Femtech ni za ženske, ampak za moške, oglaševalce in zagonska podjetja
ar130405 / pixabay
Femtech pomeni tiste rabe tehnologije, ki se osredotočajo na "žensko zdravje": aplikacije za spremljanje menstruacije, plodnosti, reproduktivnega zdravja itd. Poleg tipičnih težav z zasebnostjo oz. z (zlo)rabo naših osebnih podatkov pa ima tehnologija, ki samozavestno naslavlja "ženske probleme", tudi ideološke težave.
Ženskost namreč razume docela biologicistično in njeno substanco reducira na tipične (cis-)spolne organe, ne zmore misliti ženskosti brez menstruacije ali maternice, pogrne pa tudi pri neheteroseksualnih ženskah, saj vsiljuje primerjavo z normaliziranimi standardi oz. neživljenjskim statističnim povprečjem.
Aplikacije spremljajo plodnost, sprašujejo po spolnosti (ob tem jih zanima metoda zaščite pred neželeno nosečnostjo – to vprašanje je lahko odveč že, če gre za neploden hetero par, kaj šele, če gre za homo par), spremljajo morebitno nosečnost ... A predstavljajte si, da na Instagramu zagledate oglas za pripomočke za dojenčka, vi pa ste pravkar rodili mrtvega otroka.
Agrument ustvarja Danes je nov dan.
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.