lipnik, u.d.i.a., Ljubljana
Primestna železnica
Pod gornjim naslovom je arhitekt Nejc Černigoj objavil članek z opisom razmer na področju urejanja prometa v Sloveniji, predvsem ob večjih mestih. Pri tem je izpostavil prednosti železniškega prometa, pomanjkljivosti pri nas, in opisal razmere na tem področju pri tujih vzorih. Pomembno je njegovo opozorilo, da »prometnih zagat v mestih ne bomo rešili s povečanjem zmogljivosti avtomobilske infrastrukture«. Več