Pazi, da ne padeš, ker stane!
PhJ / Wikipedia
Zgodba 52-letne Mariborčanke, ki bo zaradi padca s kolesom plačala kazen, ni osamljena. Pravzaprav gre za znano prakso: kolesar iz nekega razloga, na katerega pogosto nima vpliva, pade, se poškoduje in obišče zdravnika. Zdravstveno osebje pokliče policijo, ta pa izda globo za prekršek.
Kolesar je namreč v nesreči, tudi če je bil edini udeleženec, ogrožal najmanj eno osebo (sebe). Argument bi pil vodo, če bi bi ga podpirala brezhibna kolesarska infrastruktura. A slabo prenovljene steze, neustrezne glavne kolesarske vpadnice, pogosto neobstoječe kolesarske poti izven mestnih središč in gradbišča brez obvozov za kolesarje pravijo drugače.
Tudi Ljubljana ni brez razloga lani padla z 8. na 14. mesto na listi dvajsetih kolesarjem najprijaznejših mest. Če si želimo, da bo prihodnost res bolj zelena (in mi bolj zdravi), moramo prenehati ne le z nesmiselnim kaznovanjem kolesarjev, temveč s favoriziranjem avtomobilskega prometa nasploh – in že pri načrtovanju infrastrukture dati prednost kolesu.
Agrument ustvarja Danes je nov dan.
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.