Ustvarjanje družbene resničnosti
Ni se zgodilo nič posebnega in dramatičnega, vsekakor nič, zaradi česar bi bilo nujno krizno upravljanje
© Borut Krajnc
V sociologiji poznamo tako imenovani Thomasov teorem, ki ga je davnega leta 1928 oblikoval sociolog W. I. Thomas in v poenostavljeni različici pravi, »da so stvari ali situacije, ki jih imajo ljudje za resnične, resnične predvsem v posledicah«. Z drugimi besedami – na ravnanje posameznikov (in množic) odločilno vplivajo subjektivne, najpogosteje popačene zaznave okoliščin, tudi ko so na voljo objektivne informacije. Številni primeri iz vsakdanjega življenja, ki potrjujejo Thomasovo razlago »ustvarjanja družbene resničnosti«, prihajajo iz ekonomije, nič manj uporabna pa ni teorija za razlago splošnega družbenega ozračja. Tudi razmere v Sloveniji že dolga leta spremlja svojevrsten javnomnenjski paradoks. Prepričanja ljudi o ključnih temah so pogosto v popolnem neskladju z objektivnimi kazalniki.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.