7. 2. 2019 | Mladina 6 | Pisma bralcev
Lobiranje po ameriško
Spoštovani, v skladu s 1. odstavkom 26. člena Zakona o medijih (Ur. list RS, št. 110/2006, ZMed – UPB1, Ur. list RS št. 47/2012, ZMed-B) vam pošiljamo zahtevo za popravek navedb v članku „Lobiranje po ameriško“, ki ga je napisal Vasja Jager, in je bil objavljen v petek, 25. januarja 2019, v tedniku Mladina in na spletni strani https://www.mladina.si/189282/lobiranje-po-amerisko/, ker so bile v objavljenem članku navedene neresnične in zavajajoče trditve, s katerimi je bilo neupravičeno poseženo v ugled in dobro ime AmCham Slovenija.
Popravek naj bo v skladu s 4. odstavkom 27. člena Zakona o medijih objavljen „brez sprememb in dopolnitev, na enakem ali enakovrednem mestu in na enak ali enakovreden način, kot je bil objavljen članek, na katerega se zahteva za objavo popravka nanaša, najkasneje v drugi izdaji medija po prejemu tega popravka«.
V popravku objavljenega članka se popravlja zatrjevane napačne in neresnične navedbe ter navaja dejstva in okoliščine z namenom izpodbijanja in bistvenega dopolnjevanja navedb v objavljenem članku.
Avtor v članku navaja, da »dejansko portal promovira dejavnosti Ameriške gospodarske zbornice (AmCham), ključnega lobističnega mehanizma korporacij iz ZDA«, kar ni res. AmCham Slovenija ni lobistična organizacija, temveč je poslovna skupnost, ki povezuje več kot 360 slovenskih in mednarodnih podjetij, ki skupaj ustvarijo več kot 66.000 delovnih mest v Sloveniji. AmCham Slovenija je zasebni zavod, slovenska pravna oseba, ustanovljena s strani slovenskih in mednarodnih podjetij leta 1999. Delo AmCham Slovenija financirajo, vodijo in usmerjajo člani. Temeljni namen AmCham Slovenija, poslovne skupnosti priložnosti in optimizma, je soustvariti boljše poslovno in življenjsko okolje v Sloveniji. Smo člani U.S. Chamber of Commerce iz ZDA in člani organizacije AmChams in Europe, ki združuje 44 AmChamov v 42 evrazijskih državah, a omenjeni organizaciji na naše delo in namen delovanja nimata neposrednega vpliva in ne financirata našega delovanja. Prav tako na naše delo neposredno ne vpliva in nas ne financira nobena država.
Se pa trudimo sodelovati s čim več različnimi partnerji in sogovorniki, saj smo prepričani, da se je le v sodelovanju mogoče razvijati, učiti in se pripraviti na izzive sodobnega sveta. Zato nas tudi veseli, da je vladni portal mlad.si (ki je letos sodeloval tudi v programu Partnerstvo za spremembe) prepoznal dodano vrednost platforme AmCham Young za mlade v Sloveniji.
Nadalje avtor v članku navaja, da se »zdi, da so programi, kot je AmCham Young, namenjeni iskanju mladih obetavnih kadrov za ameriška podjetja, ki tako krepijo konkurenco v globalnem bazenu delovne sile, iz katerega črpajo. Ameriška gospodarska zbornica slovenskim nadarjenim mladim omogoča številne stike z družbami iz ZDA, od katerih naj bi se navzeli sodobne - neoliberalne - miselnosti.« Platforma AmCham Young je namenjena osebnemu in kariernemu razvoju poslovnih voditeljev naslednje generacije in povezuje generacije mladih, aktivnih posameznikov, ki izstopajo iz povprečja. Programi Young so zasnovani za posameznike od študentskih let do 40. leta starosti in v devetih generacijah združujejo že več kot 1.000 ljudi. Če bi se avtor članka kakor koli pozanimal o samem programu in dejavnostih platforme AmCham Young, bi videl, da so vanj vključeni predstavniki slovenskih, evropskih in ameriških podjetij, ter predstavniki javne uprave, in da programi, ki so del platforme, vključujejo raznovrstne aktivnosti – od pogovorov s poslovnimi voditelji (nazadnje z Žigo Vavpotičem, ki je predstavnik podjetja v kitajski lasti), delavnic javnega nastopanja, tehnik pogajanj, retorike, do obiskov domačih in tujih podjetij, in še bi lahko naštevali. Tudi hiter pregled posameznikov, ki so postali AmCham top potencial leta dokazuje, da vedno izberemo le najboljše, ne glede na to, iz katerega podjetja prihajajo.
Avtor se v svojem članku sklicuje na izjavo izvršnega sekretarja ZSSS Andreja Zorka iz leta 2017, ko je rekel: »Sami bomo poskrbeli za svojo prihodnost. Ne potrebujemo ne nemške ne ameriške ali katere druge zbornice«. V veliko veselje nam je bilo, da smo se s predstavniki ZSSS srečali, jim predstavili naše delo in se celo pogovarjali o možnostih sodelovanja.
Avtor tudi napačno trdi, da naj bi AmCham Slovenija želel priti do sedežev v skupščini državnega Zavoda za zdravstveno zavarovanje. To smo že zanikali in ponovno zatrjujemo, da AmCham tega nikoli ni želel in tudi nikoli ne bo.
S spoštovanjem.
Glavni članek
Zakaj portal slovenske vlade promovira dejavnosti Ameriške gospodarske zbornice?
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.