30. 10. 2019 | Mladina 44 | Družba
Zastonjski popotniki
Brezplačni medkrajevni javni prevoz za upokojence
© Borut Peterlin
Novi zakon o prevozih v cestnem prometu, ki ga je, če je šlo vse po načrtih, v torek potrdil državni zbor, uvaja brezplačni medkrajevni javni prevoz za upokojence. Ukrep, ki vključuje železniške in avtobusne prevoze, bo začel veljati junija prihodnje leto. Kot je v državnem zboru pojasnila ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek, država že danes sofinancira medkrajevne prevoze. »Tudi če so avtobusi in vlaki na pol prazni ali pa čisto prazni, za izvajanje teh prevozov država plačuje. Zapolnitev teh mest z upokojenci, ki za prevoze ne bodo plačevali, zato ne pomeni večjih dodatnih stroškov.«
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
30. 10. 2019 | Mladina 44 | Družba
© Borut Peterlin
Novi zakon o prevozih v cestnem prometu, ki ga je, če je šlo vse po načrtih, v torek potrdil državni zbor, uvaja brezplačni medkrajevni javni prevoz za upokojence. Ukrep, ki vključuje železniške in avtobusne prevoze, bo začel veljati junija prihodnje leto. Kot je v državnem zboru pojasnila ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek, država že danes sofinancira medkrajevne prevoze. »Tudi če so avtobusi in vlaki na pol prazni ali pa čisto prazni, za izvajanje teh prevozov država plačuje. Zapolnitev teh mest z upokojenci, ki za prevoze ne bodo plačevali, zato ne pomeni večjih dodatnih stroškov.«
Kot poudarjajo na ministrstvu za infrastrukturo, so prav upokojenci edina večja skupina prebivalstva, ki do zdaj ni imela večjih ugodnosti v javnem prevozu. Osnovnošolci, ki so oddaljeni od šol, imajo zagotovljen brezplačni prevoz, prevoz za dijake in študente je močno subvencioniran. »Zaposleni imamo dejansko zagotovljen brezplačen javni prevoz, saj je povračilo stroškov za prevoz na delo izračunano na podlagi dejanske cene vozovnic medkrajevnega in mestnega prometa, ki ga mora uporabiti zaposleni, da pride od doma do delovnega mesta in nazaj.«
Zdaj naj bi na svoj račun prišli tudi upokojenci. »Brezplačne vozovnice za to skupino pomenijo vabilo, naj neomejeno in varno potujejo z javnim potniškim prometom. Tako bomo zagotovili njihovo mobilnost, povečali možnosti samostojnega življenja in ohranjanja socialnih stikov in potovanj.«
Novi zakon o prevozih v cestnem prometu med drugim prinaša tudi brezplačni javni prevoz za vse gibalno ovirane ljudi, pa tudi za vse mlade s statusom športnika, ki potrebujejo prevoz na treninge.
Je pa parlamentarna večina s prezirom in posmehom zavrnila dopolnilo stranke Levica, po katerem bi morala Slovenija ustanoviti državno podjetje za opravljanje medkrajevnih avtobusnih prevozov. Seveda bi bila takšna poteza povezana s precej visokimi stroški za nabavo avtobusne flote, bi pa hkrati, kot je opozoril poslanec Levice Miha Kordiš, odpravila številne anomalije, ki se dogajajo v trenutnem profitno naravnanem sistemu zasebnih prevoznikov. »Šoferji vedo povedati marsikaj, ne le, da se jih pri čezmernih obremenitvah, pri preslabih plačah pošilja za volan na cesto v stanju, v katerem ne bi smeli voziti, izčrpani, da ne morejo kakovostno opravljati svojega dela in so s tem grožnja ne samo sebi, ne samo potnikom, ampak vsem udeležencem v cestnem prometu.« Največji avtobusni prevoznik v Sloveniji, skupina Arriva, poleg tega po Kordiševih besedah avtobusno floto popolnjuje »tudi tako, da ne kupi novih avtobusov, temveč iz Nemčije pripelje odslužene avtobuse, jih tukaj na sveže prebarva, malo obnovi, potem se pa drugo-, tretjerazredni iztrošeni avtobusi vozijo po slovenskih cestah in tukaj ogrožajo prometno varnost«.
Pri tem ni odveč poudariti, da je skupina Arriva v lasti družbe Deutsche Bahn, torej v posredni nemški državni lasti.
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.