Jure Trampuš

 |  Mladina 41  |  Družba

Novinarji in oglaševalci

Komu naj služijo novinarji? Javnosti ali tistim, ki jim za njihovo pisanje ali molk plačujejo?

Novinar Vodušek

Novinar Vodušek
© Matej Leskovšek

Vladimir Vodušek je tisti slovenski novinar, ki je na RTV Slovenija vodil oddajo Vroči stol, kasneje pa je po zamenjavi različnih novinarskih hiš in medijskih poslovnih modelov končal pri portalu Topnews.si. Leta 2018 je bil zaradi poskusov izsiljevanja obsojen na leto in pol zapora, a je letošnjega septembra višje sodišče sodbo razveljavilo, saj naj ne bi bili izpolnjeni zakonski in ustavni pogoji za odrejanje prikritih preiskovalnih ukrepov. O primeru se ponovno odloča.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Jure Trampuš

 |  Mladina 41  |  Družba

Novinar Vodušek

Novinar Vodušek
© Matej Leskovšek

Vladimir Vodušek je tisti slovenski novinar, ki je na RTV Slovenija vodil oddajo Vroči stol, kasneje pa je po zamenjavi različnih novinarskih hiš in medijskih poslovnih modelov končal pri portalu Topnews.si. Leta 2018 je bil zaradi poskusov izsiljevanja obsojen na leto in pol zapora, a je letošnjega septembra višje sodišče sodbo razveljavilo, saj naj ne bi bili izpolnjeni zakonski in ustavni pogoji za odrejanje prikritih preiskovalnih ukrepov. O primeru se ponovno odloča.

Borut Jamnik je vpliven gospodarstvenik, sedi v nadzornem svetu Krke, Nove KBM, Cinkarne Celje in je predvsem predsednik uprave Modre zavarovalnice, podjetja, ki med drugim vodi zaprti vzajemni pokojninski sklad za javne uslužbence.

Četrtega oktobra je Jamnikova Modra zavarovalnica poslala sporočilo za javnost. Z njim naj bi se bila odzvala na Voduškovo pisanje o slabem poslovanju. Nenavadno je, da se Modra zavarovalnica odziva na pisanje majhnega novinarskega portala, še nenavadnejše so besede, namenjene Vodušku. Zapisali so, da je omenjeni novinar večkrat poklical v tajništvo Modre zavarovalnice in prosil za sestanek z Jamnikom, nazadnje pa se je sestal s svetovalko za komuniciranje. Na sestanku naj bi bil vztrajal, da bi se rad osebno sestal z direktorjem uprave, saj naj bi mu »Jamnik glede na številna poznanstva lahko pomagal pri iskanju oglaševalcev«. Ker sestanka med Jamnikom in Voduškom ni bilo, so se, tako trdijo pri Modri zavarovalnici, »septembra na portalu Topnews.si začele objave člankov z vrsto neresnic in žaljivimi vrednostnimi ocenami in trditvami o Jamniku in Modri zavarovalnici«.

Vladimir Vodušek obtožbe o izsiljevanju zanika. »Bil sem tam, pogovarjali smo se o poslovnem sodelovanju, a zgodbe, ki sem jih objavil, anonimke, o katerih sem pisal, so k meni prišle kasneje. Moje novinarsko delo s sestankom na Modri zavarovalnici nima zveze.« Nato je jezno nadaljeval: »Jamnik meni očita, da ga izsiljujem, a v bistvo to dela on, podkupuje medije, podkupuje novinarje.« Kaj naj bi to pomenilo, ni pojasnil.

Jamnikov odziv je za javnost izredno pomemben, zlasti ker opozarja, da se je na obrobju novinarstva razvila sporna dejavnost. Jamnik je prvi gospodarstvenik, ki je odkrito spregovoril o tej sporni praksi. Prvi politik, ki se je upal dregniti v to, je premier Marjan Šarec.

V boju med različnimi političnimi centri je prav Vodušek pred desetimi dnevi razkril, da je državni Telekom v letih 2018 in 2019 drugemu, vsebinsko podobnemu portalu Pozareport.si z različnimi pogodbami namenil 132 tisoč evrov, od tega je 90 tisoč evrov nakazal vnaprej. Kakšen je namen teh nakazil? Kje se konča novinarstvo, kdaj gre za drugačne cilje pri financiranju takšnih medijev?

Društvo novinarjev Slovenije je v torek znova opozorilo Slovenski državni holding, naj od podjetij v lasti države zahteva jasnejša merila in cilje pri porabi denarja za oglaševanje. Društvo se je oglasilo tudi zato, »ker nekatera državna podjetja z denarjem, ki ga namenjajo za oglase, v resnici financirajo politične stranke. Ob člankih v strankarskih medijih, pogosto namenjenih diskreditaciji novinarjev ali posameznih medijev, so bili namreč oglasi podjetij, ki so v izključni ali večinski lasti države.«

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.