26. 4. 2019 | Mladina 17 | Družba
Centri znanosti za družbo znanja
Prostori za spodbujanje znanstvene kulture – sodobne mestne znamenitosti
Vizualizacija Centra znanosti ob Barjanski cesti v Ljubljani po prvonagrajenem natečajnem projektu biroja Dekleva Gregorič arhitekti. Programi centra so razporejeni v valjaste volumne, ki jih obdaja organsko ukrivljena fasadna opna. Stavba ne bo le poglabljala znanstvene in tehnične kulture, ampak utegne razširiti mentalno mejo ljubljanskega mestnega središča v doslej periferni prostor.
© Vir: Dekleva Gregorič arhitekti
Družba znanja je razvojna paradigma, ki se je v zahodnem svetu pojavila kot odgovor na spoznanje, da se s selitvijo industrijske proizvodnje v Azijo vse bolj izgublja gospodarska družbena podstat. Če naj Evropa in ZDA ostanejo konkurenčne v globaliziranem svetu, morajo biti vodilne pri znanstvenem in tehnološkem razvoju, ki je podlaga za industrijski in gospodarski napredek. To pa poleg vlaganj v izobraževanje in raziskave pomeni tudi potrebo po popularizaciji znanosti in tehnologije v širši javnosti. Zaradi rasti storitvenih dejavnosti in vse večje priljubljenosti humanistike in družboslovja med visokošolskimi študiji se je pojavila potreba mladim približati manj zaželene in pregovorno »težke« naravoslovne vede in tehnologijo. K tem prizadevanjem sodi ustanavljanje centrov znanosti – ustanov, katerih namen je skrb za promocijo znanja in znanosti, spodbujanje radovednosti, ustvarjalnosti in inovativnosti ter nasploh uveljavljanje vrednot družbe znanja. Centri znanosti so se razvili iz znanstvenih oziroma tehničnih muzejev, ki jih v Evropi poznamo že več stoletij in so bili namenjeni predvsem prikazovanju znanstvene in tehnološke razvitosti nekega naroda. A pri teh gre za večinoma statične prikaze naravoslovnih zbirk (npr. mineralov, rastlinskih in živalskih eksponatov …), arheoloških najdb in raznovrstnih tehnoloških dosežkov (parni stroji, avtomobili, orožje, vesoljska plovila …), centri znanosti pa se osredotočajo na pedagoške postopke, ki temeljijo na participaciji obiskovalcev pri interaktivno zasnovanih »eksperimentih«, ki pojasnjujejo naravne pojave, fizikalne zakone, tehnološke postopke in podobno.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.