Uporabnik kot produkt
Google Maps
Osebni podatki se že dolgo prodajajo kot vroče žemljice. Največkrat informacije o sebi serviramo kar sami – v zameno za lokalizirane ali pa brezplačne vsebine smo pripravljeni sprejeti kakršne koli pogoje uporabe (ne, da bi jih prebrali).
Zdi se, da je Slovenija premajhna, tehnološki velikani pa preveč oddaljeni, da bi to zares vplivalo na naša življenja, razen morda v obliki bolje kalibriranih oglasov na družbenih medijih, kar nas niti ne moti toliko. A občutek varnosti je lažen. O tem priča tudi dejstvo, da je vsaj 50 podjetij v zadnjem letu od A1 kupilo lokacijske podatke uporabnikov.
A1 je prvi mobilni operater v Sloveniji, ki trži podatke o gibanju uporabnikov, vendar glede na vedno večjo popularnost geolokacijskega sledenja verjetno ne zadnji. Operater podatke zbira tudi, ko posameznik nima vključene geolokacije, zakonodaja pa jih ne zavezuje, da o tem obvestijo uporabnike. In medtem, ko A1 monetizira naša življenja, jim moramo zaupati, da pri vsem tem ostajamo anonimni.
Agrument ustvarja Danes je nov dan.
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.